• mabuse

Januaribebis 2012

missable skrev 2011-12-28 23:11:49 följande:
    instämmer helt! vilken lyx att kunna få må bra!
    Ni som har barn sen innan, ändras kroppen och sömnmönstret ju närmare dagen det man kommer eller sätter det igång bara pang bom??
    Marsätt skrev 2011-12-28 23:21:54 följande:
    För mig har det bara sagt pang och vattnet har gått
    Hm, var det bara jag som tolkade det som ett svar på föregående inlägg? 
  • mabuse

Gah! Jag blir galen på dessa symptom. Igår kändes det som att förlossningen var på gång, men idag är det helt lugnt, inte en sammandragning. Nu har istället slemproppen börjat komma i stora vita klumpar! Om man ändå visste vad det kan betyda...

Förlossningsbrevet är i alla fall klart, men än så länge har vi varken babyskydd eller blöjor. Blir väl att pallra sig ut i regnstormen idag och försöka införskaffa det sista och skynda på den där långa att-göra-innan-bebisen-kommer-listan.

Hur har ni det, är allt klart för bebisens ankomst?

• mabuse
    Cia80 skrev 2011-12-29 21:59:14 följande:
    Har köpt en åkpåse...ska man tvätta den?
    Tvätta allt! Så slipper bebisen onödiga kemikalier et c. Glad
  • mabuse
    PrickenoGrodan skrev 2011-12-30 10:44:13 följande:
    God förmiddag! I natt klockan 3 gick vattnet, trodde först att det kanske bara var en vattning flytning så jag satte på mig en binda och gick och la mig igen. 3.45 kände jag hur det började sippra igen och gick upp på toa. När jag drog ner trosorna blev det en rejäl pöl på golvet. Har tillbringat morgonen på fl men inga värkar så nu är jag hemma igen. Ska dock in ikväll igen då det är på gränsen till för tidigt. Hoppas allt kommer igång snart...

Kan ju tillägga att så här var inte min första förlossning.
    Vad spännande! Lycka till!

Själv håller jag på att förgås av otålighet. Vaknade 02.30 inatt av att jag låg och kved och grät av illamående. Var tvungen att hålla mig upprätt för att det skulle vara uthärdligt. En timme senare fick jag rusa på toa och det känns som om hela magen tömde sig (tyvärr inte på bebis dock ;) och illamåendet gick sakta över. Men då började mensvärk och sammandragningar. Sov till och från till klockan nio i morse och sedan fortsatte värken och sammandragningarna i två timmar till. Men nu har det slutat! Gah!

Jag trodde aldrig att alla dessa nu-är-det-nästan-dags-symptom skulle vara så kraftiga och psykiskt och fysiskt tärande.

Slår vad om att jag kommer få innan tolvslaget imorgon eller inte förrän i februari. Det skulle vara så typiskt... 
  • mabuse
    missable skrev 2011-12-30 12:41:05 följande:
    gosh här händer det grejjer! Lycka till lilla pricken!
    usch låter inget vidare mabuse, men du får tänka att det inte är långt kvar! Håller tummarna för dig att det kommer igång rejält för dig!!
    Tack :)
  • mabuse

Går in i vecka 37(36+0) idag! Då är det förhoppningvis inte mer än max 6 veckor kvar av de här enerverande förlossningssymptomen innan det börjar på riktigt Skrattande

Gott nytt år allihop!

• mabuse

Var glada att ni inte känner något... Har en jobbig nyårsafton, sitter och mår kräkilla och har kraftig mensvärk, har haft det hela dagen och bara väntar på att få gå och lägga mig Rynkar på näsan Försöker pigga upp mig med att tänka att det i alla fall är den bästa mensvärk jag haft för det kommer en bebis av den rätt snart, men allt blir så dystert och tröstlöst när man har konstant ont...

• mabuse

Nu är vår bf-månad här! Härligt! Och vad roligt att det är så mycket på gång i tråden!

Själv började jag dagen med att vakna kl 05.20 av att magen kändes helmysko, dessutom var den stenhård av en sammandragning. När sammandragningen hållit i sig konstant till kl 07.00 ringde jag förlossningen för att fråga om råd. De tyckte jag skulle åka in och kolla. Väl framme och på britsen för att göra CTG mjuknade äntligen magen. Åh, man känner sig så dum!

Bad att få en undersökning i alla fall och hon kunde känna att tappen var hälften så lång som "vanligt", varken hård eller mjuk och så kunde hon tydligen få in ett finger och känna hinnorna och peta på bebis huvud. Men, självklart, så behöver det inte betyda någonting att tappen börjat dras uppåt, vinkla och utplåna sig.

Nu är jag hemma igen och tänker vara det tills bebis är halvvägs ute! De här symptomen är ju bara irriterande och jag har ju hittills varit helt ok med tanken på att vänta på bebis ända till februari om den vill stanna så länge!

Ska bli så spännande nu att följa alla bebisars ankomst! 

• mabuse
    shadowstorm skrev 2012-01-01 14:01:01 följande:
    buuuuuu det har slutat hoppas det kör igång mer med full styrka , vill inte bli lurad
    Vilken otur, så att säga :( Håller tummarna för att det kör igång igen!
    Jessica82 skrev 2012-01-01 14:36:47 följande:
    nu åker vi in till fl... 10 min mellan värkarna men dom är sååå intensiva och känner mig så bajsnödig fast inget kommer såklart.. aj hjälp pust.. får vll se vi blir säkert hemskickade igen men får iallafall veta om det är på riktigt eller inte
     Ooh! Lycka till!
Svar på tråden Januaribebis 2012