Inlägg från: Zaarah1984 |Visa alla inlägg
  • Zaarah1984

Januaribebis 2012

partouze skrev 2011-06-20 11:07:23 följande:
    Idag mår jag riktigt illa :( ska åka tåg X2000 i 3 timmar i eftermiddag med och vill inte
    Må såhär då haha
    Vet hur det är med illamåendet, när går det över egentligen? Du får ta postafen och allt annat som kan hjälpa mot illamåendet. Själv köpte jag seaband idag och ska se om de hjälper för på mig gör postafen ingen nytta direkt.
  • Zaarah1984

Jag undrar om jag är konstig som inte blir det minst nojjig för mn egen del trots allt hemskt som har hänt andra här inne.  Är i vecka 12+4 och har varit på inskrvning, varken jag eller min sambo hade någon fråga till bm trots att det är första barnet. Längtar till UL, är inte så länge kvar dit, bara 5 veckor Och efter det ska vi inte till bm förren i v 24 för vi ansåg inte att det behövdes. Är nästan lite nojjig över att jag inte är nojjig...  Någon mer som är som mig?

• Zaarah1984
    Mea skrev 2011-06-27 20:57:04 följande:

Märker att några av er har berättat på jobb nu... själv så tänkte jag försöka hålla det hemligt till semestern... Kommer då att vara i v 14-15 tror ni att det går? Flört

Sen är det 4 veckors semester sen kommer man "tjock" tillbaka...

Vad ser ni för nackdelar med att inte berätta, t.ex för chefen?   Känner att jag inte vill berätta, för ingenting hålls hemligt på mitt jobb känns det som... tråkigt men sant...

Och tack för alla "välkommen hit" Glad

Min närmsta chef fick veta det ryktesvägen, förmodligen via planeringen för de har jag pratat med och förklarat varför jag som sällan är sjuk helt plötsligt får sjuka mig två gånger samma månad på grund av illamående Men han tog det bra och berättar inte för någon. Har berättat för en del kollegor också, orkar inte hålla det hemligt, speciellt inte när flera andra på jobbet också är gravida
  • Zaarah1984
    MiAmore skrev 2011-07-04 14:39:54 följande:
    Hej tjejer! Hur är allt med er? Nu har jag inte varit här på ett ganska bra tag igen. Har börjat må kanske inte helt bra, men ändå helt ok och bra jämfört med i början. Jätteskönt! Går dock fortfarande omkring och känner mig trött nästan jämt, men sådan tur är inte så lamslående trött som jag var i början. Och tidiga morgnar är inte roliga, för att då mår jag illa och klöks ganska bra. Spyr dock inte längre (*peppar,peppar*). Går in i v.14 imorgon, och har börjat få små små buffar från bebisen sedan nästan/knappt en vecka tillbaka. Det är dock fortfarande så svaga buffar att det ibland är svårt att avgöra om det är en buff från bebisen eller något annat. Ska på rul den 11 aug, känns som en hel evighet tills dess *ler* Men snart är det semester (18/7) så då kommer jag inte har så mycket tid att tänka på tiden förhoppningsvis, att tiden kommer gå fort *ler* Så fort jag varit på ul'et ska jag kontakta försäkringskassan om graviditetspenning, kommer om det går igenom, gå hem i början på november. Ska bli skönt! Ska någon av er andra gå hem på graviditetspenning?

Hoppas att allt är bra med er iaf, ska försöka bli lite mer aktiv igen *ler*
    Jag planerar att gå hem på graviditetspenning, har ett jobb där jag går och står hela dagarna och vet inte om det funkar de sista månader av graviditeten. Finns dessutom ingen möjlighet till omplacering inom företaget. Förhoppningsvis går jag också hem i början av november vilket jag redan börjat se fram emot men är kanske dumt att ta ut det i förskott, vet ju inte vad försäkringskassan säger.
  • Zaarah1984
    shadowstorm skrev 2011-07-05 09:04:22 följande:
    Är det bara jag som får vänta tills RUL :P Känns trist men inte såå länge kvar iaf :P
    Jag får vänta till 26/7 när vi har RUL, börjar närma sig nu iaf men vill ju se pyret
  • Zaarah1984

Vi ska inte kolla kön, får bli en överraskning. I början var jag helt säker på att det var en flicka men nu känns det mer som att det blir en pojke. Det roligaste är att de flesta i släkten säger aatt det kommer att vara två små bebisar, vet inte riktigt varför för, har ingen mage ännu och är i vecka 16+2. Ska bli spännande med UL, bara lite mer än en vecka kvar

Än så länge har jag sluppit foglossning vilket jag är tacksam för men borde verkligen röra lite mer på mig men är alltid så trött. Fast det kan ju bero på minskad mängd motion... Hur mycket tränar/rör ni på er?

• Zaarah1984

Jag har tecknat Länsförsäkringas gravidförsäkring plus, använde denna hemsidan för att jämföra de olika bolagen och de som var mest intressanta gick jag in och läste på bolagets sida. Men jag håller med om att det är jättesvårt att välja. Jag valde Länsförsäkringar bland annat för att mina föräldrar alltid haft det bolaget när de tecknat barnförsäkringar och aldrig haft problem med dem som försäkringsbolag. Svårt att hitta ett försäkringsbolag som täcker alla sjukdomar då det varierar mellan olika försäkringsbolag...

• Zaarah1984
    GoodEnough mom skrev 2011-07-20 16:41:17 följande:
    Måste ju vara några stycken som snart ska på ultraljud? 3,5 vecka kvar för mig och jag tycker tiden går långsamt.. hihi. Man vill ju veta att allt är bra med bebis. Annars har barnmorskan talat om att jag lider av kraftigt illamående och givit mig lergigan comp som funkar endel iallafall men ändå resulterat i viktnedgång istället för uppgång. Magen syns lite nu vilket känns mysigt :) Har kännt lite fladder i magen men ingen ordentlig spark.

Kram på er alla 
    Jag och sambon ska på UL nästa vecka den 26 juli. Längtar och vill bara att veckan ska gå snabbt så vi får se bebisen och kolla så den mår bra
  • Zaarah1984

Vi fick inte heller lyssna på hjärtat, var i vecka 11+4 men imorgon är det rul Fattar inte hur jag ska kunna sova inatt, min sambo ser väl också fram emot det men är inte alls lika uppe i varv över det som jag. Han bara antar att allt är bra och det är väl egentligen en sund inställning. Jag vill mest se den lill*

• Zaarah1984

Idag var vi på ultraljud och det visade sig att vi inte alls är i vecka 17+4 utan 15+4 så blev bakåtflyttade 2 veckor. Det är väl inte hela världen och det bästa av allt är att vi får gå på nytt ultraljud den 16 augusti eftersom de inte kunde mäta allting idag. Men vi fick sen en livlig krabat som snurrade runt och hjärtat slog så fint <3

När det gäller förlossningar har jag inte börjat fundera på den ännu, det blir som det blir ändå

Svar på tråden Januaribebis 2012