• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • coockiejar

Hoppar in här jag med :)

Jag väntar min tvåa. BF 3 januari.

Då jag blev gravid genom insemination har jag liksom haft koll på kroppen. På graviditetsdag 9 kände jag väldigt tydligt av mina ömma bröst och en molande värk i svanken. plussade på dag 10 :) Mår som en prinsessa - ömma bröst, ökat tryck på urinblåsan och den normala molande värken i livmodern då livmodern växer. Inget illamående än men vet av erfarenhet att det kan komma i vecka 6-7.

Ska på VUL vecka 7+6 för att kolla att allt är bra. Bokar tid hos BM därefter.

• EttLitetPyre

Storafamiljen; vad konstigt. Det kan väl också vara så att det var nåt fel på det cb du tog sist? Tycker du ska testa på nytt med ett cb eftersom du får starkare positivt med stickor. Håller mina tummar!!

• laris

Hej tjejer! Får man vara med? Jag testade pos 25/4, BIM 27-28/4 (ÄL 13/4). Har bf den 3/1 enligt FL. Har knappt haft några symptom hittills och det här är vårt första plus och vi har inga barn sen tidigare heller. Vi har försökt i ca 1,5 och nu är jag orolig för att det inte kommer att gå bra. Har genomgått en sk konicering och opererat mig för cystor.

• EttLitetPyre

Välkommen laris! Förstår din oro.. Vi har försökt i 3,5 år att bli gravida och nu när det äntligen händer (med hjälp av IVF) är man ju självklart orolig att lyckan ska ta slut.. Vi tar en dag i taget och för varje dag som går tillåter vi oss att bli lite mer lycklig än dagen innan :)

• laris
    EttLitetPyre skrev 2011-05-01 11:56:36 följande:
    Välkommen laris! Förstår din oro.. Vi har försökt i 3,5 år att bli gravida och nu när det äntligen händer (med hjälp av IVF) är man ju självklart orolig att lyckan ska ta slut.. Vi tar en dag i taget och för varje dag som går tillåter vi oss att bli lite mer lycklig än dagen innan :)
    Det ska jag verkligen ta till mig. Efter varje toabesök känner jag mig lycklig typ. Varje gång jag går på toa tänker jag "hoppas att jag inte har blött!"

Ser verkligen fram emot en mage. Har längtat som sagt i 1,5 år. Håller tummen för alla oss härinne.
  • MiAmore

Hej hej! Får man haka på här? Plussade i morse och har bf den 9 jan. Har en son sedan tidigare som blir 3 år två dagar innan bf

♥Milo 090107♥
  • bili
    minneli skrev 2011-05-01 00:21:05 följande:
    Kul =)  Det var verkligen samma historia, sex en gång, dotter-09 och bf 2-3 jan... haha =D
    Haha, jaa, det är nästan lite läskigt! ;)
    Men det får en ändå, på ett konstigt sätt, att inse att man inte är ensam i sin situation. Eller hur jag nu ska förklara. :) 
  • Vaccin

Har enligt denna FL-verktyget bf den 30/12. Risken är ju rätt stor det blir en 2012:a! Tre barn redan men bara nummer ett som jag gått över med. Och det hann inte ens bli jobbigt för hon kom 30 timmar efter bf..... Men man vet ju aldrig! Dessutom kanske man blir flyttad vid nåt ultraljud, har jag mig alltid blivit, åt nåt håll ... Kram å lycka till alla!

• Helhjärtat

Det gick inte vägen för mig Skrikandes har blödit som en gris i två dagar nu. Och symtomen försvann på en gång. Så jag får försöka mig på ett februari barn istället. Lycka till ni andra!!! {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Januaribebis 2012