• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Loppan81
    Velociped skrev 2011-12-21 11:16:51 följande:
    Då var man hemkommen från Sahlgenska med flertalet hål och blåmärken. Första delen i graviditetsdiabetes-studien är klar. Med mig hem fick jag som tack för hjälpen ett stort paket blöjor, våtservetter och lite annat från Libero... Det var en trevlig överraskning. :) 
    Tur du fick lite plåster på såren!:)

Angående slemproppen så verkar det vara jätte olika, med första barnet märkte jag inte ens av nån propp. Med andra barnet så började värkarna först sen släppte slemproppen med lite blod efter ca 2 timmar.  
    Denna gången får vi se!:)

Tänk att det bara är 23 dagar kvar till bf! Nu börjar jag verkligen längta. Andra barnet kom 15 dagar tidigare så det känns som det kan bli när som. Pirrigt!:)
    Bebisrummet blev färdigrenoverat i måndags, och nu är sängen bäddad och färdig. 
    Har börjat fundera på vad som ska packas ner i bb-väskan och skrivit upp lite på en lista. Allt kan jag inte packa innan ändå, kläder får jag väl se vad som är rent för tillfället!;)  

• roxylady

Måste bara få gnälla lite.. jag mår skitdåligt över detta.. men jag väntar ju en son som beräknas nu 27/1. Och jag har en arbetskompis som också väntar en son till 1/5. Och hon vill ha samma namn som mig och har velat ha det sedan hon var liten. Det känns riktigt förjäkligt för vi kan verkligen inte hitta på ett annat namn. Vi umgås iofs inte varje dag.. men våra sambos känner varandra sedan länge och vi har känt varandra ganska länge vi med. Och när vi båda är mammalediga så kommer det ju säkert bli att man umgås lite mer än vanligt också.. jag har sagt att jag blir inte ledsen om hon väljer samma namn men det är ju jobbigt.. och hon säger ju att hon självklart också tycker det.. jag har ont i magen av detta.. men kan ju samtidigt inte välja något annat namn jag inte vill ha.. finns inget annat som existerar just nu.. blir ledsen över detta

• Haanky
    roxylady skrev 2011-12-21 14:50:49 följande:

Måste bara få gnälla lite.. jag mår skitdåligt över detta.. men jag väntar ju en son som beräknas nu 27/1. Och jag har en arbetskompis som också väntar en son till 1/5. Och hon vill ha samma namn som mig och har velat ha det sedan hon var liten. Det känns riktigt förjäkligt för vi kan verkligen inte hitta på ett annat namn. Vi umgås iofs inte varje dag.. men våra sambos känner varandra sedan länge och vi har känt varandra ganska länge vi med. Och när vi båda är mammalediga så kommer det ju säkert bli att man umgås lite mer än vanligt också.. jag har sagt att jag blir inte ledsen om hon väljer samma namn men det är ju jobbigt.. och hon säger ju att hon självklart också tycker det.. jag har ont i magen av detta.. men kan ju samtidigt inte välja något annat namn jag inte vill ha.. finns inget annat som existerar just nu.. blir ledsen över detta

Jobbigt dilemma.... men endå.. jag hade tre stycken "Hannor" i min klass och jag umgicks jätte ofta med en av dem... tyckte det va collt att heta samma och har aldrig sett några nackdelar med det.. om jag träffar på nån eller om nån vill ha namnet thea som min dotter så känner jag mig hedrad på nått vis! klart att deras också ska heta thea det är ju det vackraste namnet jag vet!!! det är mer vi föräldrar eller vuxna som ser nackdelar tycker jag...  försök att se fördelarna med det! :) detta är vad jag tycker iaf :):)
  • Frökenolson
    roxylady skrev 2011-12-21 14:50:49 följande:

tycker också det är lite tråkigt med samma namn, vi är nästan sist ut i både familj och vänskapskretsen med att få barn och många namn som vi gillar är upptagna, vi hade enats om ett killnamn nu som två kompisars barn också heterm och nu såg ja på fb att en annan jag känner, ioch för sig ingen nära vän men ändå också har gett sin son det namnet och då känns det inte lika kul längre. Vi har dock svårt att komma på namn som vi båda gillar:
    Jag älskar Gabriel, Nathanael och Abbe men gubben min gillar dem inte alls.. Sen gillar jag Adrian, Johannes och några till.. men man vill ju känna något för namnet, men det gör man säkert sen när ens eget barn heter det såklart!

Tjejnamn har vi några förslag men vi vet inte vilket det skulle bli om det blir en tjej, tror ju lite mer på en pojke...   Men vi får se vem som tittar ut =)
  • Jämthund

Var hos bm en sväng... Skulle bara kolla mitt blodtryck men trots sjukskrivning och vila så låg jag på 145/100. Måste dit på fredag igen och kolla en extra gång. Hon tyckte att det var för lång tid till nästa vecka. Inga ketoner och ingen äggvita i urinen heller. Ack så skönt. Hade gått ner ett kilo sen i fredags. Det tackar inte jag nej till:) gått upp från 55 (inskrivningsvikt) vägde 50 innan jag blev gravid och är nu uppe i 73.. Helt sinnessjukt! Hann med en jättesnabbis till mediamarkt oxå. En gräddvit nespresso kapselkaffetjosanbryggare blev det. Skall kärleken få i julklapp:)

• LillaEko

Vår lill* bara jäklas där inne ;) men misstänker att jag kommer få dras med dessa slemmiga flytningar. Kommer lite då och då. Men fortfarande inga andra känningar.
    Ska ju till Bm imorgon för att kolla blodtrycket, lämna u-prov och ta blodprov pga klådan. Så får höra mer med henne då om vad hon tror.

• Frökenolson

Någon mer en jag som har klåda på och kring naveln? Blir galen, och börjar jag väl kila på den så kan jag knappt sluta. Naveln har inte pluppat är, kanske är det vad som är på G?

• misssally

Var hos BM idag och hon kände efter om bebis fixerat sig.. Hon var inte säker, men trodde den låg i säte, så nästa vecka blir det undersökning på SMV för att se om den ligger rättvänd eller inte..

Jag känner mig dock inte så orolig över ett ev kejsarsnitt om den inte hinner vända sig rätt. Huvudsaken är ju att de gör det som är rätt för bebis, och blir det KS så är det bara att gilla läget.

Dock så är jag ju bara i v35+3 och det hinner hända mycket ännu, dock vill de göra ev vändingsförsök om bebis inte lagt sig tillrätta i v 37, så därför vill de få undersökningen gjord först.

Är det någon som varit med om vändningsförsök här? Är det väldigt olustigt?

• Frökenolson
    Pusselbiten86 skrev 2011-12-21 18:20:11 följande:
    Lite OT

Någon som använt flyttstädning och RUT avdrag o vet hur det fungerar?

har bara använt rot några gånger, eller föressten, fönsterputs bode ju vara rut(det har jag använt), företaget själva drar av kostnaden på fakturan, sen får du ett brev från skatteverket som frågar om du har köpt denna tjänst.
    Tror rot och rut fungerar på samma sätt..