• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • fabler
    Haanky skrev 2011-12-11 20:29:55 följande:
    Nu ska jag å min sambo kladda med gips och gjuta av min mage :):)
    vad mysigt!
    elias är världens sötaste!!!
  • LillaJag89
    Haanky skrev 2011-12-11 20:29:55 följande:
    Nu ska jag å min sambo kladda med gips och gjuta av min mage :):)
    ska köpa gips imorrn :) gjorde med dottern v 37, så vi tänkte göra samma nu så man ser skillnaden :D
  • minjalin
    roxylady skrev 2011-12-11 18:34:42 följande:
    Hihi förstår att han är uppspelt över det Paket är ju superspännande hihi! Blir det morfar som köper tidningen då? :) Vad roligt att han tycker att det är kul med tomten! Minns att när de yngsta i vår släkt var små så var de nästan lite rädd för tomten fast på ett sött sätt såklart Ja men det är ju så mys att hjälpa till med julgranen allihopa Min sambo tycker det är jättetråkigt så jag är nästan själv som får pynta den. Kul att det kommer någon som om nått år kommer tycka att det är lika roligt som jag *fniss*

Ja men det kommer att gå fort ska du se Jag börjar själv också få lite halvpanik över hur det kommer att bli i med att man inte vet någonting. Man är ju nervös! Men som sagt inte rädd.. för det löser sig alltid såklart. Men man är väl alltid det i fall nått ska gå fel till *peppar peppar ta i trä*. Men så får man ju inte tänka heller.
    Oj det där med väska har jag verkligen haft näst intill noll tanke på. Har känts som att allt ligger så långt bort för oss ännu. Men det kommer.. tror vi gör det på nyårsaftonen. Ja tvättat BH:n och bebisoverall och andra kläder är redo i alla fall som tur är :)
    Jag förstår det.. svårt att planera med tex dina föräldrar också för man vet ju aldrig hur fort det går. Det bästa är kanske att han får bli upphämtad på sjukhuset av dem? Förstår att det kan bli jobbigt för honom men du får tänka på att detta är ju för något helt speciellt trots allt! Hoppas ni inte blir kvar så länge denna gången då så ni får komma hem och mysa alla fyra

Okej! Tack så mkt! Då ska jag köpa det senare. Vill iofs dock inte att bebis ska komma innan det BF men man kan ju dricka det för att inte gå över kanske? Eller hjälper det inte då? Vad menad med vidöppet läge? Gud vad bra att det kan ha en värkan mot blödningar också!!

Skönt att bråcken inte är lika illa längre! Ja men man blir ju deppad på det ena eller det andra sättet hur som.. man är ju inte som vanligt och det är ju jobbigt att vara gravid i slutet.. känner hur jag suckar och stånkar hela tiden.. har aldrig trott att lite hjärtklappning skulle vara så jobbigt tex.

Ja det ska bli superspännande och se när de behagar sig att komma :) Och om det blir en syster eller bror till Leon nu Oj då känns det mkt mer för dig nu då? i alla fall fram? Min bebis har legat med rumpen under mitt högra revben och benen under det vänstra. Men jag tror han lägger sig med ryggen åt det hållet jag lutar åt när jag ligger i soffan eller sängen. Så kan byta håll ganska lätt fortfarande verkar det som! Men huvudet verkar fortsätta ligga nedåt hela tiden i alla fall. Måste ju vara svårt att byta så man hamnar med huvudet uppåt nu snart tycker man.. men de kan ju tydligen vända på sig ända till v37 nånstans. Får hoppas på att han inte gör det.

Ja men precis så känner jag.. vill heller knappt visa min för sambon för att jag känner mig så obekväm med mig själv.. Nej jag är ju inte så stor förövrigt heller.. kan ju ha alla mina kläder som vanligt förutom över magen. Gått upp 13 nu så tycker väl inte att jag gått upp allt för mkt kanske.. jag vet inte. BM tyckte jag kunde gå upp lite till också. Skönt att du känner dig bekväm denna gången! Det är ju så fint att se någon gravid! Men trodde inte man skulle känna sig såhär bara
    Jobbigt med bristningarna. Hoppas att de inte blir större nu.. som tur är så har du inte så långt kvar nu så de kanske inte hinner bli större nu. Gör de ont också? Håller med om att spets kliar! Jag har antingen gravidtrosor från Kappahls märke mortherline eller mina vanliga hispsters från twilfit. Det funkar bra som tur är. Jag hoppas verkligen man blir som vanligt igen Längtar så mkt dit! Är nyfiken på hur man kommer att se ut. Jo men så kan det nog vara. Har man varit med om det förr så vet man ju.. jag är rädd för att få bristningar också, har inte dykt upp något än och hoppas på att jag verkligen slipper det.
    Hehe, jag tror nog han kommer vara blyg för tomten sen när han väl kommer ;) Men har visat bilder från förra julen när han sitter i tomtens knä och det är mycket riktigt morfar som får köpa tidningen ;) Sen har han bara lösskägg, luva och röd kappa så ingen läskig tomtemask för att skrämmas så lite som möjligt :)

Jag och mamma har alltid pyntat innan men nu är första gången vi har julgran hemma hos oss eftersom vi ska fira här i år så då blir det väl jag och Leon istället :p Tur att du snart har en liten som hjälper dig med granen då ;)

Jo, men jag kände bara efter den där drömmen att lite får jag nog packa i alla fall :p Sen har jag en lista så det bara är att bocka av resten så det packas när värkarna sätter igång :) Vi får se hur det känns när det sätter igång. Har jag tur förvarnar det som det gjorde förr gången så jag kan chansa på att skicka ut honom till mina föräldrar redan på dan. Sen måste det ju inte sätta igång på natten bara för att det gjorde det sist utan det är bara så svårt att föreställa sig andra förlopp när man vart med om en förlossning. Känns som att det ska bli likadant nästa gång fast man vet att det inte kommer det. Ska bli spännande att se om den startar med värkar eller vattenavgång för det är tydligen vanligare att vattnet går när bebisen ligger i vidöppet läge. (Med Leon startade det med värkar och så gick vattnet när dom tog hål på hinnorna när vi kom in för dom ville sätta en skalpelektrod på honom då hjärtslagen spökade lite). Vidöppet läge är när dom ligger med bakhuvudet mot mammans ryggrad så den kan inte få ryggen fram på mig utan bara bak och åt sidorna och så har jag ben och knän och fötter fram och i sidorna. Om den ska hamna rätt när den föds så att den tittar med ansiktet ner i golvet så måste den vrida sig mycket mer i förlossningskanalen än den behöver när den ligger rätt från början så mest troligt är väl att min bebis kommer födas med ansiktet uppåt och det ger ett större huvudomfång. Men även bebisar som ligger rätt från början kan ju vrida sig åt fel håll i förlossningskanalen så man vet ju aldrig ändå.

Ja man glömmer verkligen hur jobbigt slutet är när man inte kan hitta nån bekväm ställning varken sittande eller liggande och allt bara värker!

Jo det känns mycket fram när den trycker ut knäna allt den orkar. Känns som att jag har inre blåmärken typ xD Din fixerar sig säkert snart ska du se :) Tror inte den vänder sig med rumpan ner :)

Då har vi nog gått upp ungefär samma för jag hade gått upp 11 kg i början på december. Får se vad jag väger på tisdag om jag får ställa mig på vågen. Gick upp 12 allt som allt med sonen men då vägde jag 5 kg mer i startvikt. Jag tycker du ser jättefin ut på bilderna så du är nog som jag var förra gången att du känner dig stor och fet fastän du inte är det. Du har ju bilder på min facebook från när jag var gravid med Leon. Ligger i albumet "blandat gammalt och nytt".

Lite större blir de nog men tror inte det blir så mycket. Sen syns det ju mer när huden är uttänjd också och de är rosa. Ont gör det inte med bristningar i alla fall som tur är :p

Jag har gravidtrosor från HM (inte såna som går upp över magen utan ser egentligen ganska vanliga ut) och så har jag några hipsters i större storlek och några andra trosor i större storlek :p Väldigt sexigt xD

Helt som vanligt blir man väl aldrig för huden är ju lite uttänjd och så men jag tyckte min hud gick tillbaka riktigt bra. Sen rasade jag ju ner 5 kg extra i vikt också så skulle jag gå upp dom kilona igen plus få tillbaka mina vältränade magmuskler så skulle jag nog fylla ut den där huden. Men det var ju inget som egentligen syntes när det väl gått tillbaka helt utan mer att jag kunde ta tag i skinn och dra ut från magen vilket jag aldrig kunnat innan. Så det syntes bara om jag gjorde så. Men första månaderna hade jag som en liten liten skinnkant som hängde över troskanten men det försvann också helt till slut. Sen lite lite bristningar då främst på sidan av magen och så blev brösten ännu mindre än innan men det kan ju också spelat in med viktminskningen. Och så är dom ju lite hängigare men det är inget som syns när man har så små bröst som jag har xD Så för att ha varit gravid klagar jag verkligen inte ;)  Du klarar dig nog från bristningar om du inte fått några än, och skulle du får så blir det i alla fall väldigt väldigt lite :)
  • minjalin
    fabler skrev 2011-12-11 18:52:31 följande:
    jag beställde hallonbladste från www.bodystore.com/3/sv/artiklar/hallonblad-ek... och dricker de nån kväll i veckan. De är ju inte de godaste tyvärr. Vissa kvällar blandar jag de med ett svart te som jag har för att de ska bli lite godare i alla fall.
    Jag köpte från hälsokosten Life och det teet är jättegott. Smakar hallon med en liten syrlig bismak typ. (Sen är ju smaken som baken också) Jag har i alla fall honung i mitt :) Började dricka idag och ska dricka 2 koppar om dan enligt vad jag läst. Man ska börja från v 35 verkar det som. Inte börja tidigare i alla fall ifall det sätter igång nåt (står även att om man får mycket sammandragningar ska man sluta och sen börja i v 38 igen) :)
  • fabler
    minjalin skrev 2011-12-11 21:03:04 följande:
    Jag köpte från hälsokosten Life och det teet är jättegott. Smakar hallon med en liten syrlig bismak typ. (Sen är ju smaken som baken också) Jag har i alla fall honung i mitt :) Började dricka idag och ska dricka 2 koppar om dan enligt vad jag läst. Man ska börja från v 35 verkar det som. Inte börja tidigare i alla fall ifall det sätter igång nåt (står även att om man får mycket sammandragningar ska man sluta och sen börja i v 38 igen) :)
    jag köpte på life förra gången och gillade inte de heller så därför köpte jag annat märke denna gång och de är bättre men absolut inte gott. Ja med lite honung i så kanske de blir godare.
    elias är världens sötaste!!!
  • minjalin
    fabler skrev 2011-12-11 21:17:34 följande:
    jag köpte på life förra gången och gillade inte de heller så därför köpte jag annat märke denna gång och de är bättre men absolut inte gott. Ja med lite honung i så kanske de blir godare.
    Okej, fanns 2 olika på den life jag var och jag köpte den som innehöll mest hallonblad. Men som sagt är smaken som baken och utan honung tycker inte jag nåt te smakar nåt vidare ;)
  • fair

Jag och min sambo tog ett bad ikväll och mitt under börjar jag må illa. Tänkte att jag måste ha ätit för mycket eller nåt. Så jag klev upp och satte mig i sängen men det blev bara värre. Fy attan så illa jag mår! Lite, lite bättre efter en novalucol men blä alltså! Är livrädd för vinterkräksjuka, fick det under förra förlossningen, ingen hit.

• Haanky
    LillaJag89 skrev 2011-12-11 20:57:45 följande:
    ska köpa gips imorrn :) gjorde med dottern v 37, så vi tänkte göra samma nu så man ser skillnaden :D

Jag vågar inte vänta för länge heheh man vet ju aldrig nu när flera i tråden fått :)
    fabler skrev 2011-12-11 20:47:18 följande:
    vad mysigt!

aa hahah fast vi halv tjafsade istället :P typ neej inte så utan där ... så som när man ska skruva ihop en ikea möbelt tilsammans :P:P  hihihi men vi hade kul endå:) skrattade åt oss själva!!
  • Haanky
    fair skrev 2011-12-11 21:46:26 följande:
    Jag och min sambo tog ett bad ikväll och mitt under börjar jag må illa. Tänkte att jag måste ha ätit för mycket eller nåt. Så jag klev upp och satte mig i sängen men det blev bara värre. Fy attan så illa jag mår! Lite, lite bättre efter en novalucol men blä alltså! Är livrädd för vinterkräksjuka, fick det under förra förlossningen, ingen hit.

Får ibland sånna illamående kännslor lite då och då men sen försvinner de snabbt...undrar om det är när bebis trycker på magsäcken .. de e ju ganska stora nu så undrar hur allt får plats i magen

det är min största fobi att bli magsjuk!!! ush!
  • Pusselbiten86

Lite OT

Hur hade ni gjort?
    jag ska flytta i mellandagarna. ca 25 mil.
    Visst jag har inte mkt i lgh som jag har nu.
    Men sitter och funderar på om jag ska sälja av så mkt möbler osv jag kan innan flytten och sen fixa nytt efter vi kommit dit för att slippa köra så mkt med bil o släp de 25 mil enkel resa.

Hur hade ni gjort?

Noah 060526, Thias 070724, Alwin 091210, Gravid BF Jan 2012 :)