• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • curiosa

Jag gick och la mig vid halv två i natt och vaknade nu och kunde inte somna om...och jag är inte heller trött!
    Kanske att det är dags att göra nått annat på dagarna än att ligga i soffan och sappa??? Så kanske man blir lite trött oxå.

• fabler
    Jessica82 skrev 2011-12-11 00:28:02 följande:
    Blir troligen en Mira Milja (milja efter min farmor). har vi "bestämmt" men så skulle första sonen heta Williami oxå men när han kom sa vi direkt nej, sen tog det kanske 8 veckor att komma på ett nytt namn

så jag håller det lite öppet än så länge.. Amalia är oxå en favvo och det gillar mannen med, men till Siri säger han absolut nej :( hihi  
    Siri gillar jag med. Men min sambo vägrar finska tilltalsnamn... men har gått med på att de blir Hilja i andra namn på en flicka efter hans mormor. Han har själv genom finska namn men han vill inte att våra barn ens ska få han efternamn.
    elias är världens sötaste!!!
  • Serendipitet

I förgår kväll hade jag otrevliga samandragningar. Jag hade storbak för att min morfar skulle få lite julkakor och godis. Då fick jag rätt kraftig mensvärk, ont i ryggslutet och mellan benen. Regelbundna samandragningar i ett par timmar. Men som tur va gick de över när jag vilade senare så att vi kunde åka och träffa min morfar igår :)

Det kändes jättejobbigt att se min morfar så gamal/sjuk som han blivit sedan jag flyttade. Detta kanske var sista gången jag träffar honom.. Så jag är glad att bebis stannade ett tag till.

I går när vi kom hem så drog allt igång igen, fast på natten vid vila. Så denna natten har jag knappt sovit något alls och vaknade tidigt. Har fortfarande samandragningar men inte alls tätt längre eller regelbundet. 

Så nu antar jag att det kanske är så det ska vara fram till det blir på riktigt och bebis bestämmer sig för att titta ut?      

• Tärning6
    GoodEnough mom skrev 2011-12-11 08:56:50 följande:
    I förgår kväll hade jag otrevliga samandragningar. Jag hade storbak för att min morfar skulle få lite julkakor och godis. Då fick jag rätt kraftig mensvärk, ont i ryggslutet och mellan benen. Regelbundna samandragningar i ett par timmar. Men som tur va gick de över när jag vilade senare så att vi kunde åka och träffa min morfar igår :)

Det kändes jättejobbigt att se min morfar så gamal/sjuk som han blivit sedan jag flyttade. Detta kanske var sista gången jag träffar honom.. Så jag är glad att bebis stannade ett tag till.

I går när vi kom hem så drog allt igång igen, fast på natten vid vila. Så denna natten har jag knappt sovit något alls och vaknade tidigt. Har fortfarande samandragningar men inte alls tätt längre eller regelbundet. 

Så nu antar jag att det kanske är så det ska vara fram till det blir på riktigt och bebis bestämmer sig för att titta ut?      
    Ja de e jobbigt att se sina nära och kära gammla och sjuka..
     Hua hoppas du kan ta en stödvila underdagen för de e ej kul att inte få sova på nätterna
  • fabler

Två: jag förstår du tyckte de va skönt att bebisen stannade inne så du fick träffa din morfar.

Mina sammandragningar har också ökat nu, men de som är drygast är att jag fått så ont i ryggen till och från nu.

• Tärning6

Vet fortfarande knapt hur samandragningar ska kännas men tror att jag börjat få, lite då och då speciellt när jag rör mig eller går eller så.. Känns typ som lite mensvärk eller vad man ska säga och dem varar sen slutar sen kan det komma en till samandragning( onm de nu är de) sen släpper de men de e inte så att jag lider av det än..

• Pusselbiten86

Hur mycket brickanyl har de rätt att ge en?
    Fick min 4e dos i natt! Spruta!
    Åkte in- blodet kom från tappen o den hade minskat, vet dock inte måttet nu!
    Sammandragningarna var starka o ökade i styrka runt halv ett :(

Slemmis hade försvunnit en del , vet att de inte behöver betyda något. Men tankarna går igång ändå!

Nu är det baaara 21 dagar tills de är fritt fram o titta ut!
    Nu när ja vaknade så är de blött i sängen :o inte mycket men de är det!
    O de känns som att även om ja torkar mig mellan benen så är jag blöt ändå ... Hmm

• fabler
    Tärning6 skrev 2011-12-11 09:15:28 följande:
    Vet fortfarande knapt hur samandragningar ska kännas men tror att jag börjat få, lite då och då speciellt när jag rör mig eller går eller så.. Känns typ som lite mensvärk eller vad man ska säga och dem varar sen slutar sen kan det komma en till samandragning( onm de nu är de) sen släpper de men de e inte så att jag lider av det än..
    för mig gör inte sammandragningarna ont utan känns mer som att hela magen spänner och drar ihop sig, mer än lustig känsla än mens värk. Däremot har jag har nån förvärk och dem känns mer som när jag får mensvärk, den sätter sig mer i ryggslutet och framåt på mig.