• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Stellan
    EttLitetPyre skrev 2011-05-03 10:42:57 följande:
    emmaja: beklagar.. ta hand om dig och samla nya krafter.

Stellan: välkommen hit :) Och grattis såklart!

Var till tandläkaren idag och tandhygeinisten frågade mig om det var något annat dom borde känna till om min allmänhälsa. Kändes så konstigt att berätta för någon helt utomstående att jag är gravid. Fick ett extra skydd för magen när dom röntgade. När jag skulle gå önskade både tandläkaren och hygeinistern lycka till med bebis! Åh det var såå häftigt att vara den som får höra dessa ord :)

Här snöar det idag... Kenpigt. I påskas låg jag och solade i bikini och idag är det vinterväder igen!
    Tack.

Häftigt att få erkänna för nån utomstående att du är gravid. Jag kan knappt uttala det för mig själv. (Märks att det är första gången för mig ; ) 
  • minneli

När ska man ringa mvc egentligen? Kommer inte ihåg när jag var dit första gången med första barnet och så känns det så konstigt att boka en tid när man är så nervös för mf. Inte blir det bättre av att läsa de som lämnar tråden här! Huvva. Känns på ett sätt bättre att vänta tills det inte är en hemlighet någotmera för jag lär ju lyckas träffa någon man känner där!

Idag var det strömming till lunch på jobbet... åt och kom på sen att man kanske inte kan göra det? Eller hur är det?

Jag har molvärk mest i mitten långt ner, men jag tycker magen växer, det måste väl vara för tidigt? Sen mår jag dåligt på morgonen.. Trodde jag skulle spy när jag lämnat min dotter på förskolan igår.

Idag går jag in i v.6.

Har ni kollat var det blir för kön enligt den kinesiska kalendern här på fl?=D

• Ung Mamma 91

Jag mår illa , jag dricker vatten som en tok , ryggen värkär , det är mina symptomer

• Majskorn

hej hopp...

plussade igår kväll med testlagrets, tog ett digitalt idag (dag 26 i cykeln) och fick upp ett finfint "Gravid 2-3" BF borde vara typ 10e januari...

• SmoochiePoo
    Stellan skrev 2011-05-03 14:53:08 följande:
    Tack.

Häftigt att få erkänna för nån utomstående att du är gravid. Jag kan knappt uttala det för mig själv. (Märks att det är första gången för mig ; ) 
    Jag är precis som dig! Har jätte svårt att säga till mig själv att jag faktiskt är du vet...gravid! Känns så overkligt!
  • partouze

Niins har massa på vänster sida .. Ibland sticker det till . Har även över hela magen på kvällen :)

• LillaEko
    laris skrev 2011-05-01 11:48:28 följande:
    Hej tjejer! Får man vara med? Jag testade pos 25/4, BIM 27-28/4 (ÄL 13/4). Har bf den 3/1 enligt FL. Har knappt haft några symptom hittills och det här är vårt första plus och vi har inga barn sen tidigare heller. Vi har försökt i ca 1,5 och nu är jag orolig för att det inte kommer att gå bra. Har genomgått en sk konicering och opererat mig för cystor.
    Vi har precis samma, spännande, äl 13/4, BIM 27-28/4 fast testade mig första gången 26/4.

Har varit borta över helgen och inte hunnit kolla in nu i veckan. Oj vad många vi blivit.
    Kul.
    Har ju två tråkigheter i bagaget så planerar att ringa gyn nästa vecka för att få ett tidigt vul som de lovat oss efter förra MA:t

Hur mår ni annars? 
  • LillaEko

Nu har jag hunnit läsa ifatt lite mer.
    Ska försöka fixa en BF-lista.

Förra graviditeten hade vi tänkt berätta på julafton, skulle då vara i v 14, så hade förberett örngott som vi målat Mormor, morfar, farmor, farfar, moster och faster på. Tänkt ge dem i present.
    Men då vi på luciadagen fick reda på MA när vi skulle göra kubtest så blev det ju tyvärr inget.
    Men har kvar örngotten i en låda här hemma, så kanske skulle passa bra vid mors dag om vi varit på det första vulet då och fått se ett tickande hjärta. 

Svar på tråden Januaribebis 2012