• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Velociped

Sapato - det brukar vara min taktik men han brukar bara vara tyst och säga att inget är fel (jag har självklart märkt hans mående länge men han har förnekat det när jag frågat). Sen igår kom allt på en gång, nu vill han återigen låtsas att allt är bra och inte prata om det. Dels är det ju hans ansvar att ta upp om han vill att något ska förändras men samtidigt så vet jag ju att jag är trött och gnällig nästan jämt just nu. Det blir svårt att inte ha skuldkänslor då, och samtidigt svårt att prata om det.

• 87ida

Stort grattis Elingabriella! :) Nu är det väl tre som fött i tråden?

Vecka 37 idag Hjärta

• curiosa
    Velociped skrev 2011-12-12 12:03:28 följande:
    leia - min sambo kläckte ur sig igår att han verkat konstig för att han mått dåligt i flera dagar. Han menar att han är så stressad över allt; jobbet, hur jag mår, om jag inte är på gott humör, om jag blir irriterad på hundarna (händer lätt just nu tyvärr) osv. Så jag känner mig helt värdelös idag, som om jag förstör hans liv totalt. :( Samtidigt vet jag inte hur jag ska kunna ändra på något av det. Sover dåligt, har konstant ont, är trött och känner mig bara gnällig.

Någon som har något bra tips? :(
    Precis samma här.
    Sambon är helt sönderstressad över hela situationen men jag tror att vi får bara härda ut.
    Sista tiden är inte lätt och allt blir bara jobbigare och jobbigare helst när man inte ens får sova och känner sig som en flodhäst och bara i vägen och gnäller för allt.
    Sambon här är nog mest trött på att jag tjatar om att bebis faktiskt ska komma nu, att jag inte orkar mer mm Änsålänge går det men kanske att man ska tänka mer på sin kära och uthärda. Det är faktiskt snart över.
  • Velociped

Caradan - tack! Tråkigt att ni har det likadant men otroligt skönt att höra att vi inte är ensamma. :/

• roxylady

Blä vilken hemsk fuldag jag har idag.. så pluffsig jag kände mig imorse så jag ville inte gå utanför dörren.. fy vad jag mår dåligt över detta.. plus att jag måste visa mitt nylle för kunder 10-19 idag.. imorgon.. blääää.... Gråter

• Carolaj83

Grattis till er som fått barn, kanske dags att göra en födelse lista

Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • LillaEko
    Carolaj83 skrev 2011-12-12 14:04:52 följande:
    Grattis till er som fått barn, kanske dags att göra en födelse lista
    Finns en i den nya tråden längst ner i trådstarten.
  • LillaEko

Blodtrycket var lite lägre idag 120/85, men undertrycket är ju ändå aningen högt.
    Men u-provet visade inget även denna gången.
    Skönt!!!!

Köpte hallonbladste idag. Men vågar man börja med det än.
    Man har ju hört så mycket rykten om att det kan sätta igång det och vill ju självklart gå över nyår.

• Zaarah1984
    LillaEko skrev 2011-12-12 14:20:55 följande:
    Blodtrycket var lite lägre idag 120/85, men undertrycket är ju ändå aningen högt.
    Men u-provet visade inget även denna gången.
    Skönt!!!!

Köpte hallonbladste idag. Men vågar man börja med det än.
    Man har ju hört så mycket rykten om att det kan sätta igång det och vill ju självklart gå över nyår.
    Vad skönt att allt såg bra ut Jag var och kollade i fredags så jag inte fått havandeskapsförgiftning men u-provet visade inget och blodtrycket var 120/80 men det är ungefär där det legat hela graviditeten.

Jag önskar att jag kunde dricka te men tycker det smakar så fruktansvärt illa så får klara mig utan hallonbladste