• mabuse

Januaribebis 2012

Alltochinget skrev 2012-01-27 06:50:56 följande:
    Det blev bebis :) En liten tjej föddes 02.57 efter 45 min på fl! Var helt öppen när vi kom in så det var bara att börja krysta direkt och fl gick jättebra. Sprack lite så bm fick sy. Det gick superfort med första värk strax efter 22! 3280 gram och 50 cm. Men vi har inget namn än eftersom vi var så inställda på pojke :) får se vad det blir för en.
    Grattis! Jösses vad det gick snabbt! Önskar så att det kunde hända mig. Har sedan i förrgår haft en helt annan känsla på förvärkarna, det trycker och gör ont som sjutton i ljumskarna. Men någon regelbundenhet blir det inte, även om det känns mer och mer. De verkar komma när de känner för det :( I natt vaknade jag av dem när de kom, men somnade emellan, så jag antar att det var ganska långt mellan dem.

BF idag i alla fall! Nu borde det inte vara långt kvar... 
  • mabuse

Grattis twistedtofit!

Här känns det som att det blir en februaribebis. Har ont som sjutton, men misstänker att det inte har med värkar att göra utan nerver, bäckenbotten, foglossning et c. Känner mig lite nedstämd idag, känns som att jag kommer vara så less och slut när förlossningen väl börjar att jag inte kommer ha någon lust alls utan bara få panik och vilja slippa ifrån. Hoppas hoppet och lusten kommer tillbaka... 

Du får inte försvinna till någon februaritråd got2b! Vi stödjer väl varandra i vår kära januaritråd tills alla små bebisar kikat ut?  

• mabuse
    misssally skrev 2012-01-29 12:25:38 följande:
    Ja, försvinn ingenstans, jag är också kvar.!.! BF +8 idag och fortfarande bara sammandragningar och inga egentliga tecken.. Till smv i morgon igen för att följa upp äggvita i urinen och ev hf, men vi får se. Just nu går tiden vääääldigt långsamt, men vi krigar på i den här tråden tycker jag :)
    Ja, eller hur!

Jag ska också till mvc imorgon för att lämna ytterligare urinprov och ta blodtryck då jag var på förlossningen igår och de misstänkte havandeskapsförgiftning. Hoppas det går bra för oss!  
  • mabuse
    Skåne85 skrev 2012-01-29 12:31:42 följande:
    Hur misstänker dom hf på er ? Mitt blodtryck ligger lite högt (men inte farligt högt) jag har konstant huvudvärk, har märkt att jag varje kväll får ont i magen under revbenen, är sjukt trött, allmän sjukdomskänsla !
    På mig är det undre trycket plötsligt högre (har gått från 70-75-78-80), sedan huvudvärk som jag inte haft alls tidigare i graviditeten, illamående och sjukdomskänsla. Har också ont under revbenen, men vet inte om det mest är bebis som har det trångt. Sedan är jag "egentligen" jättesvullen (hade en väldigt snabb och kraftig viktuppgång plötsligt), men jag har tagit bort alla kolhydrater ur kosten och då blivit av med all vätska och därmed vikt och svullnad, så jag vet inte riktigt vad det säger, och ingen inom vården verkar ha erfarenhet av det...

Men jag är inte jätteorolig, huvudvärk och illamående kan ju bero på annat, och sjukdomskänslan likaså. Får se om det visar någon protein imorgon och hur trycket ligger imorgon.

Har din barnmorska bra koll på dig med urinprov och blodtryck? 
  • mabuse

Tack för berättelse coockiejar. Alltid intressant att läsa andras historier.

Var inne på mvc imorse, men blev bara bortviftad känns det som. Önskar jag också fick lämna ett blodprov. Är så irriterad för om jag ätit kolhydrater och varit svullen hade de tagit mig på allvar, har gått ner drygt 10 kg de senaste elva dagarna på grund av att jag blivit av med all vätska, så nog är det något vården idag inte känner till...

Kvinnan på mvc sa hur som helst att det väl inte direkt var något spår av protein (vad menar hon med det liksom?) i urinen och tyckte inte att 117/80 var så farligt. Men för mig är det ett högt/högre undre tryck och jag mår riktigt risigt nu. Känner mig sjuk och vill bara sova. Såhär kommer jag ju inte orka med en förlossning.

Vad sjutton ska man göra? Tycker alla inom vården verkar så handfallna Rynkar på näsan

• mabuse
    misssally skrev 2012-01-30 14:14:32 följande:
    Mabuse - tyvärr är det ju ofta "ta en Alvedon och vila lite" som man får höra, men jag stod på mig idag! Jag hade tid hos spec-mv igen i morse och självklart såg ctg bra ut osv, men jag påpekade att jag känt mig tröttare och även att jag sovit mindre pga oro i helgen.. Mitt blodtryck var 140/100 så de kunde inte riktigt blunda för det. Fortfarande +2 i urin.. Nu ska jag ligga på observation, de vill inte sätta igång mig än för livmodertappen var helt intakt fortfarande. Men en redig hinnsvepning fick jag, så vi får se.. Du känner dig själv bäst, och märker du minsta skillnad skulle jag ringa fl för att få komma på ytterligare kontroller.
    Härligt att du stod på dig! Får se hur jag gör, vill inte ränna till förlossningen hela tiden och till antenatal åker jag inte igen och sitter i fem timmar på stenhårda stolar i deras väntrum, usch. Får hoppas att bebis kommer ut istället så att jag slipper allt det här tjafset.

Lycka till nu med observation och förlossning, hoppas hinnsvepningen gör att du kommer igång snart!
  • mabuse

Suck, nu sitter jag här och är nervös. Har fått sådan klåda över hela kroppen de senaste dagarna. Därtill röda utslag, illamående och aptitlöshet. Berättade för barnmorskan idag och läste sedan på internet, ska tillbaka till barnmorskan imorgon och lämna blodprov för att kolla levern så att det inte är hepatos, men ser ju att jag har alla symptom typ. Saken är den att jag får inte provsvaren förrän onsdag nästa vecka Förvånad Jag kommer oroa ihjäl mig! Ska försöka sova nu fastän det kliar något förjävligt nu på kvällen. Jag som först trodde på havandeskapsförgiftning, kanske ska jag hoppas mest på hypokondri...? Blir så orolig för bebis Rynkar på näsan

Någon som har erfarenhet av hepatos? 

• mabuse
    Velociped skrev 2012-02-02 07:50:58 följande:
    Mabuse - jag hade en fruktansvärd klåda sista månaden av graviditeten. Provet visade lättare påverkan på levern (lättare hepatos) men det var inget dom behövde åtgärda. Klådan försvann nästan direkt efter förlossningen. Så oroa dig inte i onödan. :)
    Det var skönt att höra. Får försöka ta det lugnt tills provsvaret kommer och tänka att så länge bebis rör sig som vanligt, vilket den gör, så får jag ta det som gott tecken nog. 

Grattis till alla bebisarna!

• mabuse
    Carolaj83 skrev 2012-02-03 08:46:40 följande:
    i söndags 29.e kom äntligen vår son på bf+13 4430 g och 54 cm
    Grattis! {#emotions_dlg.flower}
  • mabuse

Sitter här och har ont, men inte sjutton kan jag klocka något, fattar fortfarande inte hur man gör. Det onda är konstant sedan jag vaknade imorse (började komma då och då igår natt), och lite mer ont ibland. Om jag står upp gör det mycket ondare och då känns det att magen blir stenhård. Men jag orkar inte hoppas på något. Suck. Är så trött på kroppens velande!!

BF+8 idag.  

• mabuse
    got2b skrev 2012-02-04 11:53:01 följande:
    Håller tummarna för att det är på riktigt nu mabuse!
    Tack. Men nu är det kav lugnt igen :(
  • mabuse

Oj vad tomt det börjar bli här... Känner mig sannerligen som sist kvar.

BF+9 idag. Inte en skymt av förlossning. 

• mabuse

Jodå, på BF+9 startade det faktiskt och igår på BF+10 kom han äntligen, 52 cm lång och 4160 g! Nu är vi på BB, kommer in i fortsättningstråden om några dagar...

Svar på tråden Januaribebis 2012