• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady
    lullebo skrev 2011-11-19 16:40:51 följande:
    Jag var helt ledig å det är jag glad över :)

Ja, trög som tusan emellanåt :( Blandar man ut de med vatten eller ngt då för att kunna dricka??  
    Ja gud det föstår jag :) Jag höll på att somna hela dagen där på jobbet haha.

Ja du har 2 matskedar i ett glas med vatten, låter det stå i kylen i ca 2 timmar. Sedan har det bildats som en slemmig yta på alla frön så då blir det enkelt att svälja. Jag blev jättebra i magen av dem iaf :) Funkar inte dem så kan du prova vi-siblins från apoteket, de är för att stabilisera en lös eller hård mage. Då får man portionspåsar, så man rör ned en påse i ett stort glas med vatten där med men då kan man dricka det med en gång. Men mot din tröga mage så tror jag att physilliumfröna är bäst plus att de också är billigast och finns i vanliga affären.

Alla de här fröna kan du även ha i filen och gröten osv. Men om du väljer att ha vi-siblins så måste du dricka ett glas med vätska till ändå. Så där är ju också physilliumfröna enklare :)
  • roxylady
    fabler skrev 2011-11-19 19:34:29 följande:
    paet: vad roligt de var att se dig idag. Men om de inte var för att patrik satt där hade jag nog inte reflekterat över att de var din arbetsplats jag gick förbi.

Nu har jag inhandlat första lakanen som är lite mer flickiga, har bara pojkiga sen sonen. Men dem hade helt underbara vita och rödrandiga lakan till spjälsängen på hemtex så dem fick följa med hem idag. Sen köpte jag lite blommor för att kunna göra adventsfint till nästa helg.
    Ja men detsamma :) Kände igen dig ganska så snabbt faktiskt :) Haha nej jag förstår det! Han kände inte igen dig först sa han. Men sedan kopplade det hehe. Fin mage du har också :)

Åh var köpte du lakanen nånstans?
  • fabler
    roxylady skrev 2011-11-19 19:44:28 följande:
    Ja men detsamma :) Kände igen dig ganska så snabbt faktiskt :) Haha nej jag förstår det! Han kände inte igen dig först sa han. Men sedan kopplade det hehe. Fin mage du har också :)

Åh var köpte du lakanen nånstans?
    nej jag väger väl lite mer sen sist han såg mig... typ 20 kg mer bara ! Jag köpte dem på hemtex, men tog sista som fanns i falun. De fanns bara vita och blårandiga kvar sen. Men dem kan ju tänkas ha fler på lager. Dem va super mjuka så de blir mysigt och bädda med. Sen har jag köpt en jätte söt lundmyr nalle till bebisen och den har en röd och vit tröja på sig så de passar ju jätte bra !
    elias är världens sötaste!!!
  • roxylady
    Velociped skrev 2011-11-19 19:14:07 följande:
    Nu ligger sambon i sängen men flunsan... Måtte jag inte bli smittad! :/
    Ursch då :( Håller tummarna på att du slipper!
    fabler skrev 2011-11-19 19:59:12 följande:
    nej jag väger väl lite mer sen sist han såg mig... typ 20 kg mer bara ! Jag köpte dem på hemtex, men tog sista som fanns i falun. De fanns bara vita och blårandiga kvar sen. Men dem kan ju tänkas ha fler på lager. Dem va super mjuka så de blir mysigt och bädda med. Sen har jag köpt en jätte söt lundmyr nalle till bebisen och den har en röd och vit tröja på sig så de passar ju jätte bra !
    Man gör ju det när man är gravid :)
    Okej! Var de dyra? Har inte sett att de har sådant där där! Var köpte du lyndmyrprylar här nånstans??
  • fabler
    roxylady skrev 2011-11-19 20:16:58 följande:
    Ursch då :( Håller tummarna på att du slipper!
    fabler skrev 2011-11-19 19:59:12 följande:
    Man gör ju det när man är gravid :)
    Okej! Var de dyra? Har inte sett att de har sådant där där! Var köpte du lyndmyrprylar här nånstans??
    299kr kosta lakanen men jag hade 50kr rabatt. Nää nallen köpte jag på barnmässan jag var på i sthlm. Lundmyr grejer tror jag vi här i dalarna är hänvisade till att handla på nätet faktiskt. Jag har ganska mycket lundmyr för jag gillade de redan när sonen va bebis så vi har en del efter han.
  • roxylady
    fabler skrev 2011-11-19 20:21:30 följande:
    299kr kosta lakanen men jag hade 50kr rabatt. Nää nallen köpte jag på barnmässan jag var på i sthlm. Lundmyr grejer tror jag vi här i dalarna är hänvisade till att handla på nätet faktiskt. Jag har ganska mycket lundmyr för jag gillade de redan när sonen va bebis så vi har en del efter han.
    Okej! Då är det ju rättså okej pris iaf :) Jag ska passa på i valbo nästa vecka tänkte jag.
    Jo jag älskar också lundmyr. Har jättemkt från dem :) Vet att det finns kläder hos lager157 iaf :)
  • PrickenoGrodan
    fabler skrev 2011-11-19 20:21:30 följande:
    Lundmyr fanns i på lager 157 i Sågmyra i sommras. Sen har de ju villervalla outlet brevid. 
  • PrickenoGrodan
    PrickenoGrodan skrev 2011-11-19 20:51:47 följande:
    Lundmyr fanns i på lager 157 i Sågmyra i sommras. Sen har de ju villervalla outlet brevid. 
    Såg just att du visste det!
  • fabler
    roxylady skrev 2011-11-19 20:24:18 följande:
    Okej! Då är det ju rättså okej pris iaf :) Jag ska passa på i valbo nästa vecka tänkte jag.
    Jo jag älskar också lundmyr. Har jättemkt från dem :) Vet att det finns kläder hos lager157 iaf :)
    ja just ja de visste jag ju egentligen fast jag aldrig handlat de där. Men de lär de nog bli framöver.
  • LillaEko

En liten fråga:

Vi är bjudna på bröllop för en kompis den 18/2. Bebis är beräknad 6 jan.
    Bröllopet hålls 15 mil bort så kommer bli att övernatta.
    Är nu väldigt kluven över hur vi ska göra, är ju vårt första barn så vet ju inte alls hur jag ska tänka.

Hur hade ni gjort?