• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • TyckOmMig

LillaEko-vilken fin present att ge-förstår att du sparat dessa...kommer säkert väl till pass efter vul och då ni känner er redo att överlämna dem!
    Dessa veckor är lite speciella och man har svårt att riktigt glädja sig då man varit med om missfall.
    Själv ska jag oxså få tidigt vul för att se så jag inte väntar flerbörd.BF 5/1 2012.

• emilysvensson

Hej!

Tänkte om jag också kunde få hoppa in här. Plussade förra måndagen och har räknat ut att BF är den 8 januari.
    Är riktigt nojig just nu då jag egentligen skulle ha blivit mamma i februari. Men i november när jag var i vecka 27 så märkte jag att hon inte hade sparkat på ett par dagar. Så när vi åkte in så fick vi konstaterat att hennes hjärta hade slutat att slå. Så den 12 november 2010 födde vi vår dotter Ebba. Sedan dess har vi försökt att bli gravida, och i februari fick jag ett plus men det slutade i ett missfall.

Men nu har jag fått ett plus igen och det känns rätt så bra. Speciellt bättre än då jag missfallet, har mycket met symptom. Har en massa finnar, är konstant trött och brösten ömmar.

Grattis till er alla som har plussat!

Kram

• Sofie emma 80

Emily! Usch vad hemskt med ett så sent missfall. Jag hade ett ma i februari och tyckte det var fruktansvärt, men var bara i vecka tio. Då hade jag inga symptom nästan, och nu mår jag både illa och har molvärk så jag hoppas att det betyder något positivt. Jag har vul den 20 maj och hoppas innerligt att jag ska få se ett hjärta picka

• Stellan
    partouze skrev 2011-05-03 16:06:10 följande:
    Stellan :) vi har bf samma dag :)
    Härligt, det känns som en bra dag tycker jag ; )  Är det ditt första barn?
  • Stellan

Förresten så fick jag knäppa upp mina jeans idag, fick ont i magen av att ha dom stängda. Känns helt bizzart - det kan omöjligt vara annat än mitt huvud som spökar  Tungan ute

• MiAmore
    minneli skrev 2011-05-03 14:54:57 följande:
    När ska man ringa mvc egentligen? Kommer inte ihåg när jag var dit första gången med första barnet och så känns det så konstigt att boka en tid när man är så nervös för mf. Inte blir det bättre av att läsa de som lämnar tråden här! Huvva. Känns på ett sätt bättre att vänta tills det inte är en hemlighet någotmera för jag lär ju lyckas träffa någon man känner där!

Idag var det strömming till lunch på jobbet... åt och kom på sen att man kanske inte kan göra det? Eller hur är det?

Jag har molvärk mest i mitten långt ner, men jag tycker magen växer, det måste väl vara för tidigt? Sen mår jag dåligt på morgonen.. Trodde jag skulle spy när jag lämnat min dotter på förskolan igår.

Idag går jag in i v.6.

Har ni kollat var det blir för kön enligt den kinesiska kalendern här på fl?=D
    Jag ringde mvc idag, är i v.5, plussade i söndags
    Enligt den kinesiska kalendern ska jag få en flicka. Hade varit roligt om det stämmer

Ska vi skriva en "Bf lista" kanske?
    ♥Milo 090107♥
  • kärleksplums

Hej
    undrar om man får haka på här. jag har genomgått flera IVF försök och har nu fått pluss på stickan förra veckan. blir dock lite stressad när jag läser om alla med symptom. jag känner nämnligen ingenting och är sjukt orolig att det är något fel. Finns de nån mer som är utan symptom i tidigt skede av graviditeten eller har alla molvärk och ömma bröst????

• annanoa
    kärleksplums skrev 2011-05-03 19:42:13 följande:
    Hej
    undrar om man får haka på här. jag har genomgått flera IVF försök och har nu fått pluss på stickan förra veckan. blir dock lite stressad när jag läser om alla med symptom. jag känner nämnligen ingenting och är sjukt orolig att det är något fel. Finns de nån mer som är utan symptom i tidigt skede av graviditeten eller har alla molvärk och ömma bröst????
    grattis :)

jag har spända bröst å ömma om jag tar på dem men inte annars, molvärk bara lite ibland, det drar till ordentligt emellanåt..
  • MiAmore
    kärleksplums skrev 2011-05-03 19:42:13 följande:
    Hej
    Grattis!!
    Det är så olika. Med sonen hade jag inte mycket symptom alls i början. Lite ömma bröst och rikliga flytningar, inte mycket mer än så. Så tror inte du behöver oroa dig
    ♥Milo 090107♥
Svar på tråden Januaribebis 2012