• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • LillaEko
    PrickenoGrodan skrev 2011-12-22 10:14:27 följande:
    Åhh, vad spännande! Vilken vecka är du i?
    Jag går in i v 39(38+0) imorgon, så bebis är färdig så sätt utan problem!

Hade ju självklart hoppats att vi skulle klara nyåret, men just nu känns det faktiskt som det kvittar, hoppas dock det inte blir på självaste julafton. 
  • Frökenolson
    PrickenoGrodan skrev 2011-12-22 10:17:04 följande:
    Var det inte någon i tråden som skulle bli igångsatt i måndags?

Jo jag tror också det, snutti80 väl?
  • Empa86
    LillaEko skrev 2011-12-22 10:05:54 följande:
    Bm tippar på att vi har bebis innan julafton?!?! Blödningen jag har är inte slemproppen utan beror på att jag håller på och börjar öppna mig och har sköra slemhinnor, en så kallad täckblödning. Har lite oregelbundna sammandragningar med mensvärk sen fem i morse och ont i ryggen.
    Så vi ska åka och hämta ut babyskyddet vi tänkt hyra idag. Känns ju lika bra att få in det i bilen nu när det är massa röda dagar i helgen.
    Whiiiii, så spännande!
    Va skoj!!
  • fabler

det är väl nu jag ser fördelarna med att sambon jobbar obekväma arbetstider. Han börjar ju inte förrens halv två de dagar han jobbar kväll och då kan jag alltid be min mamma komma nån em för att hjälpa till vid nattning. Att hon då har bebis medans jag nattar elias. Sen jobbar ju sambon varannan lördag och då kan man också få hjälp av andra och sen är sambon då ledig måndag eller tisdag den veckan så det är helt klart en fördel. För sonen somnar ju 19 och då jobbar sambon till 23 så fyra timmar av hans arbetstid sover sonen ändå vilket gör att det känns som vi får mer ut av sambon här hemma.

elias är världens sötaste!!!
  • fabler
    Sapato skrev 2011-12-22 09:38:19 följande:
    Vi har också dagar kvar på stora sonen både vanliga och alla lägstanivå dagar. Tänkte ta ut lägstanivå dagarna på helgen för stora sonen nu i början så vi får bort de dagarna.
    De andra dagarna för stora sonen sparar vi nog ett tag till, när är det man senast måste ta dagarna för att de inte ska brinnan inne?
    innan dem fyllt åtta tror jag de är eller om de är innan dem börjar skolan. De är ganska långt i alla fall. Jag kommer ta av sonens dagar i sommar istället och spara på bebis dagar så dem räcker längre så man kan använda dem när sonen har lov i skolan och såna grejer.
    elias är världens sötaste!!!
  • LillaEko

Här blir mensvärken starkare. Men måste hinna med ex veterinärbesök idag med katterna så att jag sedan kan raka dem, kan man ta Alvedon mot värkarna för att "hinna göra lite sista saker"?!?!

• curiosa
    LillaEko skrev 2011-12-22 10:50:53 följande:
    Här blir mensvärken starkare. Men måste hinna med ex veterinärbesök idag med katterna så att jag sedan kan raka dem, kan man ta Alvedon mot värkarna för att "hinna göra lite sista saker"?!?!
    Alvedon går utmärkt att ta, de rekommenderar det tom på förlossningen.
    Kombinationen av en panodil och en alvedon brukar vara vanligt.
    Lycka till .)
  • elinson
    LillaEko skrev 2011-12-22 10:05:54 följande:
    Bm tippar på att vi har bebis innan julafton?!?! Blödningen jag har är inte slemproppen utan beror på att jag håller på och börjar öppna mig och har sköra slemhinnor, en så kallad täckblödning. Har lite oregelbundna sammandragningar med mensvärk sen fem i morse och ont i ryggen.
    Så vi ska åka och hämta ut babyskyddet vi tänkt hyra idag. Känns ju lika bra att få in det i bilen nu när det är massa röda dagar i helgen.
    Whiiiii, så spännande!
    Åhh lycka till!! Fortsätt uppdatera oss så länge du kan, detta är ju så spännande!
  • Sapato

Ames: Okej, ska kolla med fk vad som gäller exakt.

Ja, Snåla med bebisens dagar kommer vi också göra.
    Kommer försöka jobba lite så snart jag får lust efter födseln så man slipper leva på nudlar för att man vill spara dagar.
    Jobbade 2-3 kvällar när jag var fl med sonen. Funkade perfekt för oss