• MissT

Januaribebis 2012

fair skrev 2011-10-20 17:59:12 följande:
    Min bebis ligger så himla långt upp nu, jag brukar få jätteont under revbenen och ibland kan jag inte sitta upprätt för att det tar stopp. Halsbrännan kommer oftare numera också, inte så konstigt kanske :P

Det där känner jag igen ....min verkar gilla att ligga under det högra revbenet vilket gör det väldigt jobbigt att sitta upprätt emellanåt. Brukar luta mig bakåt då och försöka trycka ner henne lite Mina andra barn har också gillat att ligga där. Har ingen halsbränna dock och det är jag gärna utan om jag får välja.
  • MissT
    elingabriella skrev 2011-10-20 13:54:33 följande:
    Och jag pluggar också :) sista terminen till fastighetsmäklare! Har sista tentan en vecka före BF ;D Hihi. Det känns som att det kommer gå bra, hoppas bara att det inte blir snitt på grund av låg moderkaka...

Har det löst sig för er som pluggar med er vilande sgi? Jag fick besked för ett tag sedan och det känns superskönt! 

Jag har också fått besked om min sgi som just nu är vilande. Fick dessutom upp den en del då jag räknat fel när jag anmäldemin sgi innan jag började plugga. Så det känns skönt
  • MissT
    Västeråsmamman skrev 2011-10-21 10:18:54 följande:
    Är kvar på fl, de är osäkra på hur barnet mår. Är satt på fasta och fick byta om från egna kläder...
    Jag skulle ju hem idag...men nu finns risk att de måste ta ut bebisen istället.

Hoppas att bebisen kan stanna där inne lite längre. Håller tummarna för det bästa oavsett om bebisen blir kvar eller kommer ut. Ta hand om dig/er!
  • MissT
    Marsätt skrev 2011-10-27 15:34:19 följande:
    Jag har varit till bm idag. Allt så bara bra ut. När hon skulle ta magmåttet så låg hon jättekonstigt. Det skillde flera cm på vänster och höger sida. Hon sa att måttet idag kan vi nog inte utgå i från...det hamnade längst upp på översta kurvan...bm sa även att det kan inte stämma utan det kommer att dala för det kändes inte som en stor bebis. Men bebis låg med rumpan neråt och den har ju några veckor på sig att vända sig ännu som tur är...
    Mitt mått skiljer sig också...vet dock inte hur stor skillnad det är. Min bebis gillar att ligga under höger revben vilket jag påpekade för BM och då sa hon att hon märkte det för jag var störst där. Jag är i v 29 (28+6) och hade sf mått 29 och ligger över mittenkurvan men under den högsta kurvan. Vet dock inte hur mycket större jag är just på höger sida för BM kände bara på höger sida och mätte sedan mitt på magen. Alla mina barn har gillat att ligga just under höger revben....
  • MissT

Zatori jag tar inte/ska inte ta prover vid alla besök utan det är vissa gånger och det verkar vara olika mycket prover i de olika veckorna. I v 25 tog jag många olika. I v 29 bara ett stick i fingret. Ska lämna ett urinprov i v31 (fast har inget besök då) pga av att jag hade flera uvi innan jag blev gravid. Från v 25 mäter de magen och kollar hjärtljuden och blodtryck varje gång. Verkar vara olika vad de gör och hur mycket prover som tas beroende på vart man bor.

• MissT

Vi har haft ganska svårt att bli gravida, men inte alls så svårt som vissa andra dock. Första dottern tog 2,5 år innan hon kom. Andra dottern tog 1,5 år. Hade även ett MA i v 14 innan vi fick första dottern. Denna gång har vi också kämpat en del och jag fick ett MA i v 10 och skrapades i dec förra året. Sen tog det 14v att få tillbaka  mensen men med hjälp av pergotime lyckades vi sedan bli gravida med detta pyre. Graviditeten dömdes dock ut som en ofostrig vid tidigt vul men det visade sig när vi kom tillbaka veckan senare för uppföljningsvul och  skrapning att läkaren veckan innan haft fel. Pyret levde och hjärtat slog så fint Det har varit en berg-ochdalbana och det tog tid innan jag kunde börja njuta av graviditeten. Var livrädd att något skulle gå snett. När den rädslan minskade kom förlossningsrädslan i stället som jag fick efter första förlossningen. Går i samtal för detta och hoppas kunna klara av att föda fram pyret.

• MissT
    zatori skrev 2011-11-09 16:57:29 följande:
    Har haft ett läkarbesök med min gyndoktor på MVC idag. Det gick bra och allt såg bra ut. Vad jag inte visste innan var att vi skulle mäta flödet i navelsträngen för att se så liten syresätter sig och får i sig näring som han/hon ska. Det gjordes med hjälp av ett ultraljud vilket alltså betydde att jag fick se vår lilla bebis, som nu inte är så himla liten längre! Åh, vad mysigt det var att se bebisen ligga där och blinka med ögonlocken och svälja fostervatten. <3 Flödet var normalt och allt såg fint ut. Längtar ÄNNU mer nu tills man får träffa den lille krabaten på riktigt.

millablom.blogspot.com
    Härligt att allt såg bra ut och att ni fick se bebisen igen
  • MissT
    roxylady skrev 2011-11-10 15:59:55 följande:
    Är det dumt att köpa en amningsBH redan nu? Eller blir bysten bra mkt större så man kanske inte ens kan ha den sedan när man börjat amma?
    Jag har köpt det för jag tyckte att mina vanliga börjar bli så obekväma. Köpte lite större så att de förhoppningsvis passar bra sen också.
  • MissT
    fair skrev 2011-11-15 11:39:18 följande:
    Just varit hos bm v.31+4. Allt såg bra ut, blodtryck 130/70, sf mått 30cm och hjärtljud 154. Lilltösen ligger just nu på tvären med huvudet under revbenen på vänstra sidan. Det var säkert därför jag hade så ont i magen inatt, hon vände sig. Jag har nu gått upp 5kg sen inskrivningen men 8 sen jag plussade. Barnmorskan tycker jag ska vara stolt. Hon rådde mig att vaccinera mig mot influensan eftersom jag har infektionsutlöst astma så nu sitter jag och väntar på distriktssköterskan.
    Jag var också hos BM idag v 32 (31+4). Mitt blodtryck var 120/70, sfmått 31 och hjärtljuden 152 så vi ligger ganska lika  BM kände inte efter hur Pyret ligger men när jag förklarade trycket jag ibland känner neråt samt smärtan jag haft från och till senaste veckan mellan benen så sa hon att det är mycket möjligt att Pyret lagt sig till rätta och att hon trängt ner lite.....spännande!
    Min man ligger hemma i influensa men jag hoppas att jag kommer klara mig. Han är inne på 4:e dagen med feber upp emot 40,5
  • MissT

Stort grattis SFHelen till er och lillkillen Hoppas att ni mår bra allihopa!

Svar på tråden Januaribebis 2012