Inlägg från: Zaarah1984 |Visa alla inlägg
  • Zaarah1984

Januaribebis 2012

Yrla- Håller tummarna för dig och bebisen!

Har inte ens tänkt på om vi ska berätta för någon när vi åker in men någon måste ju mata katterna så får väl höra av mig till syrran eller svärmor

Nej nu ska jag ta och trotsa min foglossning och ryggont och ta en liten promenad, fattar inte att det bara kan dyka upp så där som det gjort sista veckan. Det gör ont att sitta, gå och ligga ner... segt. Är glad att jag inte haft det så hela graviditeten.

• Zaarah1984

Hej allihopa! I går kl 8.04 fick jag och sambon en dotter, född i vecka 35+ 5. Hon vägde 2745 g och var 47 cm lång. Tog ca 10 timmar från att vattnet gick tills My var ute Nu ligger vi på förlossningen och tar det lugnt.

• Zaarah1984
    fabler skrev 2011-12-17 10:11:58 följande:
    Zaarah: Grattis till er dotter!!!! Hoppas på att få ta del av en förlossningsberättelse när du orkar sen.

coockiejar: jag har också börjat ta av föräldrapenningen nu, jag mår för bra för att bli sjukskriven. Men vill inte riskera att sitta 4.5mil hemifrån med bilen så skulle de va dags att åka in till förlossningen. Så jag har med vart ledig denna vecka och är beräknad 5jan.

Det kommer när jag har en dator
  • Zaarah1984
    fabler skrev 2011-12-20 23:51:35 följande:
    Yrla har dem sagt hur länge du får va hemma och vänta? För man bör väl bara gå en viss tid efter att vattnet gått?

I Kristianstad där jag hamnade först när mitt vatten gick i fredags fick man komma in på kontroll och ser det bra ut får man vara hemma 24 timmar innan igångsättning, om det inte drar igång innan dess. I halmstad där jag hamnade efter lite bilresa blir man inlagd direkt. Så olika i olika landsting.
  • Zaarah1984
    LillaEko skrev 2011-12-23 00:29:36 följande:
    Fick åka hem efter 19.00 kollen. Efter kvällsmaten tryckte jag i mig 2 Alvedon och gick och la mig. Ingen vidare sömn men fick iallafall slumra lite mellan värkarna i ca 1-1,5 tim.

Nu har jag börjat klocka värkarna igen, ca 3/10 min, kommer med ca 2-4 min mellanrum. Men inget vatten har ännu gått och inget tryck neråt så kämpar på hemma så länge det går.

Har du ont? Går ju att klara sig hemma ett tag om man har tur. Kul att följa dig här iaf Lycka till!
  • Zaarah1984

Jag hade det ungefär likadant och man klarar så mycket mer än man tror. Jag blev så fokusera när allt drog igång på riktigt att jag glömde att jag var trött Fast sen beror det väl på hur lång tid förlossningen tar. Håller tummarna att det går hyfsat snabbt och lätt

• Zaarah1984
    LillaEko skrev 2011-12-23 04:36:49 följande:
    Hur vet jag egentligen när det riktiga drar igång?!?!

Det är väldigt olika, vissa känner ju knappt av sina värkar. Här i halmstad ska man åka in om det kommer blod, vattnet går eller det är mindre än 4 min mellan värkarna.
  • Zaarah1984
    LillaEko skrev 2011-12-23 13:07:26 följande:
    Lilla Stella kom till världen via kejsarsnitt 09.07 idag då hon låg i säte visade det sig. Det man trodde var ett fixerat huvud var en rumpa. Hon väger 3375g och är 48 lång. Efter omständigheterna mår vi bra, bara den nyblivna mamman som känner sig lite smått överkörd.

Grattis till er lilla tjej! Vila ordentligt nu och bara njut av er bebis
  • Zaarah1984

Grattis Yrla till er bebis!

God Jul allihopa!

• Zaarah1984
    LillaEko skrev 2011-12-24 17:23:45 följande:
    Kikar in och önskar er alla en god jul. Åkte hem från bb nu i em då jag är förvånansvärt pigg efter snittet. Så nu vankas mysig julaftons kväll med mannen och vår ljuvliga dotter i soffan.

Vad skönt att få komma hem
  • Zaarah1984
    Bella73 skrev 2012-01-04 15:53:05 följande:
    Får man tränga sig in här hos er ?

Skulle haft den 23 dec.....men, har ff inte fått.

Finns det någon mer än mig här inne som bor i Halmstad?

Jag bor i halmstad. Hade bf 14/1 men vår dotter dök upp den 16/12. Hur länge får man gå över tiden?
  • Zaarah1984
    Bella73 skrev 2012-01-04 18:18:16 följande:
    Hur länge som helst i Halmstad verkar det som . Ser allt bara bra ut, så väntar man....vet inte hur länge. Men mina andra barn är födda på bf+16 och bf+20, här i Halmstad.

Kul att hitta nån mer från samma stad !

Oj.. Är det inte jobbigt att gå över tiden så länge? Fast du är väl van nu Bor du inne i halmstad?
  • Zaarah1984
    Bella73 skrev 2012-01-04 23:59:38 följande:
    Nej faktiskt inte, var inställd på 2-3 veckor över tiden.

Bor ute i Söndrum. Läste att du var rätt nyinflyttad här.

Flyttade till Halmstad för lite mer än ett år sedan och till Åled för några månader sedan. Jobbar på att lära känna lite nya människor här i stan :)
  • Zaarah1984

Anonyym -behöver ni ha blöjor med till BB? Här hemma fick man det.

• Zaarah1984

Anonyym - På försäkringskassans hemsida tror jag inte utbetalningar visas förren dagen innan man får pengarna. Så är det i alla fall för min del.

• Zaarah1984

När det gäller amningen kan jag säga att i halmstad var personalen på bb helt underbara. Eftersom My föddes tidigt ville de inte stressa henne så första dagen ammade jag och gav ersättning, andra dagen bara ersättning och först tredje dagen kom amningen igång och då så kompletterade vi med ersättning. De kommenterade bara amningen om jag frågade något. Dock var det ett jäkla tjat om att ge ersättning som jag tyckte var lite jobbigt. Måste också säga att jag frågade dem om det fanns mammor som inte ville amma alls och de sa att det gör det och då ger vi bara ersättning istället, inget problem. Skönt att de tänker på att det faktiskt är mammans val.

• Zaarah1984

Noras - Ring förlossningen och se till att de tar dig på allvar. Du ska inte ha så ont!

• Zaarah1984
    Empa86 skrev 2012-01-19 03:36:16 följande:
    Oj nu kansje det är nått på g ändå. Har haft lite onda sammandragningar hela dagen, dock väldigt otegelbundna. Vid 23 lossnade lite av slemproppen tror jag. Har haft riktigt ont ett par gr i natt nu så jag kan inte sova och nyss kom en blodblandadflytning när jag var å kisssde. Ska man ringa och rådgöra med fl? Kanske ska börja klocka lite först och väcka sambon... spännande...

Ring fl och kolla med dem. Hoppas det är på gång
  • Zaarah1984
    Carolaj83 skrev 2012-01-20 19:59:11 följande:
    grattis till era bebisar, men snälla måste ni berätta hemska historier om att ni spruckit så mycket, det r faktiskt många av oss här som inte fött ännu, inge rolig läsning för mig iallafall som redan är livrädd för min förlossning!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det kanske inte hjälper men ett tips är att gå in och läsa i fortsättningstråden, vi är många som inte spruckit alls och som hade snabba förlossningar som skrivit våra förlossningsberättelser där
Svar på tråden Januaribebis 2012