• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady
    shadowstorm skrev 2011-12-11 18:01:00 följande:
    Jaa min med! :( Nu har jag inte spytt på ett par timmar iaf men jag mår så jävla dåligt och värkar som sitter i benen och ryggen avlöser varandra
    Ursch det låter inte roligt stackare Krya på dig!!
  • Jessica82

öm i magen och förvärkar som än så länge är oregelbundna. undrar just hur stora oddsen är för att man ska föda för tidigt, känns som det är många här inne som gjort det eller riskerar tidig förlossning

• roxylady

Skrev lite fel till dig där Leia. Menade att det måste vara svårt att vända huvudet uppåt nu snart. Inte med huvudet nedåt, där får han ju gärna stanna

• missable
    zatori skrev 2011-12-11 14:08:42 följande:
    missable: Ja, det var första sammandragningen. Har inte känt någon mer sedan igår kväll. Alltså, det kändes... obehagligt men ändå inte så jätteobehagligt. En konstig känsla mest. En ny känsla som jag aldrig känt förut. Jag stod och skrattade och sa till min sambo: Men vad fan är det som händer med magen?! Så det var inte sådär jätteobehagligt egentligen, mest en ny upplevelse.

kan tänka mig det är ju mest orolig att magen inte tränar liksom... men det kommer väl...
    fabler skrev 2011-12-11 18:08:48 följande:
    ähh gnälla kan du väl göra de gör vi ju alla över nått, men du lär gnälla mer om du börjar få förvärkar och inget händer på några veckor utan bara går och blir "lurad" hela tiden.

Idag har jag, sambon och sonen vart hem till min mamma en sväng och åkt madrass. Min mamma har världens bästa "lagomt långa" pulkabacke hemma på sin gård och sonen fick slutet av förra vintern en sån madrass som de brukar ha på förskolorna och åka på. De va sjukt roligt och åka den för de gick så fort. Min mamma och sonen åkte in i hallonhäcken några ggr då dem inte bromsa i tid men de kändes i magen efter när man fått skratta så mycket. Så nu är de att ta de lugnt som gäller.

ja men precis, då är det bättre att det inte luras och att det går komma när det ska på riktigt, sade det till bm att jag undrade om jag verkligen kommer känna när det är dgs, då bara skrattade hon ochsade att det kommer jag garanterat göra!

mysigt ni verkar ha haft ute! jag vill med ha snöööö och åka pulka
  • missable
    fabler skrev 2011-12-11 18:52:31 följande:
    jag beställde hallonbladste från www.bodystore.com/3/sv/artiklar/hallonblad-eko-100-g och dricker de nån kväll i veckan. De är ju inte de godaste tyvärr. Vissa kvällar blandar jag de med ett svart te som jag har för att de ska bli lite godare i alla fall.

hur långt innan ska man börja med det för att sätta igång?? vill ju helst inte att vårt lilla hjärta kommer innan nyåret...
  • Pusselbiten86

Köpte en AmningsBH igår.

90 E kupa.. Den är för liten. Någon som är intresserad av den ?  
    Behöver nog en F eller G :(

Noah 060526, Thias 070724, Alwin 091210, Gravid BF Jan 2012 :)
  • fabler
    missable skrev 2011-12-11 19:08:26 följande:
    hur långt innan ska man börja med det för att sätta igång?? vill ju helst inte att vårt lilla hjärta kommer innan nyåret...
    ja med sonen drack jag de en månad innan nästan och han vart ju inge tidig alls. Tror inte de påverkar direkt däremot tror jag de hjälper till vid läkningen. Jag åt även massa massa ananas när jag va gravid med sonen och de sägs ju med kunna påverka att sätta igång förlossningen men även där är jag tveksam, däremot har jag nu liksom då sjukt sug efter c-vitaminer och då är ananas jäkligt gott.

Ja jag hoppas snön får ligga kvar nu, men dem säger de ska bli varmare till veckan så vi får se.

Ja när jag va gravid med sonen så gick jag med och funderade på om jag verkligen skulle känna att de va på G. Jag frågade folk hur de skulle kännas och dem förklarade en förvärk som mensvärk och när de väl sätter igång som 100ggr värre... jag hade aldrig i hela mitt liv haft mensvärk innan sonen föddes så de va inte till nån hjälp för mig. Men ändå så visste jag när de väl va på G. Däremot tror jag att jag kommer vänta lite längre med att åka in denna gång vilket samtidigt skrämmer mig lite.
    elias är världens sötaste!!!
  • Haanky

Nu ska jag å min sambo kladda med gips och gjuta av min mage :):)

• Yrla
    Haanky skrev 2011-12-11 20:29:55 följande:
    Nu ska jag å min sambo kladda med gips och gjuta av min mage :):)