• Wicky81

Januaribebis 2012

Jag har oxå berättat för chefen idag och det gick ju bra. Hon gratulerade så klart :)
    Tänkte berätta för resten av jobbarkompisarna lite senare. Dock var det en som reagerade idag och kommenterade och jag kan ju inte ljuga. Så nu vet typ 4a jobbarkompisar oxå då dom befann sig på samma ställe och hörde. Så vi får väl se om det sprids vidare för jag tänker inte säga nått förrän alla är tillbaka från semestrar osv.
    Var min första dag tillbaka på jobbet idag.
    Övriga familj och en del närmare vänner vet om det. Det roliga är att min lillasyster väntar också sin andra. Hon skicka mms (vi har inte så bra kontakt) för nån vecka sen. Då kunde ju inte jag heller va tyst så jag skrev tillbaka att vi också väntar ett syskon. Visade sig att hon bara ligger ca tre veckor före mig så vi kommer få i princip samtidigt. Så det är ju lite coolt tycker jag.

• Wicky81

Nån som är hemma på det här med mammabyxor och storlekar?
    Kanske lite korkad fråga men ska man gå på den storleken man lixom i vanliga fall har (som jag tex har mellan strl 38-40) ???
    Måste investera i såndana då jag inte kommer i några andra byxor förutom leggings....

Angående namn så är jag och maken totalt oense så bäbisen lär väl bli namnlös in i det sista :D

• Wicky81

Tjejjer...har en liten undran:

Igår var jag på toa och gjorde det jag skulle så at säga....efter nån timme eller så fick jag så fruktansvärt ont i magen, i övre delen om man säger, Inte som mensvärk eller så heller. Kändes mer som straxt innan man bir magsjuk. Men spydde inte och inga blödningar eller så. Men smärtan höll i sig bra länge innan den tillsut avtog sent igår kväll.
    Vad tror ni om det?
    Jag tror inte att det har något med bäbis å göra igentligen men blir lite ängslig endå.
    Äter lite järntabletter så har fundering om det är så att jag inte tål dom. Förstoppning, magkatarr??

Va tror ni?

• Wicky81
    LillaEko skrev 2011-08-02 10:42:28 följande:
    Min magkatarr sitter alltid i övre delen av magen (vid magmunnen, eller där jag iallafall tror att den är. Typ precis där revbenen slutar). Suger, svider och kan få fruktansvärt ont.
    Jo men det är där ungefär jag hade ont...typ mellangärdet...
    Då är det kanske magkatarr endå då......
    Tack för svaret :)
  • Wicky81
    minneli skrev 2011-08-05 19:47:00 följande:
    Hur är era  ryggar? Idag har jag suttit ner väldigt mkt eftersom i varit på begravning och sen fika mm och nu har jag jätteont i ryggen. Vill bara ligga ner. Jag fattar inte hur jag ska kunna jobba sen när semestern är slut om ca en vecka. Jobbar på en småbarnsavdelning så det är ju inte direkt ett lungt arbete.

Idag kände jag första sparken utanför magen!  
    Min rygg är rena skroten :(
    Har ont långt ner i skinkan på min vänstar sida och ibland på andra sidan.
    Har jätteproblem med ryggen innan så jag antar att det inte kommer bli bättre.
    Haltar fram i bland för att det hugger till varje steg jag tar
    Jobbar inom vården så det är jobbigt...vi får se hur länge jag pallar med. Kanske måste gå tidigare :S
  • Wicky81
    roxylady skrev 2011-08-16 21:53:37 följande:
    fabler skrev 2011-08-16 21:20:20 följande:
    Där kikade vi lite på hus men då jag jobbar i Leksand så tyckte jag de kändes lite långt att åka även om de bara handlar om några minuter extra. Vi är mkt ute i Aspeboda då min mamma och syster bor där, så då åker vi ju "förbi" ornäs.
    Men vad roligt att höra! :) Här har ni en Falutjej!! Har tidigare även bott i Leksand :) Nära till Ornäs härifrån ju!
    En till från Dalarna! :D
    Bor mellan Mora och Vansbro :D

Kram på er!
  • Wicky81
    roxylady skrev 2011-08-16 22:55:19 följande:
    Ja det kan jag förstå! Leksand är mysigt! Jag flyttade därifrån för att det blev mer och mer jobbbrist där sedan.. trist!
    Men skönt att bo i Falun också. Trivs bra här med. Jag läste media. Vad läste du?
    Wicky81 skrev 2011-08-16 22:49:29 följande:
    En till från Dalarna! :D
    Bor mellan Mora och Vansbro :D

Kram på er!
    Kul å höra :) Oj var bor man då? Tänkte att det är väl ganska lång bit därimellan? Kramis!
    hehehe jag bor i en liten by mitt ute i urskogen som ligger mitt i mellan kan man säga. Har ca 5 mil till Sälen bla. :)

Ha en bra dag!!
  • Wicky81
    MaHo89 skrev 2011-08-25 14:50:28 följande:
    Barnet hade en typ av dvärgväxt eller skelettdysplasi och skulle inte kunna överleva. Vi har ansökt om abort och får besked imorgon.
    Nej nej nej...:`(
    Vilken mardröm!
    Inga ord är tillräckliga...

Massa kramar!!!

Hjärta
  • Wicky81
    lullebo skrev 2011-08-29 09:06:27 följande:
    Var på RUL i fredags och allt såg jättebra ut. Hon tyckte att det var en sammarbestvillig bebis som var lätt att mäta :) Vilken lättnad jag kände när jag gick därifrån och hade fått bekräftat att allt var bra, nu kan jag börjar njuta av graviditeten istället för att ständigt vara orolig :)
    Blev flyttade 1 dag, så nu är det 29/1 som gäller.
    Två dagar innan mig då :D
    Men jag ska på UL den 14e så vi får se vilket datum jag får..:)
  • Wicky81

12 dagar kvar till Ultraljud!! SUCK kan det gå lånsammare???
    Är lite smånervös då jag ännu inte har känt av bäbisen nått speciellt än.
    Med dottern kände jag sparkar för fullt vid det är laget.
    Är i v 18 + 2
    Men magen verkar växa i allafall....Men jag är så nojjig!

Svar på tråden Januaribebis 2012