• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Rebban79

Hoppar in här!
    Plussade igår, känns helt crazy. BIM -1, Första barnet. Lite smått illamående och molvärk. Känns som mens vilken dag som helst, ska det va så?! Nån som vet?

BF 6 januari enligt verktyget.

• Niins
    Rebban79 skrev 2011-04-30 16:50:37 följande:
    Hoppar in här!
    Plussade igår, känns helt crazy. BIM -1, Första barnet. Lite smått illamående och molvärk. Känns som mens vilken dag som helst, ska det va så?! Nån som vet?

BF 6 januari enligt verktyget.
    Känner igen mig! Känns som mensen ska komma när som. Plussade för en vecka sen!
  • Elinheterjag

Hej vågar knappt tro att det är sant men jag har också plussat bf 5 januari om fls kalender stämmer känns kul! Har en dotter som fyller fyra år i maj

• bili
    minneli skrev 2011-04-30 01:32:19 följande:

Plussade ikväll! Enligt famijelivs uträkningsgrej har jag bf 2 eller 3 jan.. beror ju på om jag tar 28 el. 29 dagar mellan mensen, och det brukar variera. Lite chockad ändå eftersom vi låg med varandra en gång, en ynka gång liksom!

Har en dotter på 2 år.

Haha! Samma som oss då! På allt i stort sett. Bf 2-3 jan, beroende på hur många dagar jag räknar, har en dotter på 2 år i sommar och det tog sig efter att vi bara har haft sex en enda gång denna menscykel.
    Vi har försökt få till det under hösten, men det har inte tagit sig.
    Sen "sket vi i det" (försökte inte alls aktivt, men tänkte att när vi väl har sex så kör vi oskyddat), och denna
    menscykel så har vi bara fått till det en endaste ynka gång, och då tog det sig minsann! :D

• Hitnrun

Hoppar med här jag också. Plussade svagt igår på bim-3. enligt fls kalender är bf 5/1 2012.
    Jag är jätteglad, men har inte riktigt fattat det ännu och vågar inte riktigt tro på det. Vi har två missfall i bagaget så oron är stor. Men jag hoppas verkligen att pyret vill stanna den här gången, vi har inga barn sedan tidigare.

Symptomen är ännu sålänge riktigt ömma och tunga bröst. Molverk liknande mesverk och sååå sjukt trött, sover hur mycket som helst. Ja jusst det, lättrörd också, gråter för minsta lilla.

• Rebban79

Vet ni om man har den här molvärken hela tiden som alla verkar ha?

Håller tummarna Hitnrun, och alla andra så klart!! :D Hade ett missfall för över 10 år sen, så det är klart man tänker liiiite på det.

• bili

Lider med er alla som har haft mf. Hade själv ett mf några månader innan jag blev gravid med min dotter. 
    Det var hemskt.
    Den här gången känner jag mig mer avslappnad när det gäller det, men orolig vad gäller andra saker.
    Exempelvis är jag orolig över hur jag kommer må under graviditeten.

Molvärk har jag. Hela tiden. Både i ryggen och i magen. Och så känner jag mig liksom öm i magen.
    Jag tar det som ett gott tecken.

Hur mår ni andra?
    Hoppas ingen mår superdåligt! 

• Älskar DIG redan

Kikar in här med BF 1/1-2012 om min chansning på start datum stämmer Har en dotter som bli 4 år 3/1-2012 vilket känns lite lustigt. Hoppas nu att knyttet vill stanna stanna kvar denna gång och hoppas på ett VUL så jag får veta säker vilket vecka jag är i. Nu håller vi tummarna tjejer!

• minneli
    bili skrev 2011-04-30 17:51:23 följande:
    Haha! Samma som oss då! På allt i stort sett. Bf 2-3 jan, beroende på hur många dagar jag räknar, har en dotter på 2 år i sommar och det tog sig efter att vi bara har haft sex en enda gång denna menscykel.
    Vi har försökt få till det under hösten, men det har inte tagit sig.
    Sen "sket vi i det" (försökte inte alls aktivt, men tänkte att när vi väl har sex så kör vi oskyddat), och denna
    menscykel så har vi bara fått till det en endaste ynka gång, och då tog det sig minsann! :D

Kul =)  Det var verkligen samma historia, sex en gång, dotter-09 och bf 2-3 jan... haha =D
  • Hoppaspåfler

Hej i tråden!
    Jag hoppas verkligen att jag kommer vara en av er men inget är säkert ännu.

Grattis till alla plus {#emotions_dlg.flower} 

Till er som är oroliga så förstår jag er, har själv 1 mf och 1 ma bakom mig med min förra man. Vi försökte bli gravida 5 år efter vår dotter som är 7 år, jag blev gravid två ggr och de blev som jag skrev inget. Flickan är även mitt minsta barn.

Nu är jag omgift och läget nu är som följer:

Är tacksam för era tankar kring detta, jag vet själv inte vad jag skall tro..

Här är en konstig historia..

Tog ut spiral (koppar) 6/4

ÄL 11/4

Testat pos med stickor 20/4, pos m cb 23/4

Bim 25/4

Blödde sparsamt 26-27 (mer under 2 tim på fm 26. Blödningen slutat på morgonen 28/4)

Testar neg med CB igår dock bara hållt mig 1½ tim), testar fortfarande pos med teststickor.

Pratade med sjukvården flera ggr i början på veckan. de trodde det kunde vara en blödning utan mf o bad mig avvakta men eftersom jag testade neg m CB igår så räknade jag med mf. MEN alla symtom kvar lika starkt o stickorna visar starkare idag än igår...

Varma hälsningar H

Svar på tråden Januaribebis 2012