Januaribebis 2012
Det där känner jag igen
Zatori jag tar inte/ska inte ta prover vid alla besök utan det är vissa gånger och det verkar vara olika mycket prover i de olika veckorna. I v 25 tog jag många olika. I v 29 bara ett stick i fingret. Ska lämna ett urinprov i v31 (fast har inget besök då) pga av att jag hade flera uvi innan jag blev gravid. Från v 25 mäter de magen och kollar hjärtljuden och blodtryck varje gång. Verkar vara olika vad de gör och hur mycket prover som tas beroende på vart man bor.
Vi har haft ganska svårt att bli gravida, men inte alls så svårt som vissa andra dock. Första dottern tog 2,5 år innan hon kom. Andra dottern tog 1,5 år. Hade även ett MA i v 14 innan vi fick första dottern. Denna gång har vi också kämpat en del och jag fick ett MA i v 10 och skrapades i dec förra året. Sen tog det 14v att få tillbaka mensen men med hjälp av pergotime lyckades vi sedan bli gravida med detta pyre. Graviditeten dömdes dock ut som en ofostrig vid tidigt vul men det visade sig när vi kom tillbaka veckan senare för uppföljningsvul och skrapning att läkaren veckan innan haft fel. Pyret levde och hjärtat slog så fint
Det har varit en berg-ochdalbana och det tog tid innan jag kunde börja njuta av graviditeten. Var livrädd att något skulle gå snett. När den rädslan minskade kom förlossningsrädslan i stället som jag fick efter första förlossningen. Går i samtal för detta och hoppas kunna klara av att föda fram pyret.
Stort grattis SFHelen till er och lillkillen
Hoppas att ni mår bra allihopa!