• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • fabler

Vad jobbigt det låter för er som inte får sova. Jag som tycker de är jätte jobbigt att gå upp och kissa fler gga per natt man jag får i alla fall somna om direkt efter att jag kissat. Sen att min son vill upp tidigt på morgonen känns inte så jobbigt. När han va bebis sov han knappt alls på natten och sen när han blev lite större vaknade han kring fem, så nu när han vaknar 6-6.30 så känns de ändå som sovmorgon.

elias är världens sötaste!!!
  • fair

Här är en till som sover kasst om nätterna. Har alltid jättesvårt att somna och bär jag väl lyckas brukar det inte ta länge innan jag måste upp och kissa. Men inatt var det dottern som väckte mig, hon trodde det var morgon! Så det tog ett tag innan hon somnade om. Sen när jag väl somnat igen så skulle nk. Sambo upp och jobba, så det är hemskt upphackad sömn jag får. Hinner nästan aldri sova dagtid heller :/

• LillaEko

Jag har istället verkligen lyckats få sova lite i natt.
    Upp och kissat 2 gånger men andra gången var i samband med att mannens klocka ringde. Var då vaken ca 1 timme efter han gått. Läste och så.
    Men sen runt 6 somnade jag om ända till 8.45, vet inte när det hände sist =)

Men nu vankas det snart bm besök för att kolla blodtrycket igen.
    Håll tummarna för att det gått ner och att u-provet inte visar massa äggvita! 

• Pamper
    curiosa skrev 2011-12-09 21:11:32 följande:
    Jag söker faktiskt jobb ganska aktivt och meddelar ams vad jag söker med jämna mellanrum. Dock så är det ju inte lätt att få en anställning som höggravid så jag är bara hemma.
    Jag lägger inte ner den tiden på arbetssökande, då jag anser att mina chanser inte ökar som gravid o jag dessutom skulle sabba hela min intjänade SGI om jag hittade ett arbete innan BF när jag blev uppsagd i juli. Har inte haft en heltidstjänst sedan 2009 o sedan dess kortare vikariat på varierande ställen.

Möjligtvis att d anses dumt av mig men så e det iaf o sedan har jag gått en utbildning genom AF under tiden.
  • minjalin

Här är en till som sover dåligt. Jag ligger inte vaken, men jag vaknar massa gånger på natten nu utan att vara kissignödig utan byter bara sida och somnar om. Fruktansvärt frustrerande då jag börjar känna mig som en zombie :( Men inte långt kvar nu!

• Serendipitet

Jag sover med jätte dåligt nu. Halsbrännan är jobbig när jag ska sova så jag ligger vaken länge innan jag somnar och under natten vaknar jag flera gånger för att jag behöver byta sida för att det värker i höften och då får jag alltid sammandragningar och sedan när de lugnar ned sig så måste jag även kissa och då vaknar bebis och ska leva rövare:S Sedan utöver det vaknar jag ungefär två gånger till men av kramp i vaden. 

Att sömnen är dålig påverkar alla i familjen för tillfället. Har grymt dåligt tålamod när jag är trött!  

• minjalin
    GoodEnough mom skrev 2011-12-12 10:20:55 följande:
    Jag sover med jätte dåligt nu. Halsbrännan är jobbig när jag ska sova så jag ligger vaken länge innan jag somnar och under natten vaknar jag flera gånger för att jag behöver byta sida för att det värker i höften och då får jag alltid sammandragningar och sedan när de lugnar ned sig så måste jag även kissa och då vaknar bebis och ska leva rövare:S Sedan utöver det vaknar jag ungefär två gånger till men av kramp i vaden. 

Att sömnen är dålig påverkar alla i familjen för tillfället. Har grymt dåligt tålamod när jag är trött!  
    Ja visst är det trist när man bara är trött, sur och grinig och låter det gå ut över sambo och barn :( Samma problem här! Har du provat att äta magnesium för kramperna i vaden? Jag äter magnesium då jag lätt får brist på det även när jag inte är gravid så jag äter maxdos plus ofta en banan på kvällen och har bara haft kramp 2 ggr i vaden.
  • Serendipitet
    minjalin skrev 2011-12-12 10:26:36 följande:
    Ja visst är det trist när man bara är trött, sur och grinig och låter det gå ut över sambo och barn :( Samma problem här! Har du provat att äta magnesium för kramperna i vaden? Jag äter magnesium då jag lätt får brist på det även när jag inte är gravid så jag äter maxdos plus ofta en banan på kvällen och har bara haft kramp 2 ggr i vaden.

Ja, man är inte alls på topp när man är trött och om barn med man hade kunnat fly fältet hade de nog gjort det stundtals :S Nej, jag har inte provat det och Bm har inte sagt något om det. Finns det på apoteket? Banan äter jag redan på kvällen eftersom det är ok mot halsbrännan. Tack för tipset :D:D Och tack för att jag inte är ensam om mitt griniga humör :D  
  • MissT

Jag sover också dåligt. Nu beror det nog främst på mina sönderhostade revben/muskelfästen runt revbenen pga mycoplasman. Får sova uppbullad med massa kuddar i soffan om nätterna och det är inte det lättaste att hitta en ställning där det inte gör ont.Känns så typiskt när antibotikan äntligen hjälpt och jag så gott som slutat hosta så kommer denna hemska smärta i revbenen istället. Känner mig helt gråtfärdig. Varje rörelse, hostning och djupare andetag är vidrig och jag vill inte gärna proppa mig full med smärtstillande heller.
    Hoppas verkligen att det går över innan Pyret föds......och gärna innan så jag kan få lite ordentlig sömn. 

• Pamper

Jag får öronakupunktur 2ggr i veckan mot sömnen funkar jätte bra =)
    o liten prego vila på dagen e inte fel!

har läst om kramperna i vaden att det sak vara bra med magnesium eller om man dricker schweppes tonic water då den innehåller kinin (i små mängder) som anses motverka kramperna.
    Har haft problem med kramperna tidigare innan grav. men nästan inget nu.
    tänk på att INTE böja tårn, utan försök när du morgonstretchar att sträcka vaden istället.

hallonbladsteét har vi haft uppe tidigare men vet inte om ja skrev om att söka i FL forum efter Vi som dricker hallonblads te, finns alla info där.
    Dock ville min Bm avråda för använding av detta om man upplevt sammandragningar innan v35