• MissT

Januaribebis 2012

Grattis till ännu felr lyckade rul! Vad härligt

• MissT
    lillbumbin skrev 2011-09-02 14:46:45 följande:
    Vi har allt snart förutom babysitter och åkpåse till vagnen.. Köpte en brio happy barnvagn,spjälsäng,babyskydd,skötbord för under 5000 allt är sprillans nytt.. ;) barnvagnen kostade endast 3100 kr;) dom hade 50% på barnvagnarna på barnenshus;)
    Vilket fynd ni gjorde
  • MissT
    JennieP skrev 2011-09-06 19:45:14 följande:
    Tjooo! Var på RUL idag och det såg jätte bra ut samma datum och en väldigt vild krabat sparka runt där inne! Mina pengar ligger på att det är en pojke till men det spelar ingen roll. Att allt såg bra ut är det viktiga och underbara!

Vad härligt Grattis!
  • MissT

Har ingen aning upp hur mycket jag gått upp då jag inte kommer väga mig i denna graviditet pga tidigare ätstörningar. Gick upp 11 kg med första barnet och 4-5 kg med andra barnet och hoppas på ett mellanting denna gång, men som sagt kommer inte ha en aning om hur mycket viktuppgången kommer vara. Varken vill eller orkar fokusera på vikten denna gravidietet, mår så mycket bättre av att inte veta och så länge jag mår bra mår förhoppningsvis pyret också bra  

• MissT
    Cvb skrev 2011-09-08 14:28:27 följande:
    Det är bra ! 
    Man ska inte fokusera så mycket på vikten i detta sammanhang, det är positiva kilon vi går upp nu. :) 
    Ja det är ju det....men hjärnspökena har svårt att acceptera viktökning och ökad storlek så därför tog jag beslutet att inte väga mig för mitt välfinnandes skull. Vill ju må bra och njuta och inte noja över hur mycket jag ev går  vilket jag vet att jag skulle göra om jag vägde mig med tanke på mitt bagage.....Nu blir det som det blir denna gång och så länge jag inte behöver veta så spelar det ingen roll
    marickan skrev 2011-09-08 14:39:59 följande:
    Miss T: Tycker du har en sund inställning :) Och som jag tänker, inte så farligt att väga några kilo mer i några veckor av sitt liv. Det är ju en begränsad tid det är fråga om. Spela roll vad det står för siffror på vågen. Och bättre att inte titta om det bara gör en bekymrad..
    Tack Det är ju helt klart värt viktuppgången och den är ju förhoppningsvis inte för evigt. De andra gångerna har jag gått ner alla kilo i stort sett direkt efter förlossningen men hur det blir denna gång har jag inte en aning om.....Kan förstå om en del vill ha koll på hur mycket de ev går upp men jag vill det inte. Jag vill må bra och njuta av min graviditet och jag vet att jag inte skulle kunna göra det på samma sätt om jag måste väga mig och ha koll på viktuppgången. Hjärnspökena kommer nog alltid finnas där men nu gör jag allt för att ignorera dem och njuta av livets goda

• MissT

Har tre kompisar som fått barn nu på tre dagar (11-13 sep) .......åhhhh vad jag längtar efter pyret!

• MissT

Så hade jag i min förra graviditet men inte denna inte....nu är jag konstant hungrig och sugen på saker i stället Tungan ute

• MissT

Jag pluggar också, sista terminen. Terminen beräknas vara slut runt 22 jan, dock skriver jag c-uppsats det sista så det är svårt att veta exakt när man är klar. Vissa hinner till terminens slut men andra kan hålla på flera månader till....är beräknad till 12 jan så vi får se hur långt jag kommit innan pyret är här. Är jag inte klar så har jag tänkt skriva klart när jag är föräldraledig. Lär inte hinna få någon vila eller ledigt innan vilket känns lite synd men samtidigt kommer jag ju har fullt upp så tiden lär nog gå ruskigt fort.

• MissT
    LillaEko skrev 2011-09-20 15:25:00 följande:
    Hihi, nä det ska jag inte avslöja. Han tror benhårt på att det är en tjej och det vill jag att han ska...för har slått vad om första bajsblöjan ;)

Gick bra hos banken :) men nu ska vi själva räkna om så vi klarar det utan problem även med mig hemma och en liten bebis!

Försäkringskassan ringde idag, ville dubbelkolla en sak med min inkomst. Men hon sa att hon beviljat min gp, så lättad att jag grät glädjetårar efter att ha lagt på luren.

Åhhh vad skönt att det gick bra både på banken och med gp. Stort grattis
  • MissT
    roxylady skrev 2011-09-21 22:34:40 följande:
    Tips på ställen man kan hitta en skön gravidvinterjacka som inte är för tunn? Har kollat på bonprix, Nelly och H
    Jag beställde denna från Ellos:
    http://www.ellos.se/dv/1-Ytterplagg-Kappor-rockar/Vertbaudet/_/N-f4uZ1z13zxaZ1z141xe?Nr=334617

Den satt bra och det känns som en jacka jag kan ha hela vintern, även när jag inte är gravid längre. Den kostar en del men de hade erbjusande om att man fick 40% på en vara och det tror jag de fortfarande har. Den känns lite stor i storleken (köpte min vanliga storlek) men då är jag också ganska så säker på att jag kommer kunna ha den ända fram till förlossningen. 

Svar på tråden Januaribebis 2012