• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • annas74

Hej, hoppar efter lite tvekan in här... Plussade fär några dagar sedan på BIM-3, BF 7 januari. Fick dock ett MF i februari, så jag oroar mig lite den här gången.

LillaEko - Kan du inte skapa en BF-lista för januari och länka till den i trådstarten? Så att vi alla kan lägga in lite info om oss själva; typ ålder, antal barn, stad/del av Sverige etc?

Hoppas att vi alla får behålla våra små!  

• MiAmore
    coockiejar skrev 2011-05-02 10:40:08 följande:
    Jag blödde idag när jag kom till jobbet :( det bara rann ut och var klarrött så vad skulle det annars kunna vara.

Önskar er andra stort lycka till.
    Beklagar verkligen
    annas74 skrev 2011-05-02 18:03:01 följande:
    Hej, hoppar efter lite tvekan in här... Plussade fär några dagar sedan på BIM-3, BF 7 januari. Fick dock ett MF i februari, så jag oroar mig lite den här gången.

LillaEko - Kan du inte skapa en BF-lista för januari och länka till den i trådstarten? Så att vi alla kan lägga in lite info om oss själva; typ ålder, antal barn, stad/del av Sverige etc?

Hoppas att vi alla får behålla våra små!  
    7 januari är ett bra datum (min son är född då), så det kommer säkert gå vägen denna gången
    ♥Milo 090107♥
  • minneli
    MiAmore skrev 2011-05-02 17:37:42 följande:
    Har ni andra funderat på hur och när ni ska berätta för era föräldrar? Om jag får som jag vill kommer vi berätta på morsdag, och åtminstone för mina föräldrar, har jag tänkt att jag när vi åker dit, ska ta på mig min tröja jag hade när jag var gravid med sonen, där det står "bebis" på magen. Och så får vi se hur lång tid det tar innan dem ser och reagerar på det. Till makens föräldrar funderar jag lite på om vi ska fråga dem om dem har lust att vara barnvakt åt Milo runt den 9 januari, och sedan le lite finurligt. hihi
    Jag har funderat på när, lutar åt v.8, får se om jag kan hålla mig. Mamma fyller år strax efter bf så något i stil med en födelsedagspresent i förskott kanske =) Men det känns så osäkert än. Nervöst!
  • MiAmore

Ja man vet inte när man vågar berätta egentligen. Med sonen berättade vi också på morsdag, och då var jag också i v.8 som jag kommer vara på morsdag nu. Nu kommer jag tom. vara ett par-tre dagar längre gången. Så som sagt, får jag som jag vill kommer vi berätta för föräldrar o syskon då. Men resten av släkten och vänner, kommer vi vänta tills jag gått 12 fulla veckor

♥Milo 090107♥
  • EttLitetPyre

Jag har redan berättat för mamma då hon vet att vi gjort provrörsbefruktning. Pappa vet dock inget än och inte heller svärföräldrarna. Men jag läste här på FL en rolig grej som vi kanske tänkte ge till sambons föräldrar. På ett vykort skriver man: Hej farmor! Skickar en hälsning från min semester. Det är 37 grader i vattnet och jag mår toppen. Jag har inte kollat in utelivet än men det ska tydligen vara häftigt. Ses i januari! Hälsningar Ärtan". Tyckte det var såå sött :) Pappa tänkte jag fråga "har du lust att bli morfar i januari?"

• MiAmore
    EttLitetPyre skrev 2011-05-02 20:24:42 följande:
    Jag har redan berättat för mamma då hon vet att vi gjort provrörsbefruktning. Pappa vet dock inget än och inte heller svärföräldrarna. Men jag läste här på FL en rolig grej som vi kanske tänkte ge till sambons föräldrar. På ett vykort skriver man: Hej farmor! Skickar en hälsning från min semester. Det är 37 grader i vattnet och jag mår toppen. Jag har inte kollat in utelivet än men det ska tydligen vara häftigt. Ses i januari! Hälsningar Ärtan". Tyckte det var såå sött :) Pappa tänkte jag fråga "har du lust att bli morfar i januari?"
    haha, det med vykortet var skitskoj
    ♥Milo 090107♥
  • Älskar DIG redan

Vykortet var en super rolig ide själv dmgicj jag i banorna att blivande storasyster ska ha en t-shirt på sig som det står: i know something you don't på magen och på ryggen sen: I'm going to be à Big sister! Vi kommer vänta tills v13 innan vi säger något. Har en del problem i ryggsäcken med tidigare graviditeter så vi väntar. Hoppas nu bara att Pyret ska trivas stanna kvar

• Marsätt

Jag hoppar också in här... har fått ett + och är beräknad till den 9/1. Jag får hem ett digitalt test idag så i morgon testar jag med det för att bli riktigt säker på att det stämmer... man är ju lite nojjig.

♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥
  • Niins

Partouze: jag har haft mycket molvärk på vänster sida! Nu har jag mest molvärk på kvällen!

Svar på tråden Januaribebis 2012