• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • elinson
    Sapato skrev 2011-11-20 10:18:54 följande:
    Empa86: Jag jobbar (heltid) och har för avsikt att göra det fram till 5jan, eventuellt längre om jag orkar. Har Bf 13jan och räknar med att gå över med någon vecka (kommer säkert inte göra det för att jag tänker så här )
    Mår just nu super, har lite ont i kroppen men inget jag inte kan uthärda!!
    jag jobbar 50% (sjuksskriven 50%) och just nu fungerar det bra! Kommer fortsätta så om det går fram till 9 januari (bor i norge och då måste du börja ta ut mammaledigheten senast 3 veckor innan beräknat BF).

Men jag har ett jobb utan lyft, en del springa i trappor men inget tungt. Sen har jag haft tur och inte varit så plågad av foglossning.
  • Frökenolson

Hej tjejer,
    många sidor att läsa igen då jag varit borta några dagar. 
    Måste fråga er, jag var med om något så konstigt i fredags.
    Jag var och kollade på sambon som hade ett gig och helt plötsligt känns det som en propp går och jag bli pisseblöt i trosor och genom byxan, alltså inget småsipprande som jag har haft innan även om det också då gått igenom till byxorna, dock inte lika mycket.
    Jag har inte haft mer sammandragningar än vanligt, däremot jag har ju börjat må så illa det sista...
    Jag hade varit på toa typ 2 min innan så jag tror inte att det var urin, luktade inte som det har gjort de andra gångerna utan mer unket, kanske var det urin jag vet inte men det var så himla konstigt.
    Jag har ju varit inne på gyn och fölossning innan och tyckte det kändes onödligt att åka in igen då det inte trodde det var vatten jag läckt de andra gångerna..

Är det någon av er andra som har/ har haft samma problem?
    Detkan väl inte vara slemproppen? Vet inte hur det är när den lossnar...

Äntligen är adventsveckan här och husets skall göras mysigt! Har längtat så!!   

• Skåne85

Slemproppen är färgad, så var det brunt eller rosa/rött så kan det ha varit slemproppen! Jag hade ringt o kollat

• Moniqe1979
    Frökenolson skrev 2011-11-20 11:25:22 följande:
    Hej tjejer,
    Jag var och kollade på sambon som hade ett gig och helt plötsligt känns det som en propp går och jag bli pisseblöt i trosor och genom byxan, alltså inget småsipprande som jag har haft innan även om det också då gått igenom till byxorna, dock inte lika mycket.
    Jag har inte haft mer sammandragningar än vanligt, däremot jag har ju börjat må så illa det sista...
    Jag hade varit på toa typ 2 min innan så jag tror inte att det var urin, luktade inte som det har gjort de andra gångerna utan mer unket, kanske var det urin jag vet inte men det var så himla konstigt.
    Jag har ju varit inne på gyn och fölossning innan och tyckte det kändes onödligt att åka in igen då det inte trodde det var vatten jag läckt de andra gångerna..

min slempropp var inte BLÖT utan just SLEMMIG Som segt snor ungefär och kom lite i taget under  1-2 dagar dvs inte pang bom... , tycker faktiskt du borde åka in och kolla så det inte är vatten trots allt, inte säkert man får värkar bara för att vattnet går även om det vanligen är så, och har vattnet gått bör man ju ha koll på barnet samt att man inte badar etc så det riskerar att komma in bakterier...
  • Frökenolson

Liten i magen bökar på som vanligt, känns som jag bara tar upp tid för dem på FL, de sa i och för sig att jag skulle återkomma om jag fortsatte ha problem sist jag var där, men det har ju varit bra imellan...

• Sapato

Slemproppen behöver inte vara färgad vad jag läste förra veckan då jag hade samma som dig Frökenolson.
    Ring förlossningen tycker jag.

• Snusmumriken80
    Frökenolson skrev 2011-11-20 11:25:22 följande:
    Hej tjejer,

Jag tycker du ska ringa förlossningen och höra. Då jag vänta första barnet så skulle vi till mvc på vanlig kontroll i v. 38. Maken körde mig till entrén och jag steg ur och DÅ kände jag hur dyngsur jag var i byxorna, rakt igenom Gick upp till min bm och jag fick lackmuspapper för att kolla om det var vattnet som gått, men inget syntes på pappret och kiss var det inte, det vet jag hur känns och luktar Fick till till ul för att kolla att jag hade ordentligt med fostervatten, vilket jag hade. Men de säger att läcker man fostervatten så ska man inte gå längre än 1 vecka pga infektionsrisk. Det betydde att jag blev igångsatt 1 vecka efter att detta hände och sen var hon ute Därför tycker jag att du ska ringa!
    *mamma till B-05, F-07, B-08*
  • roxylady

Jobbar nu heltid fram till 1:a December, sedan jobbar jag sista månaden 75%. Känns skönt.. ligger lite plus på schemat än så länge så jag kommer att kunna gå hem mer om jag känner att det skulle behövas. Vilket är mkt skönt! Annars tycker jag att det är lite jobbigt att ta sig in hit till stan varje dag. Det är ju en viss stress i kroppen att ta sig upp ur sängen och passa tider osv. Så försöker ta det lugnt så man inte får för mkt sammandragningar osv. Än så länge går det bra.. men längtar till att kunna gå hemma mera nu! :)

• Skåne85

Ok fel av mig då, hade för mig att slemproppen var färgad.... Nu blev det genast svårare att veta ju ;)

• RaraS

Min barnmorska pratade om läckande fostervatten på föräldrautbildningen. Om man misstänker att man läcker fostervatten så sa hon att man skulle lägga en vanlig tygbit i trosan innan man åker till förlossningen eller mvc. Inte en binda, för de suger åt sig alldeles för bra. Fostervatten doftar speciellt så kommer man dit med en tygtrasa i trosan så kan de känna vad det är på doften. Min barnmorska har jobbat på förlossningen så hon sa att man kunde komma förbi hos dem på mvc också om man inte vill åka till förlossningen (dit det är 2 mil) så kan hon bedömma på doften om det behövs vidare koll eller ej.  

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?