• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • missable

här är ju en som INTE kan sova... suck... illamåendet är tillbaka, halsbränna från helvetet mes, blåsan är i konstant tryck och nu har ungen världens jädra hicka... vill bara att det ska vara slut på.detta nu!!!!!

• zatori
    missable:
    Kan inte heller sova. Har som mensvärk långt ner i magen och liksom på könet(?) Men ska ändå försöka göra ett tappert försök nu igen med sömnen. Med tanke på att jag sovit dåligt de senaste två nätterna borde man ju komma till ro förr eller senare. Thank god, att man inte jobbar längre alltså!
  • missable
    zatori skrev 2011-12-21 01:06:01 följande:
    missable:

Kan inte heller sova. Har som mensvärk långt ner i magen och liksom på könet(?) Men ska ändå försöka göra ett tappert försök nu igen med sömnen. Med tanke på att jag sovit dåligt de senaste två nätterna borde man ju komma till ro förr eller senare. Thank god, att man inte jobbar längre alltså!

usch mensvärk låter inge kul!! har föraökt sova sen kl 22 lade mig tidigt för jag var super trött men inget funkar... känner hur trött jag är och bara vill blunda men när jag blundar så bara känner jag varrenda kroppsdel som ömmar... suck. Hoppas du kan sova iaf!! Godnatt
  • missable

suck fortfarande vaken... har varit och kissat typ 300 gånger känns det som...

• minjalin
    Yrla skrev 2011-12-20 23:22:44 följande:
    Hehe ja jag tycker också att det är jättespännande, dock så är vi hemma än så länge:/ Vattnet har gått men värkarna lyser i sin frånvaro. Dom tyckte väl att dom hade varit för effektiva innan så dom bestämde sig för att ta en paus;) Håll tummarna för att det inte blir på julafton bara! Usch så trist att fylla på julafton! :(
    Men hur länge får du gå utan att dom sätter igång dig då? För det är väl ganska hög infektionsrisk när vattnet gått? Ska bli så spännande att höra din förlossningsberättelse sen! :) Nä just julafton kan den väl hålla sig ifrån ;) Min får inte komma före julafton, eller så får den komma inatt och så måste alla se bra ut så vi kan åka hem innan julafton för jag ska fira jul med min son, och hör sen ;)
  • twistedtofit

Jag har sovit som sn stock i natt! Jag går var 4 e vecka till bm. Ska dit 29/12 o se så bebisen vänt sig. Annars blir det vändningsförsök 2/1... Blä!

• Zaarah1984
    fabler skrev 2011-12-20 23:51:35 följande:
    Yrla har dem sagt hur länge du får va hemma och vänta? För man bör väl bara gå en viss tid efter att vattnet gått?

I Kristianstad där jag hamnade först när mitt vatten gick i fredags fick man komma in på kontroll och ser det bra ut får man vara hemma 24 timmar innan igångsättning, om det inte drar igång innan dess. I halmstad där jag hamnade efter lite bilresa blir man inlagd direkt. Så olika i olika landsting.
  • Tärning6

Är helt slut i dag har inte sovit ordenkligt på 2dagar..
    och dessutom i morse så vaknade sonen vid 3 och tyckte de va dags att kliva upp men fick somna om igen men de tog bara 30min-1,h så var han uppe igen så ja jag har kanske sovit 2-3h i natt för jag hade svårt att somna igår oxå, så fort jag ställer mig får jag hemsa samandragninga/förvärkar kan inte tänka mig att de e nått annat jo ok de skulle va om de e bebis som ligger å trycker men ont som fan gör de i alla fall, hoppas sonen e snäll i dag så jag kan sitta där jag sitter

• fabler

sonen har vaknat 100ggr inatt och bara skrikit och innan man fått ur ungen vad de är så är man ju klarvaken. Men nu ska vi snart till dagis och jag ska hem och vila en sväng, sen blev de kupolen (Borlänge) istället för Falun då min syster skulle till kupolen så då är de roligare med sällskap.

elias är världens sötaste!!!
  • Tärning6
    fabler skrev 2011-12-21 08:31:26 följande:
    sonen har vaknat 100ggr inatt och bara skrikit och innan man fått ur ungen vad de är så är man ju klarvaken. Men nu ska vi snart till dagis och jag ska hem och vila en sväng, sen blev de kupolen (Borlänge) istället för Falun då min syster skulle till kupolen så då är de roligare med sällskap.
    visst e de kul när dem vakan *GÄSP*

Är helt slut å har min 2½åring själv hemma i dag med, men men i morrn ska han i vilket fall på dagis sen hoppas jag att jag kan vila när han sover middag