• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • missable

var det paet som hade namnbekymmer? Döp er pojk till vad ni vill, kan ju vara så att de tycker efter att ha sett er prins att deras pojk inte alls är en "sådan"... maken och jag bestämmde för 8år sedan vad våra barn skulle heta så det blir så nu oavsett om hon ser ut som en Lilja eller inte

har gått och kissat hur mycket som helst... vet inte om det är svårt att hålla tätt eller vad det är, eller om jag läcker lite vatten... har tagit på mig binda iaf för det ville fl hörde vi på föräldrautbildningen... ska till bm på fredag så jag tänkte kolla om det fortsätter imorn så ringer jag annars avvaktar jag tills på fredag faktiskt...

• mabuse

Aporopå Rhinocort Aqua så avstod jag tidigare i graviditeten från att använda den för att jag läste det här i fass:

Data från drygt 2000 graviditeter har inte visat på någon generellt ökad risk för missbildning vid behandling med Rhinocort Aqua. En lätt ökad förekomst jämfört med förväntat av lindrig hjärtmissbildning har konstaterats hos barn vars mödrar exponerats för Rhinocort Aqua i tidig graviditet, men ett orsakssamband med exponeringen bedöms som osannolik.

Under graviditet ska lägsta effektiva dos och kortast möjliga behandlingstid av Rhinocort Aqua eftersträvas.

Men som skrives, det verkar vara i början av graviditeten man eventuellt ska undvika att använda den, dock ska man väl endast använda den kortare perioder senare.

Jag har istället kört på envisa metoden (med risk för att låta präktig) - andas genom näsan fastän det inte går så att säga - då kommer ens "egen" nässpray igång bättre och bättre för varje gång. Nu kan jag oftast andas bort nästäppan faktiskt!

• missable
    Tärning6 skrev 2011-12-21 22:07:46 följande:
    Själv ska jag på TUL i morrn så det ska bli spännande å se vad dem säger

Lycka till!!!
  • roxylady
    Haanky skrev 2011-12-21 14:57:59 följande:
    Jobbigt dilemma.... men endå.. jag hade tre stycken "Hannor" i min klass och jag umgicks jätte ofta med en av dem... tyckte det va collt att heta samma och har aldrig sett några nackdelar med det.. om jag träffar på nån eller om nån vill ha namnet thea som min dotter så känner jag mig hedrad på nått vis! klart att deras också ska heta thea det är ju det vackraste namnet jag vet!!! det är mer vi föräldrar eller vuxna som ser nackdelar tycker jag...  försök att se fördelarna med det! :) detta är vad jag tycker iaf :):)
    Ja jag tycker det är jättejobbigt.. men vad ska man göra när man inte hittar på något bra och passande och bara har en månad kvar? :( Vill inte att han ska gå utan namn.. och man har ju funderat hela graviditeten men inte kommit fram till något.. finns bara ett vi är överens om :)

Ja men precis! Man tyckte ju det! Känner väl så jag med.. men inte kul ändå för oss föräldrar som du också säger hihi. Ja faktiskt jag får se det som hedrande :) Tack för dina ord!
    Frökenolson skrev 2011-12-21 15:03:45 följande:
    tycker också det är lite tråkigt med samma namn, vi är nästan sist ut i både familj och vänskapskretsen med att få barn och många namn som vi gillar är upptagna, vi hade enats om ett killnamn nu som två kompisars barn också heterm och nu såg ja på fb att en annan jag känner, ioch för sig ingen nära vän men ändå också har gett sin son det namnet och då känns det inte lika kul längre. Vi har dock svårt att komma på namn som vi båda gillar:
    Jag älskar Gabriel, Nathanael och Abbe men gubben min gillar dem inte alls.. Sen gillar jag Adrian, Johannes och några till.. men man vill ju känna något för namnet, men det gör man säkert sen när ens eget barn heter det såklart!

Tjejnamn har vi några förslag men vi vet inte vilket det skulle bli om det blir en tjej, tror ju lite mer på en pojke...   Men vi får se vem som tittar ut =)
     Ja men eller hur.. Nu är ju inte namnet upptaget iofs.. för ingen av oss har ju fått sitt barn än och ingen hade "paxat" det innan heller så att säga.. visste inte att hon ville ha det förens hon sa det för att jag frågade.. suck.. ledsamt detta  
    Ja det är fina namn! Nathanael gillar jag med men inte min sambo då istället. Skönt att du har en del att välja emellan iaf :) Här är det bara ett hehe.

Ja tjejnamn har jag jättelätt för! Så har ett klart om det blir en tjej nästa gång! Ja men precis :) Spännande att inte veta också :D 
  • PrickenoGrodan
    mabuse skrev 2011-12-21 22:12:48 följande:
    Aporopå Rhinocort Aqua så avstod jag tidigare i graviditeten från att använda den för att jag läste det här i fass:

Data från drygt 2000 graviditeter har inte visat på någon generellt ökad risk för missbildning vid behandling med Rhinocort Aqua. En lätt ökad förekomst jämfört med förväntat av lindrig hjärtmissbildning har konstaterats hos barn vars mödrar exponerats för Rhinocort Aqua i tidig graviditet, men ett orsakssamband med exponeringen bedöms som osannolik.

Under graviditet ska lägsta effektiva dos och kortast möjliga behandlingstid av Rhinocort Aqua eftersträvas.

Men som skrives, det verkar vara i början av graviditeten man eventuellt ska undvika att använda den, dock ska man väl endast använda den kortare perioder senare.

Jag har istället kört på envisa metoden (med risk för att låta präktig) - andas genom näsan fastän det inte går så att säga - då kommer ens "egen" nässpray igång bättre och bättre för varje gång. Nu kan jag oftast andas bort nästäppan faktiskt!

Jag är också ett öronbarn och jag kan säga att det GÅR INTE att andas genom näsan när man väl fått riktiga besvär. Det är ingen fara att ta lågdos rhinocort. Mitt bästa tips: Använd rhinocort pararellt med vanlig nässpray några dagar. Minska sedan mängden vanlig spray, dvs nedtrappning. Kör sedan rhinocorten någon dag extra. Detta brukar fungera men det tar någon dag innan rhinocorten verkligen ger effekt.
  • syntetica

Imorgon är det dax för ytterligare ett besök hos SMV för en mätning av fostervatten, 
    håller mina tummar för att det ska vara bra fortfarande.
    Börjar bli tröttsamt att springa där fram&tillbaka men vad gör man inte för knoddas.

Någon annan som upplever att dom är "trötta" i magen,
    vet inte riktigt hur jag ska förklara men av alla sd jag har haft nu konstant
    i 3-4 dagar så känns magen trött, som att den inte orkar riktigt. 

• Jämthund

Helt allvarligt.. Den sista veckan och framförallt dem sista nätterna så har jag varit fruktansvärt varm. Inte bara nätterna utan dagarna oxå... Jag håller på att svettas ihjäl och kan absolut inte somna. Fryser alltid annars men inte nu... Om jag hade fått välja så hade fönstret stått vidöppet nu och skänkt mig lite minusgrader men det är ju visst inte bara jag som sover här. Funderar på att husera i något av de andra sovrummen ett tag. Jag och hunden för vi verkar lila rastlösa och svettiga bägge två ungefär....

• fair

Får ingen ro alls inatt.. Hade jättesvårt att komma till ro igår och somnade inte förrän midnatt. Hade lite ont i huvudet också och var sådär extremt trött. Till slut somnade jag som sagt men nu är jag vaken igen. Vad fasen?! Är såå trött men får ingen ro att somna om. :/ vad göra??

• LillaEko

Fy sjutton, ska det vara så här kan väl bebis lika väl komma. De röda flytningarna ökade igår em igen. Och nu när jag gick upp och kissade efter att ha legat hela natten kom ju en hel del.
    Pratade med fl igår kväll och de sa att så länge det inte är rent blod är det ingen fara. Det är ju fortfarande lite slemmigt men ändå grymt obehagligt att se allt rött. Ska vara hos Bm 7.45, känns som evigheter dit. Borde ju försöka sova lite till efter bara 4 tim sömn, men lyckas slappna av!?!?