-
Nej det gör det inte. Vi får hålla varandra uppdaterade om hur det går!Ananas skrev 2011-12-03 21:32:00 följande:Ah, då känns det inte som att det är så allvarligt :) Du får hålla mig uppdaterat hur det går!! -
Är nyss hemkommen från VC med misstänkt mycoplasma (bakteriell lunginflammation). Inte så kul...framför allt nu när jag är gravid i v35 och har en c-uppsats att försöka bli klar med innan bebisen kommer. Håller på och hostar mig sönder och samman vilket orsakat onda och ömma revben och sammandragningar. Suck! Hoppas bara att bebisen mår bra där inne......
-
TackSkåne85 skrev 2011-12-05 16:55:24 följande:MissT; fy kattsingen vad jag lider med dig, jag har nästan precis blivit helt återställd
Från det. Krya på dig... Och om du inte fick någon pencillin vilket jag inte tror du fick så rekommenderar jag pulmicort o bricanyl inhalator, det hjälpte mig medans min sambo satt o knapra medicin !
Det här fanns verkligen inte med i mina planer just nu.....Jag fick hostmedicin utskrivet i väntan på provsvaren som antagligen kommer på onsdag. Läkaren trodde att jag har mycoplasma men ville inte skriva ut antibiotika förrän han får tillbaka provsvaren på odlingen och det känns ju bra. Vill inte äta något i onödan....
Skönt att du mår bättre nu i alla fall! Min make hade lunginflammation för inte så länge sen och är nu så gott som återställd. -
Vad mycket jobbigheter det händer i tråden just nu. Jag hoppas att de kan stoppa upp förlossningarna för er som befinner sig på förlossningen så att bebisarna får växa på sig lite till. Ta hand om er!
-
Stort grattisFellis skrev 2011-12-06 10:04:55 följande:Ledsen för sent inlägg, men i fredags morse klockan 02.21 föddes våran underbara dotter Adeline! Hon var 46 cm lång och vägde 2165 g. Allt har gått bra och vi alla mår bra. Idag får vi även komma hem ifrån BB. Lyckan är stor! Lucka till alla ni andra! Kram
Vad skönt att allt gått bra och att ni mår bra och redan får komma hem. Ta hand om er!
-
Hoppas att det inte är någon fara och jag hoppas att bebisen vill stanna där inne ett tag till!Pusselbiten86 skrev 2011-12-06 11:47:47 följande:Massa starka SD. Tagit blod prover, helt öm i hela magen :( -
Igår kväll när jag gick och la mig fick jag täta, regelbundna värkar under en tid. Den ena hann knappt sluta förrän den andra satte igång. Maken hann bli riktigt nervös
Men efter en stund klingade de av och sedan gav de sig helt. Vet inte om mina hostningar påverkat det hela.... Idag har jag haft några värkar men inte som igår. Har packat skötväskan och bäddat spjälsängen i fall att......Vore bra om hon ville stanna där inne lite till med tanke på att jag är sjuk och bara är i v 34+5. Händer inget i år så har jag fått läkartid för ställningstagande till igångsättning den 2 januari så det är inte lång tid kvar nu.Om kroppen är redo och det finns plats på förlossningen sätts jag igång den dagen och annars får jag komma tillbaka ett par dagar senare. (Anledningen till igångsättningen är krafttig förlossningsrädsla.) -
För mig medfair skrev 2011-12-09 04:40:51 följande:V.35+0 idag ♥
-
Visst gör denLillaEko skrev 2011-12-09 08:22:36 följande:V 37(36+0) idag whiiii vad tiden går. Är det 42+0 el 41+0 som de senast sätter igång en om man går över? Funderar på hur många veckor som MAX är kvar
Tror att det är lite olika beroende på vart man bor och hur barnen mår.
Där jag bor tror jag att man blir igångsatt ca 2 veckor efter BF om allt ser bra ut. -
Där jag bor räknar de BF i v 39+6.......verkar vara lite olika där med vad som gäller. Det är inte konstigt om man blir fundersamLillaEko skrev 2011-12-09 08:37:52 följande:Ja, vi har också 2 veckor tror jag. Men infaller bf på 40(39+0) eller 40+0?? Sista va?