Inlägg från: Zaarah1984 |Visa alla inlägg
  • Zaarah1984

Januaribebis 2012

Plussade idag 6/5 och har nog totalt hamnat i chock. Slutade med ppiller i januari och var inställd på att det skulle ta minst 1 år innan jag blev gravid. Har senaste veckan haft på känn att jag kanske är gravid, haft mensvärk men mensen har uteblivit och idag orkade jag inte vänta längre utan testade BF är 8 januari..

• Zaarah1984

Sindie.. Jag är också täppt i näsan och snuvig. Idag ska jag berätta för min syster

• Zaarah1984
    Maximumtaste skrev 2011-05-07 20:31:40 följande:
    Hur känns eran växtvärk? Jag är i v5+0 och har ibland molvärk mitt på livmodern och det kan variera frön höger till vänster sida.. Ibland känns det bara på vänster.. Normalt? Är så orolig att nått är fel.. Typ utomkveds men deg ska väl göra väldigt ont och blöda?
    Jag har också växtvärk som varierar från sida till sida och ibland mitt på.. Tror det är helt normalt men är första barnet för mig så har dålig koll. Visste inte ens vad BIM var förren jag började läsa här Glad
  • Zaarah1984
    pernillis skrev 2011-05-12 08:41:51 följande:
    Hej tjejer. Åh, vad jag uppskattar den här tråden. Det får mig att inte känna mig ensam om vad jag går igenom. Ni är ju också i det tidiga stadiet och minst lika oroliga och nervösa som jag över att få missfall. 

Hur mår ni? Jag undrar hur många timmar i snitt per dag ni känner en molande värk? För jag känner nästan av det hela tiden.

Kram 
    Tur det är någon mer än jag som har växtvärk hela tiden. Har dessutom börjat få ont typ i ljumskarna, det hade jag inte för några dagar sedan men är säkert som det ska för kan väl knappast vara foglossning redan? Jag försöker i övrigt att inte nojja så mycket, det går så där för jag har inga övriga symptom alls men hoppas på det bästa. Är ju olika från person till person
  • Zaarah1984
    Maximumtaste skrev 2011-05-12 14:32:16 följande:
    Hej tjejer.. Det gick inte bra idag för oss.. Hcg har ökat men inte tillräckligt.. På ultraljudet såg dem något som inte var normalt.. De tror jag har ett ma.. Kroppen tror fostret lever och vill inte stöta bort det:( är i v7 nu och på måndag ska jag in för operation::(:(.. Jag vill att de ska ta bort allt nu! Men de vill vänta och se så att hcg inte har ökat mer för då ska de gå in och höra titthålsop samtidigt för att se då det inte sitter något i äggledaren också.. Fy fan först när jag kom in så var hon positiv och sa att hcg har ökat sen kollar hon hur det låg förra veckan och då går hon iväg och hämtar en till läkare och de gör vul och jag fick domen.. Kändes som ett hårt slag i magen och jag satt där inne och storgrät bara.. Den ena läkaren var jätteoempatisk och frågade om det var en önskad grav.. Klart som fan det va!! Jävla kärring!!!! Det enda dem sa va att kom in på måndag morgon.. Blev nästan som utkastad kändes det som! Körde bil hem ensam och jag grät så mycke så jag hyperventilerade.. Får gråtatacker till och från nu och jag vet inte hur jag ska klara mig genom det här men jag glädjer mig med att jag har världens underbaraste son och bästa sambon som snart kommer hem från jobbet och kan gråta med mig... Usch jag är så ledsen...

Lycka till ni andra.. Kommer inte vara inne här nå mer på ett tag nu.. Måste bearbeta mig genom den här sorgen nu.. Allt bara rasade på 20 min idag.

Massor av kramar till er!
  • Zaarah1984

Kram till alla er som fått eller väntar på eventuellt tråkiga besked. Själv har jag fått en släng humörsvängningar idag. Tur min sambo har tålamod

• Zaarah1984

Oj.. får alla större bröst redan? Mina har inte vuxit alls.. men det kommer väl så småningom Jag är så glad att jag inte mår illa ännu eller hamnat i fällan "jag är ju ändå gravid så kan äta vad jag vill". Är det någon som fått några cravings ännu?

• Zaarah1984
    shadowstorm skrev 2011-05-15 13:29:32 följande:
    men är det nåt fel på FL:s uträknare idag hur kan du ha BF 3 jan? om du är gravid i vecka 5+2,

Är det bara jag som blir förvirrad i denna tråd idag?
    Fast nu blir jag också förvirrad. Var hos BM i tisdags och då räknade hon ut att jag var i vecka 6+4 (i tisdags) och bf runt den 29 december. Enligt fl är jag idag i vecka 6+0 och är beräknad till 7 januari... Har de olika sätt att räkna? Får väl helt enkelt vänta till UL innan jag får ett mer exakt svar Har en ganska lång menscykel på ca 37 dagar..
  • Zaarah1984
    Kattepuffen skrev 2011-05-22 16:06:08 följande:

Usch o fy va less jag blir på illamåendet! Iblan bara sköljer det över en o det känns som jag ska spy..sen försvinner det..min molvärk har börjat lugna ner sig, vilket är skönt..Märker oxå att jag måste gå på toa mer nu än förut..

Känner igen det där med illamåendet. Mådde inte illa i början men de senaste dagarna har det börja komma mycket mer och idag är det värdelöst. Jobbar dessutom på ett jobb där man rör sig mycket och träffar folk och känslan av att man ska spy i knäet på en kund är inte så trevlig. Tror jag får köpa något mot illamåendet så det blir lite bättre imorgon på jobbet.
  • Zaarah1984
    Trasslet skrev 2011-06-15 21:53:35 följande:
    Alltså, jag förstår inte hur nygravida kan gå till jobbet och låtsas som ingenting när de egentligen mår som skit? Nu har jag varit förkyld sen jag började må illa (i måndags), men imorgon ska jag till jobbet igen och jag vet inte hur jag ska dölja mina hulkningar?! Hur gör ni?
    Jag undrar också hur alla lyckas. Jag äter prostafen när jag ska till jobbet men mår ändå illa, har dock bara spytt en gång på jobbet än så länge. Tack och lov! Fast på mitt jobb arbetar vi ensamma så då märks det ju inte så mycket om inte resenärerna tycker jag ser illamående ut...

Har gjort både testerna och de visar att vi ska få en pojke, får väl se om det stämmer Själv inbillar jag mig att det är en flicka.
Svar på tråden Januaribebis 2012