Inlägg från: Zaarah1984 |Visa alla inlägg
  • Zaarah1984

Januaribebis 2012

Jag fattar inte, var på förlossningen i lördags för att jag har haft sammandragningar och så fick jag även ont i magen så de tyckte vi skulle åka in. Sen visade ju proverna att allt var normalt och enligt ctg-maskinen hade jag inga sammandragningar.  Idag fick jag veta att jag inte har uvi heller så då undrar jag varför min mage ibland blir hård som en fotboll och det känns som att det spänner i hela magen. Har även ont, som mensvärk ungefär. Om det inte är sd, vad är det då? Bm tyckte jag skulle sjukskriva mig en vecka och kolla om det blev bättre av vila... Har tid hos läkaren om en vecka.

• Zaarah1984
    Syoss skrev 2011-10-17 20:54:39 följande:
    Det är så himla sjukt att det kan vara så, att dom kan godkänna GP för en graviditet och sen vid nästa så får man avslag, trots att man är kvar på samma jobb med samma arbetuppgifter. Så var det för en kollega till mig på en annan restaurang..
    Jag ska ska skicka iväg mina ansökningspapper imorrn och hoppas så klart på det bästa men har inte speciellt mycket hopp :/ två av mina arbetskamrater har fått avslag :( och tyvärr så beror beslutet mycket på vem man får som handläggare och det är ju också jäkligt fuskigt. 
    Jobbar du som vanligt trots sd? Min barnmorska tyckte nämligen jag borde ta det lite lugnt och inte jobba så mycket som jag gör, har ett jobb där man går och står hela dagarna. Hon menade att det kanske kunde bero på stress att jag får sd.
  • Zaarah1984
    GoodEnough mom skrev 2011-10-18 12:26:45 följande:
    Vid min första graviditet kändes hickan mer som en puls i magen i början. Denna gången känns det tydligare (det jag tror är hicka iallafall). Men det är också regelbundet och snabbare.

Idag är jag i vecka 29 eller 28+0. Snart vecka 30! Såg att ni pratar om att gå över och ställa in sig på februari, för min del blir det januari eftersom jag är beräknad den 9 men lite senare kan det säkert bli, trots det tror jag att det blir tidigare. Bara en känsla jag har! :) Ingen annan som känner så?
    Jag har bf 14/1 men har en känsla av att det blir julafton.. fråga mig inte varför Min sambo säger 9/1 så vi har lite vadslagning här hemma.
  • Zaarah1984
    SFHelen skrev 2011-10-19 22:24:39 följande:
    apråpå kommentarer, har inte hört att jag är tjock men att magen har växt fort nu.... så jag börjar bli lite runt!

Däremot är jag mer irriterad på folk som tror att bara för man är gravid är det fritt fram och klämma och känna på min mage. Hur tänkter folk? ska jag börja klappa dem på magen fast det inte är nått där i eller vad? grrrr är min mage jö!  
    Håller helt med om att det är sjuk irriterande att folk, även kollegor man knappt känner ska klappa en på magen. Låt bli min mage! Skulle vilja ha en tröja där det står: rör ej!
  • Zaarah1984
    Majskorn skrev 2011-10-20 09:35:30 följande:
    Jag älskar att vara gravid, jag älskar uppmärksamheten och önskar att fler taffsade på magen! Jag älskar när folk kommenterar för det betyder ju att det syns....jag är jättestolt över min mage och de extra kilon som följer med! Förstår inte varför det är så jobbigt för vissa :/
    Jag tycker också om att vara gravid men jag tycker inte om när människor jag knappt känner ska ta på min mage bara.. Jag skulle aldrig få för mig att gå runt och klappa mina kollegor eller främmande människor på magen. De enda som är okej att de rör min mage är närmsta familjen. Människor får gärna kommentera min fina mage men rör inte!
  • Zaarah1984
    Västeråsmamman skrev 2011-10-21 10:18:54 följande:
    Är kvar på fl, de är osäkra på hur barnet mår. Är satt på fasta och fick byta om från egna kläder...
    Jag skulle ju hem idag...men nu finns risk att de måste ta ut bebisen istället.
    Håller tummarna för att allt går bra och att bebisen får stanna i magen lite till!
  • Zaarah1984

10 veckor kvar idag Fattar inte riktigt vart tiden tagit vägen. Nu är det dessutom bara tre dagar kvar att jobba sen hem på gravpeng

• Zaarah1984
    elinson skrev 2011-11-10 11:12:11 följande:
    Ingen direkt hunger... snarare tvärt om. Väntar fortsatt på den. Men däremot törst! Extremt törstig mest hela tiden (funderar på om jag borde kolla blodsockret) det är ju också en dålig kombination att vara törstig hela tiden när man måste kissa stup i kvarten.
    Jag är också väldigt törstig, tror jag dricker minst 3 liter vatten om dagen men det hjälper inte. Fast var så innan graviditeten också... Men har för mig att bm kollar sockret varje gång jag är där, sockret och hb kan man väl kolla genom stick i fingret eller är jag fel ute?
  • Zaarah1984

BM besök idag 32+2

Sf:  mellan 29-30
    Hj.ljud: 148
    Hb: 128 utan något tillskott 
    Blt: 115/80
    F.läge:  Huvudet nedåt, inte rörligt och inte fixerat utan något mitt emellan.
    Vikt: + 8 kg sedan inskrivning (+10 kg sedan jag plussat)

• Zaarah1984

Jag som sällan brukar vara orolig kring graviditeten sitter just nu och bara väntar på att känna bebisen sparka lite. Brukar alltid vara full fart på kvällarna/nätterna och inatt var det ovanligt lugnt. När jag är uppe på toa och sedan ska lägga mig igen brukar alltid bebisen snurra runt och ha sig så hela magen rör sig men inatt kom bara några få små buffar. Nu på eftermiddagen brukar det också vara lite håll i gång så väntar just nu bara på det... Hur mycket ska man egentligen känna bebisen under ett dygn? Är i vecka 33+1 idag.

Svar på tråden Januaribebis 2012