Oj, vad här händer saker! Kul!
Alltochinget skrev 2011-06-18 08:44:07 följande:
Har startat en ny tråd med denna fråga men det kanske finns nån här som kan hjälpa mig? Jag är KONSTANT HUNGRIG och vet inte vad jag ska ta mig till. Direkt när jag vaknar på morgonen krampar magen efter mat. Jag brukar äta en banan i sängen innan jag går upp men jag är hungrig ändå. Äter frukost och blir hungrig efter nån timme igen. Sådär fortsätter det hela dagen. Måste äta nåt hela tiden annars blir jag jättehungrig och får ont i magen. Känns som jag inte ätit på flera timmar! Kan tillägga att jag även mår illa och tvingar i mig olika saker som jag inte ens är sugen på bara för jag måste... Någon som känner igen sig eller har tips? Såhär kan jag inte hålla på, jag kommer ju gå upp 40 kilo!
Jag är lite likadan, men jag har svårt att få i mig något på grund av illamåendet, tack och lov så att säga... Men tyvärr är det väl de klassiska råden som gäller, att äta mat som mättar så bra som möjligt, mat med långa kolhydrater, alltså inget socker. Kanske skulle hjälpa att läsa om t ex GI? De har nog bra tips om mat med långa kolhydrater. Jag tycker dock det är svårt att få någon effekt måste jag säga (jag blir alltid hungrig av att äta kolhydrater, vilka det än är), kanske måste du tillåta dig att vara hungrig och hoppas att kroppen vet vad den gör och att det går över snart? Sedan finns det ju det klassiska att vatten mättar och kan dämpa hungerkänslor, det tycker jag hjälper ibland.
Hoppas att du hittar något sätt!