• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Elinheterjag
    EttLitetPyre skrev 2011-05-02 20:24:42 följande:
    Jag har redan berättat för mamma då hon vet att vi gjort provrörsbefruktning. Pappa vet dock inget än och inte heller svärföräldrarna. Men jag läste här på FL en rolig grej som vi kanske tänkte ge till sambons föräldrar. På ett vykort skriver man: Hej farmor! Skickar en hälsning från min semester. Det är 37 grader i vattnet och jag mår toppen. Jag har inte kollat in utelivet än men det ska tydligen vara häftigt. Ses i januari! Hälsningar Ärtan". Tyckte det var såå sött :) Pappa tänkte jag fråga "har du lust att bli morfar i januari?"
    Det var skoj kanske härmar dig!

Jag har dock redan berättat för mamma pappa och syrran tänker  vänta med att berätta för övriga  till midsommar  då jag är i vecka 13 
    Ska på vul och titta på bebisen den 23 maj ska bli så kul!  
  • bili

Fick missfall idag. lämnar därför tråden. :(
    Lycka till ni andra!  

• MiAmore
    bili skrev 2011-05-03 09:02:25 följande:
    Lycka till ni andra!  
    Beklagar *Krama*
    ♥Milo 090107♥
  • SmoochiePoo
    bili skrev 2011-05-03 09:02:25 följande:
    Lycka till ni andra!  
    Neej Rynkar på näsan usch vad tråkigt! Ta hand om dig
  • Stellan

Har fått plus och skulle allt gå vägen så skall det bli bebis den 11/1 :) 

Har dock blivit supernojjig över att dagens morgontest inte var starkare än gårkvällens, möjligtvis lika starkt, kanske en ybernyans svagare. Är i vanliga fall en rätt cool människa med verklighetsanknytning. Inte nu, toksurfar "svaga plus, långsam stegring" och så. Men, just nu. GRAVID, tjohoooo!! 

• EttLitetPyre
    emmaja: beklagar.. ta hand om dig och samla nya krafter.

Stellan: välkommen hit :) Och grattis såklart!

Var till tandläkaren idag och tandhygeinisten frågade mig om det var något annat dom borde känna till om min allmänhälsa. Kändes så konstigt att berätta för någon helt utomstående att jag är gravid. Fick ett extra skydd för magen när dom röntgade. När jag skulle gå önskade både tandläkaren och hygeinistern lycka till med bebis! Åh det var såå häftigt att vara den som får höra dessa ord :)

Här snöar det idag... Kenpigt. I påskas låg jag och solade i bikini och idag är det vinterväder igen!
  • MiAmore
    Stellan skrev 2011-05-03 09:59:44 följande:
    Har fått plus och skulle allt gå vägen så skall det bli bebis den 11/1 :) 

Har dock blivit supernojjig över att dagens morgontest inte var starkare än gårkvällens, möjligtvis lika starkt, kanske en ybernyans svagare. Är i vanliga fall en rätt cool människa med verklighetsanknytning. Inte nu, toksurfar "svaga plus, långsam stegring" och så. Men, just nu. GRAVID, tjohoooo!! 

Tror inte du behöver vara nojjig. När jag var gravid med sonen så var mina tre första grav test lika starka. Eller dem två "sista" var starkare än det första som var supersvagt, men dem två andra testen efter det första var som sagt lika starka. Sonen är nu snart 2½ år gammal
    ♥Milo 090107♥
  • annanoa

får jag hänga på här?
    testade positivt idag på BIM +4, BF 5/1 2012

omtumlande, galet, lycka, skräckblandad förtjusning, känslorna är många å det är så svårt att ta in :)

• TyckOmMig

Alla verkar vi ha liknande bekymmer och våndor i början av våra tidigar graviditeter!
    Har BF 5 jan 2012.Själv ringde jag MVC för inskrivning och passade på att fråga om en del saker man funderar på...
    Har lyckats bli förkyld just nu och hur pass det kan påverka i dessa tidiga och känsliga veckor.
    Min barnmorska sa att det inte skulle vara någon fara om jag inte hade hög feber.Sen önskar jag tidigt vul för att fastställa flerbörd då jag fött twins 2009 och senaste graviditeten flicka född 23 maj 2010 var oxså en tvillinggraviditet men den ena blödde jag ut under en 6v period-ganska jobbigt så skönt att jag blev lovad en tid snart.Bad även om progesteron tabl.för att om möjligt kunna förhindra missfall då jag börjar bli äldre och det ska tydligen vara att föredra för att öka chanserna vi får se vad läkaren bestämmer sig för på fredag fm då jag ska dit.

• Stellan
    MiAmore skrev 2011-05-03 14:00:31 följande:
    Tror inte du behöver vara nojjig. När jag var gravid med sonen så var mina tre första grav test lika starka. Eller dem två "sista" var starkare än det första som var supersvagt, men dem två andra testen efter det första var som sagt lika starka. Sonen är nu snart 2½ år gammal
    Åh tack, precis så som det varit för mig. Jämförde första och sista och det var STOR skillnad på tre dagar, känns skönt : ) 

Och Hej och Grattis alla andra som också är nya i tråden ......
Svar på tråden Januaribebis 2012