• MissT

Januaribebis 2012

Hejsan!
    Hoppar gärna in här. Plussade förra fredagen och har bf runt 3 januari.

• MissT
    Shirin85 skrev 2011-05-09 18:40:04 följande:
    Grattis och välkommen=)
    Tack så mycket
  • MissT
    shadowstorm skrev 2011-05-09 18:40:36 följande:
    du får knippa bra där vid nyår då ;)
    Ja Enligt mensen är BF just nyårsafton, men jag tror jag hade ÄL dag 17 (åt pergotime och gjorde vul) så därför räknar jag med 3:e jan även om BM räknar enligt mensen.
  • MissT
    Shirin85 skrev 2011-05-09 18:47:10 följande:
    Sen när du gör UL kanske de kan se mer exaktGlad
    Men nyårsafton är allt lite coolt att vara född på.
    Ja det gör de nog och visst vorde det coolt med ett nyårsaftonbarn
    Tror dock att jag t o m kan bli framflyttad lite mer än 3:e jan men det återstår att se vilket bf-datum man får och vilken dag den lille faktiskt bestämmer sig för att komma ut. Har två barn sedan tidigare, den ena är född BF+1, den andra BF-6.
  • MissT
    Shirin85 skrev 2011-05-09 19:24:11 följande:
    Lite unikt ja, få raketer som smäller på varje födelsedagGlad
    Men om jag får barn i slutet av 2011, så har jag ett barn som är -10 och ett som är -11, känns lite väl
    Jag hoppas på BF eller BF+ Skrattande
    Men som någon annan sade, ett barn som mår bra är viktigast. 
    Jag känner också att det viktigaste är att barnet mår bra. Att graviditeten flyter på och att bebisen föds friskt, välmående och välskapt vore underbart och det är allt jag önskar oavsett om det blir i dec eller jan.
    Har 4 grannar som fått/får barn i år + andra jag känner så visst vorde det roligt med en liten född i år fast å andra sidan är jag själv januaribarn (fast beräknad i dec) och jag kommer ihåg att jag under uppväxten var glad att jag kom i början och inte i slutet av året men samtidigt spelar det ingen roll alls så länge allt är väl med den lille.
  • MissT
    Shirin85 skrev 2011-05-09 20:48:54 följande:
    Jag är född i December, kommer inte ihåg att det var något särskit men det var inte jätteroligt att altid vara sist med allt och alltid vara yngst, jag hoppas att bebis föds i Januari också för vi har ingen som fyller i Januari i familjenGlad
     Oj, babyboom då!Glad Kul med så täta grannbarn som kan leka hos/med varandra om några år!
    Ja det är roligt. Är bara två gator precis där jag bor så det vore kul om de börjar skolan samtidigt....men det blir som det blir och jag är nöjd vilket som, så länge graviditeten flyter på och bebisen mår bra
  • MissT

Jag har också börjat bli trött men ännu inte så extremt trött som jag trodde att jag skulle bli så tur är. Jag pluggar till socionom och har praktik denna termin så det finns liksom inte så mycket tid till vila just nu, känner ju att jag vill göra bra ifrån mig under praktiken. Till hösten är det dags för sista terminen, skriver c-uppsats över jul så det ska bli spännande att se om jag hinner klart innan bebis kommer

Jag är 31 år och har två barn sedan tidigare. De blir 9år och 6år till hösten.

• MissT
    ellabella04 skrev 2011-05-10 19:54:54 följande:
    Här blir det också micropop. Har tänkt på det HEEEELA dagen Flört
    Jag poppade popcorn förut Var så sugen på salt.......
  • MissT
    shadowstorm skrev 2011-05-10 20:02:28 följande:
    jag är mest bara sugen på choklad ;) Sist ville jag bara äta frukt och var sjukt nyttig sluta med alla mina dumheter (cola, godis, fetmat) haha. Lär väl bli tvärtom nu och lär ju bli stoor som ett hus. Sist blev jag smalare haha gick ner 9 kg i början och sammanlagt upp 10 kg så +1 kg ifrån min inskrivnings vikt då egenligen :P
    Chokladsug har jag också + saltsug. När jag väntade yngsta dottern var jag också nyttig, åt mycket frukt och var inte speciellt hungrig eller sugen på sötsaker. Gick upp 4-5kg under den graviditeten och 11kg när jag fick första barnet. Får se hur det blir denna gång, just nu känner jag mig konstant hungrig och sugen på en massa gott......
  • MissT
    shadowstorm skrev 2011-05-10 20:10:15 följande:
    man får banta sen ;) haha. Efter jag fått mitt andra barn ska jag träna ihop mig igen och bli fit, för dte blir 2 barn sen inge mer :) har som legat på latsidan sen jag fick sonen för jag visste att vi ville ha ett barn till inom 1-2 år. :)
    Ja det får bli en senare fråga Tänkte försöka röra på mig (promenader, cykling) så mycket jag kan och orkar under graviditeten också men vi får väl se hur det blir med det........Jag är i alla fall mindre än jag var när jag blev gravid med första dottern och förhoppningsvis går jag inte upp allt för mycket, är inte så lång så jag vill helst slippa rulla fram
Svar på tråden Januaribebis 2012