• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Moniqe1979
    Pusselbiten86 skrev 2011-12-11 10:18:50 följande:
    Hur mycket brickanyl har de rätt att ge en?
    Fick min 4e dos i natt! Spruta!
    Åkte in- blodet kom från tappen o den hade minskat, vet dock inte måttet nu!
    Sammandragningarna var starka o ökade i styrka runt halv ett :(

Slemmis hade försvunnit en del , vet att de inte behöver betyda något. Men tankarna går igång ändå!

Nu är det baaara 21 dagar tills de är fritt fram o titta ut!
    Nu när ja vaknade så är de blött i sängen :o inte mycket men de är det!
    O de känns som att även om ja torkar mig mellan benen så är jag blöt ändå ... Hmm
    Låter som läge att RINGA IGEN. drygt men inte alls omöjligt att det är vatten du börjat läcka låter ju onekligen som din kropp VILL sätta igång det hela trots att läkarna gör vad de kan (brikanyl) för att liten skall få "bakas färdigt"
  • fabler

Pusselbiten: Ja de låter ju som att de är fostervatten du läcker. Om din kropp inte tar en tvärvändning snart så dröjer de nog inte länge förrens du har bebis hos dig.

elias är världens sötaste!!!
  • minjalin

Är trött och deppig och orkar ingenting. Idag tog jag mig inte upp ur sängen förrän 09:20 och får dåligt samvete över att sambon får gå upp med sonen istället när han ska jobba kväll :( Hatar att känna mig så här deppig och nere och inte se nån glädje i nåt. Vill bara ha ut ungen nu och förhoppningsvis må lite bättre :'( Tur att jag ska till bm på tisdag så kan man ju hoppas att järnvärdet är dåligt (fast jag äter ju järntabletter men dom har inte kollat järnet på länge så kan ju hända att jag skulle behöva ta 2 om dan nu) Känner mig som världens tråkigaste mamma och sambo =/ 32 dagar kvar idag om jag inte går över (Gör jag det vet jag inte vad jag gör!!!!)

Behövde bara gnälla av mig lite =/ 

• missable
    elingabriella skrev 2011-12-11 03:54:51 följande:
    Jag kan inte ladda upp bilder via mobilen här men bilder på vår lilla lilla prins finns här; Http://www.elingabriella.se Det är helt otroligt hur mycket jag älskar vår lille Gustav! :)

jätte grattis till er Gustav! Hoppas du mår bättre och att allt går bra !
  • fabler
    minjalin skrev 2011-12-11 10:28:28 följande:
    Är trött och deppig och orkar ingenting. Idag tog jag mig inte upp ur sängen förrän 09:20 och får dåligt samvete över att sambon får gå upp med sonen istället när han ska jobba kväll :( Hatar att känna mig så här deppig och nere och inte se nån glädje i nåt. Vill bara ha ut ungen nu och förhoppningsvis må lite bättre :'( Tur att jag ska till bm på tisdag så kan man ju hoppas att järnvärdet är dåligt (fast jag äter ju järntabletter men dom har inte kollat järnet på länge så kan ju hända att jag skulle behöva ta 2 om dan nu) Känner mig som världens tråkigaste mamma och sambo =/ 32 dagar kvar idag om jag inte går över (Gör jag det vet jag inte vad jag gör!!!!)

Behövde bara gnälla av mig lite =/ 
    vad trist att du känner så! men du ska inte ha dåligt samvete att du inte orkar med sonen, din sambo överlever att gå upp tidigt och sen jobba. Han får i alla fall omväxling medans du inte kan lägga ifrån dig de du bär på förrens bebisen väl bestämmer sig för att komma ut.
    elias är världens sötaste!!!
  • got2b

Missable: Jag har inte heller haft några sammandragningar ännu så du är inte ensam :)

• C R

V 37 idag. Tiden rullar på. Endel sammandragningar men inte onda. Det som oroar mig mest är att det verkar härja magsjuka överallt häromkring. Vill absolut inte ha det. Har nog någon form av fobi för det. Bara att hålla tummarna.

• minjalin
    fabler skrev 2011-12-11 10:33:50 följande:
    vad trist att du känner så! men du ska inte ha dåligt samvete att du inte orkar med sonen, din sambo överlever att gå upp tidigt och sen jobba. Han får i alla fall omväxling medans du inte kan lägga ifrån dig de du bär på förrens bebisen väl bestämmer sig för att komma ut.
    Jo men de tär nog svårt för honom att förstå =/ Och sonen förstår ju inte heller varför mamma inte orkar som hon brukar för han är bara 2 år och har blivit väldigt mammig sista månaden. Men jag hoppas på att järnvärdet är dåligt på tisdag så finns det en förklaring och nåt man kan göra åt det :(
  • fair
    Pusselbiten86 skrev 2011-12-11 10:18:50 följande:
    Hur mycket brickanyl har de rätt att ge en?
    Fick min 4e dos i natt! Spruta!
    Åkte in- blodet kom från tappen o den hade minskat, vet dock inte måttet nu!
    Sammandragningarna var starka o ökade i styrka runt halv ett :(

Slemmis hade försvunnit en del , vet att de inte behöver betyda något. Men tankarna går igång ändå!

Nu är det baaara 21 dagar tills de är fritt fram o titta ut!
    Nu när ja vaknade så är de blött i sängen :o inte mycket men de är det!
    O de känns som att även om ja torkar mig mellan benen så är jag blöt ändå ... Hmm
    Jag tycker verkligen att du ska åka till förlossningen en gång till. Tycker det låter som att bebis tänkt komma ut inom närmsta dagarna. Det är ju inte bra att läcka fostervatten utan att gå kontroller. Så ring och hör med dem!