Trodde inte sömnproblemen kunde bli värre (vaknar av mannens andning, det går inte att ligga på något bekvämt sätt, är konstant kissnödig et c), men jag har de senaste kvällarna drabbats av hypnagoga hallucinationer(!). Undrar om det är graviditetsrelaterat, någon mer som drabbats?
Visste inte att det fanns något så fasansfullt - t ex i går kväll när jag precis skulle somna hörde jag plötsligt ett högt skrik/vrål från väggen bakom sängen, det var som att det kom från en djävul och det kom några gånger till, men liksom längre och längre bort. Fick iskalla kårar och blev förstås livrädd. När det tystnat frågade jag mannen som inte somnat än, vad sjutton det var, men han förstod inte vad jag pratade om, han hade inte hört någonting.
Det ska tydligen inte ha något med psykisk ohälsa att göra och det finns inget "botemedel". Men nu börjar jag på riktigt gräma mig för att gå och lägga mig. Hoppas verkligen att det slutar när bebis kikat ut och att det blir snart! Vore skönt att veta att man inte är ensam, men jag har aldrig hört talas om det förut ens...