• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • LillaEko
    misssally skrev 2011-11-20 19:37:46 följande:
    Grattis SFHelen till er lille kille! :) Hoppas allting går bra nu!

En fråga till er andra, jag vet att vi pratat om Babyskydd förut, men vi var och kikade lite idag. Jag fastnade för Brio Primo, är det någon som har erfarenhet av sådant? Jag tyckte det verkade nätt och smidigt, men jag har ju egentligen ingen aning ;) Hjälp mig :)
    Hur gör ni andra, köper ni nytt eller begagnat?
    Vi hyr från babyproffset. Så behöver inte köpa det första.

• LillaEko

Jag kan ju inte fatta riktigt att första bebisen nu kommer.
    Lever fortfarande i min lilla "bubbla" och tycker förlossningen känns ganska avlägsen =/
    Är i v 33+2 så egentligen kanske det börja bli dags att läsa på om bedövningar och fundera på när väskan ska packas!?!?! 

• minjalin
    misssally skrev 2011-11-20 19:37:46 följande:
    Grattis SFHelen till er lille kille! :) Hoppas allting går bra nu!

En fråga till er andra, jag vet att vi pratat om Babyskydd förut, men vi var och kikade lite idag. Jag fastnade för Brio Primo, är det någon som har erfarenhet av sådant? Jag tyckte det verkade nätt och smidigt, men jag har ju egentligen ingen aning ;) Hjälp mig :)
    Hur gör ni andra, köper ni nytt eller begagnat?
    Vi hade BRIO Primo till sonen och var nöjda med det. Har sparat det och kommer använda det till denna bebisen också. Kan ju sätta det på våran vagn och det ingick när vi köpte vagnen för det var kampanj så det var därför det blev det. Kollade inte på massa olika. Det är tungt och otypmligt att bära med en bebis i men det tror jag alla babyskydd är för jag har fattat det som att BRIO Primo räknas som ett av dom lättare egentligen. Men jag är ganska liten och klen också så ;)
  • misssally
    fabler skrev 2011-11-20 19:40:22 följande:
    jag köpte nytt när jag var på underbara barn mässan. Så jag betala 1000kr för ett nytt från acta graco med bas. Den kommer användas till förhoppningsvis två barn så de kändes helt klart värt att köpa nytt då. Jag klämde lite då på Brio Primo och jag gillade den med, men hade snöat in mig på graco så därför blev de den.
    ja det förstår jag.. Jag var också inne på Acta Graco, men som sagt, jag känner mig helt snurrig.. Jag trodde barnvagnen var det värsta, haha :) Nu är det samma visa om igen :)
    LillaEko skrev 2011-11-20 19:41:27 följande:
    Vi hyr från babyproffset. Så behöver inte köpa det första.

Gud så smidigt, här i Örebro så kan man inte hyra någonstans, så det blir till att köpa. annars hade jag gärna hyrt det första skyddet, det känns som de växer ur det så fort...
  • misssally
    minjalin skrev 2011-11-20 19:50:46 följande:
    Vi hade BRIO Primo till sonen och var nöjda med det. Har sparat det och kommer använda det till denna bebisen också. Kan ju sätta det på våran vagn och det ingick när vi köpte vagnen för det var kampanj så det var därför det blev det. Kollade inte på massa olika. Det är tungt och otypmligt att bära med en bebis i men det tror jag alla babyskydd är för jag har fattat det som att BRIO Primo räknas som ett av dom lättare egentligen. Men jag är ganska liten och klen också så ;)
    Ja jag tror alla blir tunga med bebis i.. Det är lätt nu att gå runt och lyfta med en arm osv, jag vet hur det kommer bli sen :) Då kånkar man med en 7kilosklump :) Men jag tror också att själva Primo-skyddet är ganska lätt i sig självt om man jämför... Gud så svårt!! Det var bra också tycker jag att basen var gjord både för Isofix och bälte, då kan man använda basen till andra bilar också, vår bil har Isofixspännen, men det är ju inte alla som har..
  • minjalin
    misssally skrev 2011-11-20 19:54:30 följande:
    Ja jag tror alla blir tunga med bebis i.. Det är lätt nu att gå runt och lyfta med en arm osv, jag vet hur det kommer bli sen :) Då kånkar man med en 7kilosklump :) Men jag tror också att själva Primo-skyddet är ganska lätt i sig självt om man jämför... Gud så svårt!! Det var bra också tycker jag att basen var gjord både för Isofix och bälte, då kan man använda basen till andra bilar också, vår bil har Isofixspännen, men det är ju inte alla som har..
    Precis :) Vi hade bara basen i våran bil så om jag åkte med mina föräldrar eller nåt så tog jag bara babyskyddet och bältade det i deras bil. Så den möjligheten finns också. Men i hemmabilen är det väldigt smidigt med bas för då klickar man ju bara i babyskyddet. Ska man bälta babyskyddet så är det lite mäckigare, men inte svårt. Men skulle bli tokig på att göra det jämt så rekommenderar verkligen att köpa en bas också :p
  • Alltochinget

Vi köpte ett brio primo på kampanj. 1295 istället för 1995 för babyskydd och bas. Jag tyckte om det eftersom, just som ni skrev, det är ett av de lättaste/smidigaste babyskyddet. Dock är dom ganska små men vi prioriterade ett litet smidigt Och byter hellre till ny stol tidigare, när bebis växt ur babyskyddet.

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • SysterAnna

Grattis till prinsen SFHelen!!! Lycka till med allt.

Vi har också köpt brio primo.  990:- inklusive bas. Har en liten bil och detta skall vara ett av de minsta på marknaden, ska också vara ett av dem lättaste också vilket är smidigt då vi bor på 3:e våningen. Dessutom som någon annan skrev att basen är både bältesanpassad och iso-fixanpassad är väldigt smidigt då vi har isifox i vår bil men det har inte svärfars bil som vi lånar ibland när vi behöver större bil.

• zatori
    SFHelen: Men stort grattis till er lilla pojke! :) Hoppas ni mår bra allihop. Kramar.
  • Haanky
    SFHelen: Grattis!!! hoppas att allt gått bra!!! Kram