• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Snusmumriken80
    roxylady skrev 2011-11-19 12:17:15 följande:
    Ni som har barn sedan tidigare. Hur mkt använde ni underbyxor utanpå blöjan?

Aldrig!
    *mamma till B-05, F-07, B-08*
  • Alltochinget

Ajajaj! Jag ligger här i soffan med riktig mensvärk! Är det vanligt? Ska det vara så? Det kommer inte tillsammans med sammandragning utan känns hela tiden precis som mensvärk. Sambon ska fixa en egengjord värmekudde så får vi se om det släpper. Vad ska jag göra annars? Bör jag ringa nÅnstans?

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • Velociped

Anonyym - det kan ju alltid vara värt att ringa nånstans, särskilt om man är orolig. Men när jag hade liknande värk så tog de ett urinprov för att utesluta uvi, när det var rent så sa bm att det antagligen var ligamenten. Det höll i sig ett tag och har kommit av och till efter det med. Jag är dock inte orolig.

• lullebo
    elinson skrev 2011-11-18 23:09:18 följande:
    Blev tvungen att kolla upp det (arbetsskada).. 

FinnCrisp innehåller 3,6mg järn per 100g. Men bara 0,2 mg per bit. 
    Bevhovet ca 15mg daglig (om järndepåerna är bra).
    Det innebär att det behövs 75st för att täcka behovet... (sen vet vi inte hur mycket som tas upp i tarmen).

Men 1 Finncrisp + 1msk bredbar leverpastej + en skiva paprika (för att öka upptaget av ikke hemjärn) ger hela 1mg och då håller det med 15 stycken ;)

80g blodpudding ger 15 mg
    7st torkade aprikoser ger 2,9mg
    250mg Välling (berikad) för vuxna ger 4,9mg
    1st ägg ger 1mg

Så blodpudding till middag så är man räddad. Eller aprikoser som snacks, lite välling till frukost/kvällsmat och finncrisp med ägg eller leverpastej ;)

Får kanske testa lite av varje där då. Inte så sugen på att trycka i mig 75 st finn crisp om dagen ;)
    Tack för tipsen :) 
  • lullebo
    roxylady skrev 2011-11-18 22:06:42 följande:
    Okej! Skönt att det var bättre än vad du trodde då :) Oj ja då hade det varit illa om det hade varit segt :S Tur det inte var det :) Jag tyckte man drack sirap ungefär hahah!

Jo men jag har också mått dåligt hela dagen. Känns bättre nu men jag är helt slut efter det där. Önskar att jag hade varit helt ledig idag ändå trots allt..

Okej.. blir du trög? Drick physilliumfrön så kanske det hjälper till lite? Finns på vanliga affären i sådana där fröpåsar du vet? Hoppas du får upp värdet nu i alla fall! Ät mkt citrusfrukter före och efter å drick jouice till!

Jag var helt ledig å det är jag glad över :)

Ja, trög som tusan emellanåt :( Blandar man ut de med vatten eller ngt då för att kunna dricka??  
  • LillaEko
    lullebo skrev 2011-11-19 16:40:51 följande:
    Jag var helt ledig å det är jag glad över :)

Ja, trög som tusan emellanåt :( Blandar man ut de med vatten eller ngt då för att kunna dricka??  
    Jag dricker 1 msk sådana frön i vatten dagligen och har inga problem med magen. Men sen dricker jag minst 1 liter extra vatten om dagen och äter även linfrön och sådant i yoghurten.
  • LillaEko

Hundburen passade kanon i bilen, så nu slipper vi byta bil =)
    Så nu ska det få plats både hund och barnvagn där bak!

Har även pysslat ihop min dörrkrans nu, försöka få till lite mysiga julpyssel så här i renoveringskaoset.
    Kan inte fatta att det bara är 1 vecka kvar till 1:a advent imorgon.

Vad pysslar ni andra med inför julmyset? 

• shadowstorm

Nu var stunden inne jag kan knappt gå längre =(( gör så förbannat ont i ryggen och bäckenet!!!!!!!!!!!!!

• fabler

paet: vad roligt de var att se dig idag. Men om de inte var för att patrik satt där hade jag nog inte reflekterat över att de var din arbetsplats jag gick förbi.

Nu har jag inhandlat första lakanen som är lite mer flickiga, har bara pojkiga sen sonen. Men dem hade helt underbara vita och rödrandiga lakan till spjälsängen på hemtex så dem fick följa med hem idag. Sen köpte jag lite blommor för att kunna göra adventsfint till nästa helg.

elias är världens sötaste!!!