• mabuse

Januaribebis 2012

minneli skrev 2011-06-26 09:20:26 följande:

Är det någon mer som har ont i huvudet?

Nu är det typ tredje dagen jag har ont i huvudet. Inte jätteont, men småont mest hela tiden och ibland spänner det som till. Vill ju helst undvika att ta alvedon men det går ju inte att jobba eller göra något direkt utan en alvedon..

Jag började får sådär ont i huvudet, småont mest hela tiden typ, så jag började äta järn (18-36 mg/dag) och då försvann huvudvärken (och så blev jag mindre blek och trött) och den har inte kommit tillbaka! Jag får dock kompensera järnintaget med 1,5 dl katrinplommonjuice om dagen, men det är det värt ;)
  • mabuse
    Alltochinget skrev 2011-06-26 20:51:41 följande:
    Hej alla! Det var ett tag sedan jag skrev. Har varit ute i skärgården hela långa helgen men svärfamiljen. Har alla berättat för sina föräldrar att ni väntar barn? Vi har inte sagt nåt till mina föräldrar men mina svärföräldrar vet. Vi tänkte vänta tills efter UL.
    Vi har berättat för föräldrarna, syskonen och närmaste släkten. Jag tycker att det är något att dela med människor man pratar med någon gång i veckan, vad som än händer. Men att berätta för folk som jag träffar mer sällan känns mindre bra, inte så roligt att behöva höra av sig bara för att berätta att det inte gick vägen eller få ett förvånat "va? var är magen?" när man ses efter ett tag... Men när man vill berätta är förstås individuellt och det finns väl inget rätt eller fel, bara vad som känns rätt och fel!
    soda skrev 2011-06-26 21:19:08 följande:
    Kikar in i tråden, länge sen jag skrev något!

Måste bara fråga om någon av er haft som "stickningar" i magen? Har nu i flera dagar kännt att det sticks i magen ;/  Vet inte om det är något att oroa sig över, ska dock på inskrivning på tisdag så tänkte ta upp det då.
    Jag har haft en del stickningar, men har läst att det kan vara växtvärk eller lite allt möjligt, så jag har bestämt mig för att inte tänka på det eller oroa mig för det. Men att prata om det på inskrivningen låter som en bra idé! Hoppas allt går bra!

Välkommen i tråden Mea
  • mabuse

Här händer det saker i tråden! Har varit bortrest och internetlös, ganska skönt faktiskt, men kul att vara tillbaka!

Har en fråga: i vecka tolv började magen plötsligt växa så det knakade, det drog och spände och jag tyckte att jag kunde känna hur det rörde sig ibland. Superhärligt tyckte jag! Men för tre-fyra dagar sedan blev det helt lugnt och stilla och det känns som magen krympt och att det inte växer alls längre. Blir ju lite orolig, drömde inatt att barnet var dött. Är i v 13+0 idag och jag vet ju att man kan få "spökveckor", men jag trodde det var tidigare, typ vecka elva? Ska det inte vara en kraftig tillväxtfas nu? Någon som känner igen sig?

• mabuse
    jessielarsson - fy vad jobbigt :( Om det är ok med lite tips så tycker jag att det kan hjälpa om man på något sätt bryter lite mönster. Om jag och min man håller på att bli för gnälliga och tråkiga mot varandra vet jag t ex att det hjälper om vi umgås med andra, gärna tillsammans, då får man in ny luft och andra perspektiv. Men vad som helst, som man kan få till som man inte brukar göra, tycker jag kan hjälpa - det mesta med en tredje part iblandad i alla fall. Kanske det vore en idé att ställa sig i kö till parterapi? Det finns ju gratis/till låg kostnad hos t ex svenska kyrkan. Man behöver ju inte vara i kris för att gå i terapi, relationer behöver alltid underhåll. Jag hoppas det ordnar sig för er!
  • mabuse

Så skönt att läsa om alla variationer så att man kan bli lite lugnare! Jag mår illa, går ner i vikt och det känns som att magen krymper, vilket jag inte trodde var så vanligt i v 16+5... Men 25 augusti är det RUL och tills dess tänker jag vara inställd på att allt är som det ska!

Var ute och flög i förra veckan - fy vad obehagligt det var i magen, det gör jag aldrig om som gravid. Någon annan som flugit?

Vilken dröm Emelie Sofie 79! Låter som något jag själv skulle kunna drömma, usch vad obehagligt det är! 

• mabuse

Var på RUL idag - vad underbart det var! Jag hade svårt att hålla mig för skratt nästan hela tiden. Så roligt se den böka omkring därinne och känna att det verkligen är bebisen kom känns när det känns i magen! Åh så sött när den vrider sig och viftar med armarna och sparkar med benen och gör små ansiktsminer! Vi hade en kanonbra BM också som först sa att hon skulle titta lite i tysthet och sedan berätta - och det gjorde hon jättebra. Av de fyra bilderna blev det dock bara en som vi nästan blev nöjda med, men jag kommer minnas känslan och händelsen lääänge så det gör inte så mycket...

Det var också extra roligt att jag blev beräknad till exakt det datum jag räknat med - dvs tre dagar framåt från vad MVC räknat med (så att jag får lite bevis för att det verkligen blev när jag visste att det blev ;) OCH att både jag och mannen såg vad det blir kön (vilket de vägrar berätta där vi gör UL), och könet var också precis som jag vetat hela tiden! Så skönt att kunna skratta lite åt att man gått runt och förnekat vad man egentligen vetat, nu är det svart på vitt! Och jag känner mig såå lycklig!

• mabuse

Ja, eller hur Pebbles82! Hoppas du också får en härlig upplevelse trots förkylning - lycka till!

• mabuse
    MaHo89 skrev 2011-08-25 14:50:28 följande:
    Barnet hade en typ av dvärgväxt eller skelettdysplasi och skulle inte kunna överleva. Vi har ansökt om abort och får besked imorgon.
    Så fruktansvärt. Stor styrkekram.  Hjärta
  • mabuse

Åh! Nu har det verkligen börjat kännas att det är någon där inne i magen, så spännande! Och så mysigt att följa med här i tråden, tänk, nu har snart halva tiden gått! Det är så fantastiskt att följa alla och tänka att rätt snart (!) får vi följa varandra när det är dags för bebisarna att kika ut! Men först väntar en härlig höst, ännu mer växande magar och jul! Som jag njuter! Tack för att ni delar med er allihop!  Solig

Svar på tråden Januaribebis 2012