• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Frökensvensson

Hej, följer mest den här tråden! Är beräknad till den 31 januari, men har på känn att han kikar ut i februari....Tungan ute

Tänkte fråga om det är någon mer här som fått problem med att äta varm mat?  Jag måste låta middagen svalna för annars har jag sura uppstötningar och halsbränna resten av kvällen/natten!Obestämd Fick det så för kanske  två veckor sen, så känns som att det blir mer sallader eller yoghurt och flingor att äta här nu! Vilket ju inte är så dumt iofsGlad

• Haanky

en fråga om hallonbladste:) menar de v35+0 som man får börja eller att kommit in på den 35e veckan? typ 34+2? när börjar ni?

• ccecy
    Frökensvensson skrev 2011-12-12 14:53:36 följande:
    Hej, följer mest den här tråden! Är beräknad till den 31 januari, men har på känn att han kikar ut i februari....Tungan ute

Tänkte fråga om det är någon mer här som fått problem med att äta varm mat?  Jag måste låta middagen svalna för annars har jag sura uppstötningar och halsbränna resten av kvällen/natten!Obestämd Fick det så för kanske  två veckor sen, så känns som att det blir mer sallader eller yoghurt och flingor att äta här nu! Vilket ju inte är så dumt iofsGlad
    Jag har inte alls problem med att äta varm mat, har dock problem att äta mat över huvudtaget,  äter jag en normal stor portion till middag, blir jag lika mätt som man brukar känna sig efter julbordet, o så ligger ja o har magont länge efter, så ja får nog börja äta mindre och oftare så funkar de kanske bättre. :) men jag får sura uppstötningar av saft, så får nog sluta dricka det med :p
  • partouze

LEIA - det har du så rätt i det gör jag jag bor på Hisingen hmm tror det blir östra men har ingen aning. Har du nån rekomendation ?

• minjalin
    partouze skrev 2011-12-12 15:18:46 följande:
    LEIA - det har du så rätt i det gör jag jag bor på Hisingen hmm tror det blir östra men har ingen aning. Har du nån rekomendation ?
    Jag har bara fött på Östra så jag kan inte säga nåt om Mölndal :p Men vill föda på Östra igen och tyckte det var bra där. Man ringer ju till en koordinator när man ringer in som intervjuar en och bedömer om man ska åka in eller inte och slussar en till det sjukhuset som har plats och finns det plats på båda antar jag att man får välja. Min bm sa i alla fall att jag har förtur till Östra eftersom det ligger närmast för mig och jag är omföderska (kan ju gå ganska fort när man är omföderska så därför prioriterar dom tydligen så). Vad blir närmast för dig egentligen? Borde väl nästan vara ungefär samma avstånd till båda? :P Hade vart sjukt roligt om man var inne och födde samtidigt xD
  • Haanky
    minjalin skrev 2011-12-12 15:28:15 följande:
    Jag har bara fött på Östra så jag kan inte säga nåt om Mölndal :p Men vill föda på Östra igen och tyckte det var bra där. Man ringer ju till en koordinator när man ringer in som intervjuar en och bedömer om man ska åka in eller inte och slussar en till det sjukhuset som har plats och finns det plats på båda antar jag att man får välja. Min bm sa i alla fall att jag har förtur till Östra eftersom det ligger närmast för mig och jag är omföderska (kan ju gå ganska fort när man är omföderska så därför prioriterar dom tydligen så). Vad blir närmast för dig egentligen? Borde väl nästan vara ungefär samma avstånd till båda? :P Hade vart sjukt roligt om man var inne och födde samtidigt xD

Vill me föda på östra.. jag var på mölndal innan... :)
  • minjalin
    Haanky skrev 2011-12-12 15:30:41 följande:
    Vill me föda på östra.. jag var på mölndal innan... :)
    Åh, en till Göteborgare :p Var du inte nöjd med Mölndal? Jag tycker det som är så skönt med östra är att allt finns där om nåt skulle gå galet och bebis behöver vård. Inte roligt att behöva spilla dyrbar tid på ambulansfärd mellan sjukhusen! Vart bor du och när ska du ha? Jag bor i Partille och ska ha 12 januari (men bebis får gärna titta ut nån vecka tidigare om den vill) :D
  • pernillis
    Haanky skrev 2011-12-12 15:05:36 följande:
    en fråga om hallonbladste:) menar de v35+0 som man får börja eller att kommit in på den 35e veckan? typ 34+2? när börjar ni?
    Jag började dricka hallonbladste för några dagar sedan, tror det var 34+4. =) 
  • Haanky
    minjalin skrev 2011-12-12 15:33:26 följande:
    Åh, en till Göteborgare :p Var du inte nöjd med Mölndal? Jag tycker det som är så skönt med östra är att allt finns där om nåt skulle gå galet och bebis behöver vård. Inte roligt att behöva spilla dyrbar tid på ambulansfärd mellan sjukhusen! Vart bor du och när ska du ha? Jag bor i Partille och ska ha 12 januari (men bebis får gärna titta ut nån vecka tidigare om den vill) :D

Japp :D nja tyckte de va dåliga på att ge en information om självaste bb å om hur allt funka men det är nog olika vem som jobbar och missförstånd m.m jag blev snittad å självaste snittet gick jätte bra och min dotter kom ut hel och frisk!! det är ju det som är det viktigaste såklart men resten tyckte ja inte om .. sen vet ja ju inte hur de vart innan elelr hur de e på östra heller men vill ge östra ett försök!som du säger har de mer vård om nått skulle gå fel! bara det inte är massa vägarbeten kvar på vägen dit vill säga så vi blir sittandes i bilkö på väg in :D:D

Jag bor i Lindome :) ska ha den 29jan men tösen ville ju ut 3veckor innan så kanske denna me vill komma tidigare:P bara den håller sig rätt sida om året :D:D 

• Haanky
    pernillis skrev 2011-12-12 15:35:57 följande:
    Jag började dricka hallonbladste för några dagar sedan, tror det var 34+4. =) 

hihi ska nog me börja om nån vecka då.. är i v 34 nu 33+0 :)