• MissT

Januaribebis 2012

Fy vad tråkigt att så många får negativa, tråkiga besked

Beklagar verkligen! Ta hand om er! Massor med styrkekramar

• MissT

Hej tjejer!
    Var på Kub-ul idag och fick åter se lilla pyret. Allt såg bra ut och vi fick låg risk för kromosomavvikelser .
    Så härligt. Det känns mer och mer verkligt och nu när jag gått in i v 13 och sett att allt är bra i magen kan man förhoppningsvis slappna av ännu mer. Dock verkar jag ha drabbats av foglossning...redan!...Har inte haft det i tidigare graviditeter men shit vad ont det kan göra, framförallt i ljumskarna.

• MissT
    Syoss skrev 2011-06-30 12:55:25 följande:
    Åh skönt att få låg risk på KUB :) vi ska göra KUB nästa vecka, är lite nervös.
    Gjordes det UL eller VUL? Jag gjorde ett VUL igår och vill helst inte göra det igen, otroligt obekvämt :P
    Ja det var skönt Hoppas att du får bra resultat du också.
    Det var vanligt UL tack och lov Jag är inte heller förtjust i vul.
    Man såg allt jätte klart. Kropp, ansikte, ben, armar, hjärnan osv. Så härftigt och härligt
  • MissT

Åhhh vad tråkigt Liiv Beklagar verkligen......... Ta hand om dig/er!
    Skickar massor med styrke kramar

• MissT
    zatori skrev 2011-07-01 13:54:00 följande:

Ni som har gjort KUB-ultraljudet redan, hur lång tid tar det ungefär?

Erajka: Hur går det för dig? Hur mår du och så? Har inte sett dig aktiv härinne på länge?

Det tog ca 25 minuter för mig. Det stod på kallelsen att det tar 20-45 minuter så det är nog lite olika beroende på hur still bebisen ligger (eftersom de mäter flera gånger) och sen så är det en massa uppgifter de ska lägga in i datorn innan den räknar ut sannorlikheten. När är det dags för ditt Kub-ul?
  • MissT

Lycka till idag LillaEko Det kommer alldeles säkert gå kanon.
    Jag var iväg på KUB förra veckan och det var underbart att se lilla pyret igen

• MissT
    LillaEko skrev 2011-07-06 13:48:13 följande:
    Allt såg jättebra ut och värderna på kubtestet var kanonbra. Så en riktig glädjefylld dag.
    Tillbakaflyttad 2 dagar, så 13+5 idag istället för 14+0, med bf 5 jan.
    Fick även tid för rul 15/8 så lite mer än en månad kvar, blev först erbjuden tidigare men vi har ju sen sem så väntar hellre än vecka.
    Åhh vad härligt att allt såg bra ut och att du fick bra värden

Jag ska också göra vul 15:e aug. 
  • MissT
    zatori skrev 2011-07-06 22:19:29 följande:
    Jag tillhör Värmlands län (Karlstad) och jag vet inte riktigt hur det är här... Vet inte om det är någon mer härifrån trakten som vet hur det brukar vara?

Får väl vänta och se helt enkelt om det kommer någon kallelse till RUL. Man kanske kan fråga om det på ultraljudsavdelningen när man är där för KUB-testet? Fast det kanske inte de har koll på iofs... Annars får jag väl ringa BM och fråga när det börjar närma sig lite mer... Hur långt i förväg brukar man få kallelsen oftast?
    Jag bor också där och vi fick en tid för RUL när vi var på vårt KUB-ul på CSK. Så länge man gör KUB så verkar det som att tiden bokas när man är ändå är där. Om man inte gör KUB tror jag man får ringa själv och boka in RUL precis som man ringde själv och bokade in KUB. Jag fick tid för RUL 15 augusti
  • MissT
    MaHo89 skrev 2011-07-12 18:11:47 följande:
    Hej tjejer. Vet inte om ni kommer ihåg mig :P
    Men vi var ju på ultraljud och fick veta att det var stor nackspalt på bebisen. Var till Umeå och gjorde kub och nupp test. Sen moderkaksprov.... Fick veta svaret idag iaf.. Och det såg bra ut :))
    Är så sjukt glad :)
    Hoppas det är bra med alla här :)
    Åhhh vad skönt! Grattis! Förstår att du är glad
Svar på tråden Januaribebis 2012