Januaribebis 2012
Grattis Lilla Pricken!
Skulle till barnmorskan imorse, men när jag kom dit fick jag veta att hon var sjuk så jag fick träffa en annan snorkig en :( Hon mätte SF-måttet slarvigt (var bara där för att mäta SF-måttet eftersom det planat ut) och sa att det nog ökat en centimeter och det viktigaste var att barnet rörde sig. Eh, jaha?
Bad henne känna om tappen ändrat sig, men hon kände knappt jämfört med förlossning i förrgår. Sa bara att det den kändes samma. Hur hon nu kunde veta det. Suck vilken otur att min barnmorska var sjuk...
Hon frågade också om hon skulle göra en hårdhänt undersökning så att förlossningen kom igång, och jag hörde till min fasa att jag tackade nej! Vill ju att bebis ska få komma när den vill, är ju bara i v 36+3, men oj vad skönt det hade varit om man slapp alla funderingar och symptom...
Annars har det varit en tung dag, fem timmars sömn, diffus förkylning och fruktansvärda sammandragningar. Nu på eftermiddagen kom det dessutom brunfärgad slempropp (ursäkta de slemmiga detaljerna). Får med andra ord ingen ro från förlossningsfunderingarna...
Och vilken fin bild du bytt till förresten!