• MissT

Januaribebis 2012

Anonyym - Åhhh vad härligt Stort grattsi!

leia - Välkommen hit! Jag är också beräknad 10 januari

• MissT

Jag mår bra. Har i stort sett sluppit illamåendet, bara känt av det lite då och då, tack och lov.
    Är däremot extremt trött och har drabbats av foglossning.
    Fyller år den 10 januari så det ska bli spännande att se om den lille kommer då eller om det blir någon annan dag  Hur mår du själv?

• MissT
    minjalin skrev 2011-07-13 13:11:16 följande:
    Vad skönt. Jag har mått mer illa än med första, spytt några gånger och mår fortfarande illa då och då. Är jättetrött och har halsbränna och foglossning så den här grav verkar bara bli ännu värre än den första, men nu har man ju en liten som påminner en om varje dag varför man går igenom det här ;) Men man får väl vara glad så länge man inte ligger och spyr 5 ggr om dan hela grav ;) Oj, ja det blir ju spännande :P I min familj så fyller sonen i november, sambon i december, bebisen förmodligen i januari och jag i mars så vi får väl tajma in nästa bebbe i februari så har vi hela familjen samlad efter varandra ;)
    Haha ja det får ni göra
    Jobbigt att må så illa, är glad att jag sluppit men samtidigt gör det ju att man tvivlar på om allt är ok där inne. Har varit på fyra vul (pga av att jag åt pergo och att jag tidigare haft två MA) och allt har sett bra ut förutom första gången (då läkaren trodde jag drabbats av en ofostrig graviditet, vilket det tack och lov inte var) men oron finns kvar.....

Jag har två tjejer sedan tidigare och de är födda 1 och 3 oktober så de fick i alla fall varsin födelsedag tack och lov. För egen del spelar det ingen roll men jag vill gärna att barnen ska ha egna födelsedagar och slippa dela med varandra.
  • MissT
    LillaEko skrev 2011-07-14 08:37:15 följande:
    2 av 3 nätter avklarade. Och har faktiskt gått bättre än väntat, men går åt en hel del yoghurt. Men vi har haft lugna nätter hittills, så i natt kunde vi tom kolla två filmer.
    Men nu är hunden äntligen rastad och jag har fått landa på kudden, så natti natti
    Vad skönt....sov så gott
  • MissT
    got2b skrev 2011-07-15 00:41:38 följande:
    Tänkte på det med att smörja in sig. Jag hade nog tänkt använda Body shops Bodybutter. Tycker att den är ganska bra och de luktar sjukt gott. Tror inte att det kommer hjälpa mot bristningar direkt men mest för att hålla det återfuktat. Tror mer på att det är genetiskt och hormonellt.
    Jag kan ju alltid hoppas på att mammas gener gått i arv när det gäller bristningar för hon fick inga.
    Det har jag använt under mina graviditeter (med tjejerna) och använder även denna gång. Slapp bristningar med tjejerna och hoppas göra det även denna gång. Har ingen aning ifall Bodybutter egentligen hjälper men eftersom det gått bra hittills så fortsätter jag med det
    Min mamma fick jätte mycket bristningar när hon var gravid men jag har tack och lov sluppit.
  • MissT
    zatori skrev 2011-07-15 12:08:06 följande:
    Tack alla! <3
    Allting gick bra på testet och vi fick låg sannolikhet för alla trisomier. 1:5000 på Downs Syndrom och 1:20000 på de andra två. Känns jätteskönt!

Fick se en aktiv liten bebis som sprattlade och hoppade och vevade med både armar och ben. Att man kan känna sån otrolig kärlek till sitt barn redan.... Bebisen var 6,2 cm lång. Fick även boka in tiden för rutinultraljudet! Det blir den 22/8 så det är inte jättelänge kvar! :)
    Åhh vad härligt Grattis!
    Vi fick inte reda på några siffror när vi var där, bara att det var låg sannorlikhet. Knepigt när det är samma sjukhus.......för visst var du på CSK???
  • MissT
    erajka skrev 2011-07-15 17:23:28 följande:
    jag hoppas verkligen att de kan vara schyssta och ge oss en bild

Min man frågade när vi gjorde vårt kub-test på CSK och vi fick tyvärr ingen bild

Verkar inte som att man får det här tyvärr.........fast du kanske har tur  
  • MissT
    erajka skrev 2011-07-18 17:59:35 följande:
    Idag fick vi se våran fina bebis, den vinkade och hoppade runt Vi fick låg sannolikhet vid kub-testet. Krabaten låg med benen i kors Fick tid för RUL 1/9

Grattis Vad härligt!
  • MissT

Välkommen Två!
    Jag är i v 15+1 idag så vi ligger nära Har två barn sedan tidigare som blir 6 och 9 år till hösten.
    Min magenhar vuxit rejält redan och jag har börjat känna av småsparkar/biffar innifrån. Längtar efter de rejäla sparkarna. Ska på RUL 15 aug.   

Svar på tråden Januaribebis 2012