• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • chreb

Jag ska lämna urinprov imorgon på MVC, ska kissa hemma när jag vaknat. Är det någon hemma som vet hur många timmar man kan vänta med att gå och lämna in det? Vaknar ju väldigt tidigt på morgonen och kissar tänkte jag.

• mabuse
    chreb skrev 2011-12-21 19:09:26 följande:
    Jag ska lämna urinprov imorgon på MVC, ska kissa hemma när jag vaknat. Är det någon hemma som vet hur många timmar man kan vänta med att gå och lämna in det? Vaknar ju väldigt tidigt på morgonen och kissar tänkte jag.
    Vad jag vet är det viktigaste att man håller det kallt - lägger det i kylen med andra ord. Tror inte det är direkt bråttom tidsmässigt sett.
  • Kissekatten
    Pusselbiten86 skrev 2011-12-21 18:20:11 följande:
    Lite OT

Någon som använt flyttstädning och RUT avdrag o vet hur det fungerar?

Vi har gjort så. Funkar som frökenolson skrev har jag för mig. Kan tipsa om sidan offerta.se Där fyller man i vilken tjänst man vill ha mm och så får du offerter från olika företag. Vi kom väldigt billigt undan tack vare offerta och Rut. Tror vi betalade ca 700 kr för en flyttstädning av en tvåa på 52 kvm.
    Dotter f. 2010-03-10, syskon BF 2011-12-27
  • chreb
    mabuse skrev 2011-12-21 19:16:56 följande:
    Vad jag vet är det viktigaste att man håller det kallt - lägger det i kylen med andra ord. Tror inte det är direkt bråttom tidsmässigt sett.
    Okej tack för svaret :)
  • bumbi 84

Precis, bara det står kallt kan det vänta hela dagen
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • Haanky

jag har en sån hemsk värk i ländryggen eller vad det kallas... inget hjälper kan inte sitta eller ligga ner om jag går hjälper det men då gör det ont på andra ställen i ryggen istället!!! jag tror jag bryter ihop!!!! vill bara sträcka ut mig eller kura ihop mig som en katt men magen är i väääääääägen!!! är nästan seriös att ringa ambulans å be dem sätta igång mig!!!!!! gaaah!!!

• Haanky

jag brukar lägga röret i kylen...  vet inte om det är rätt men sköterskan vet om att jag brukar ha det där för det blir lite grumligare då :P
  • Haanky
    bumbi 84 skrev 2011-12-21 19:27:49 följande:

Precis, bara det står kallt kan det vänta hela dagen

haha såg inte att fler redan svarat :D:D:D
  • MissT

Var hos BM idag i v 36+5. Allt såg bra ut, det är bara lite funderingar kring sf-måttet eftersom det inte hänt så mycket sedan v 31 så på fredag ska jag iväg på TUL. Tror inte att det är någon fara men det är ändå skönt att bli kollad ordentligt för säkerhetsskull och så får vi ju en extra titt på Pyret. Magen växte väldigt mycket i början så det känns ganska skönt att det lugnat ner sig så länge allt är bra med bebisen.

• Wicky81

Nån mer än jag som dras med "förkylning" med sorighet och nästäppa...vilket bidrar till näsbödning.

Jag blöder näsblod minst två ggr per dag pga av nästäppa osv vilket gör att jag måste ha nässpray. Förstår att nässprayen kan vara den största boven....har ju hållt på med det här ett tag nu och tack vare graviditeten är ju blodkärlen i näsan känsliga.
    Men det är så jobbigt!
    Har försökt ta nässpray så lite som möjligt men tillslut får man ju panik när det bara sitter fast och man inte kan andas....