• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • fabler
    LillaEko skrev 2011-11-20 08:01:40 följande:
    En liten fundering.
    Här i vårt landsting får man bara 5 blöjor på bb.
    Så måste ta med själv. Men vad ska man köpa för sort i denna blöjdjungel? 
    har du inte fått hem prover från pampers? dem kan du ju ta med dig. Vi har prover från både pampers, libero och huggie här hemma. Sen kan man inte veta innan vilken blöja som kommer passa bäst detta får man prova sig fram när de små kommit då olika blöjor siter olika på olika barn. Vi har även köpt ett paket pampers för vi hade en rabattkupong som går ut i december och då passade vi på att nyttja den innan den gick ut. Så har du nån rabattkupong så använd den. Sen vet man ju inte vad ens bebis kommer att väga och då är de svårt om man ska ha blöjor som sträcker sig från 2-4kg eller 3-5kg.
    elias är världens sötaste!!!
  • LillaEko

Vi tillhör Jönköpings landsting.
    Har fått två från huggie, babyboxen ska vi hämta när vi ändå hämtar vagnen.
    Liberoväska verkar man tyvärr inte få här vad jag hört?!?!?!

Så tänkte att det borde vara smart att köpa iallafall 1 paket?!?! 

• fabler
    LillaEko skrev 2011-11-20 08:52:54 följande:
    Vi tillhör Jönköpings landsting.
    Har fått två från huggie, babyboxen ska vi hämta när vi ändå hämtar vagnen.
    Liberoväska verkar man tyvärr inte få här vad jag hört?!?!?!

Så tänkte att det borde vara smart att köpa iallafall 1 paket?!?! 
    om du inte får nån liberoväska på bb så kolla upp vart ni kan hämta ut den när bebisen kommit. Brukar va på lindex. I babyboxen ligger de en rabattkupong så använd den till första paketet!
    elias är världens sötaste!!!
  • Tärning6

Hur mår alla denna söndag, här är det si så där, har ont å så men det hindrar mig inte, jag började med Jul pyntning i går :D ska fortsätta i dag :D

• Empa86

Jag smygstartade med lite julpyntning igår och helt paj i ryggen nu. Dumt att man inte ens kan byta ett par gardiner utan att det ska vara kört...

Ni som fortfarande jobbar/pluggar och tänker göra det ett bra tag till, hur tycker ni att det går? 

• Sapato

Empa86: Jag jobbar (heltid) och har för avsikt att göra det fram till 5jan, eventuellt längre om jag orkar. Har Bf 13jan och räknar med att gå över med någon vecka (kommer säkert inte göra det för att jag tänker så här )
    Mår just nu super, har lite ont i kroppen men inget jag inte kan uthärda!!

• Snusmumriken80
    Tärning6 skrev 2011-11-20 09:35:22 följande:
    Hur mår alla denna söndag, här är det si så där, har ont å så men det hindrar mig inte, jag började med Jul pyntning i går :D ska fortsätta i dag :D

Jag började också julpyntningen igår:) Blir sååå mysigt med lite tomtar här o var och julbelysning m.m.:)

Jag har riktigt tokigt idag, ett jäkla tryck därnere, vågar knappt gå   Har också en hel del mindre sköna sammandragningar. Fundera en sväng om ja skulle ringa bb, men vet inte.... Men har ju 5 veckor kvar, så borde inte va ngt på gång ännu, tycker jag.... Maken ska just iväg på möte och jag blir hemma med minsta o äldsta, mellansonen är hos mommo och har varit där sen igår. Hoppas att  det inte tänker fortsätta, för då blir jag lite i halvpanik, då maken ska va borta hela dagen.
    *mamma till B-05, F-07, B-08*