• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • LillaEko

Då var det dags igen, igår kom det ju en rosa slemmig flytning på morgonen som sedan avtog. Men nu på morgonen kom det igen, fast mer brun aktig. Kan det vara så att det kommer lite då å då från slemproppen? Att det var brunt tyder väl på att det är "gammalt"?? Skumt och fortfarande inga känningar av sammandragningar.

Ang vattenavgång. I vårt landsting tror jag de väntar upp till tre dagar med att sätta igång om allt är som det ska.

• elinson

Om vattnet går o han inte är fixerad så ska jag lägga mig ner o vänta på ambulans på instr. från BM. Om han är fixerad ska jag komma in med det är inte akut.

• Empa86
    elinson skrev 2011-12-21 08:57:05 följande:
    Om vattnet går o han inte är fixerad så ska jag lägga mig ner o vänta på ambulans på instr. från BM. Om han är fixerad ska jag komma in med det är inte akut.
    Har något att göra med att navelsträngen inte ska komma i kläm va?
  • elinson
    Empa86 skrev 2011-12-21 08:59:15 följande:
    Har något att göra med att navelsträngen inte ska komma i kläm va?
    ja precis, om huvudet inte är fixerad kan navelsträngen ligga i kläm (väldigt ovanligt dock).. men bra att de tar det säkra för de osäkra ;) Jag bor 5min från sjukhuset så det är ju lätt att åka in och checka. 
  • Jämthund

Jag har sovit som en prinsessa inatt. Bara varit vaken för kissepaus två gånger. Ja, kärlekens klocka samt att han sa hejdå då var jag ju vaken med... Men en helt okej natt. Legat i sängen hela morgonen men nu är det dags att gå upp för det här är skittråkit.. Har föresten inget vatten hemma. Det har varit dålig fjutt pÅ det i flera dagar men nu är det obefintligt. Dessutom krånglar tvättmaskinen så det tänker jag kräva ut en ny:) ibland är det skönt att hyra hus.. Särskilt när allt sådant här händer i juletid. Dags att ta tag i dagen... Gå ut med hunden så hon får leka i snön står först på programet.

• Sapato

Ohh, äntligen frukost, sitter på ett cafe medan sonen ligger på op(gastroskopi) här på sjukhuset!!
    Han var fastande sen 2 inatt så har sympatifastat med honom. Fuskade iofs med en liten smörgårs imorse innan 6 men den hjälpte en timme

Får se om man får ont ikväll efter att ha suttit på alla hårda stolar här hela dagen :-/

• fabler
    LillaEko skrev 2011-12-21 08:41:23 följande:
    Då var det dags igen, igår kom det ju en rosa slemmig flytning på morgonen som sedan avtog. Men nu på morgonen kom det igen, fast mer brun aktig. Kan det vara så att det kommer lite då å då från slemproppen? Att det var brunt tyder väl på att det är "gammalt"?? Skumt och fortfarande inga känningar av sammandragningar.

Ang vattenavgång. I vårt landsting tror jag de väntar upp till tre dagar med att sätta igång om allt är som det ska.
    slemproppen kan släppa lite i taget och även återbildas. Pratade med min kompis om detta och hon berätta att hennes släppte lite i taget i två veckor innan hennes son behagade titta ut.
    elias är världens sötaste!!!
  • Isssan
    Liina87 skrev 2011-12-20 21:01:26 följande:
    Jag går varannan vecka även nu när min bm är ledig så ska ha en annan vid besöket nästa vecka och sen nästa gång igen är det min vanliga bm. Tror inte man går varje vecka förän man har gått över tiden.

www.Linapetite.blogspot.com
    Jag är i v 37+0 och går varje vecka hos min BM
  • Velociped

Då var man hemkommen från Sahlgenska med flertalet hål och blåmärken. Första delen i graviditetsdiabetes-studien är klar. Med mig hem fick jag som tack för hjälpen ett stort paket blöjor, våtservetter och lite annat från Libero... Det var en trevlig överraskning. :) 

• Mirakelbäret
    LillaEko skrev 2011-12-21 08:41:23 följande:

Med min dotter så kom lite av slemproppen i omgångar 2-3 veckor innan hon föddes. Det kom då bara lite i taget. Men sedan på morgonen den 8 april så kom "hela" ut och ett par timmar senare började värkarbetet. Hon är född den 9 april. Så om det bara är lite i taget så behöver det inte betyda något!

Lycka till!