• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • fabler

Vad glad jag blev först när jag trodde de va extra dagar. Fler dubbeldagar behöver vi inte (vad vi vet just nu) i alla fall då har vi hellre en extra månad längre och va hemma. Vi har ju även dagar kvar från sonen som vi kan va hemma samtidigt med men de vill vi inte heller utan vi använder semesterdagar till att va hemma samtidigt istället.

elias är världens sötaste!!!
  • Syoss

Vi kommer inte ta alla dagar på en gång :) men tänkte mest på att 10 dagar hemma tillsammans är ju inte så mycket, så vi kommer nog ta så vi är hemma 15-20 dagar i början. Som förstagångs föräldrar så känner jag att det kommer behövas :P

• roxylady

Ja samma här! Kan ju tex kunna vara skönt att vara hemma och båda får pengar tex någon Fredag ett tag eller så

• minjalin
    PrickenoGrodan skrev 2011-12-21 22:33:50 följande:
    Jag är också ett öronbarn och jag kan säga att det GÅR INTE att andas genom näsan när man väl fått riktiga besvär. Det är ingen fara att ta lågdos rhinocort. Mitt bästa tips: Använd rhinocort pararellt med vanlig nässpray några dagar. Minska sedan mängden vanlig spray, dvs nedtrappning. Kör sedan rhinocorten någon dag extra. Detta brukar fungera men det tar någon dag innan rhinocorten verkligen ger effekt.
    Precis. Jag tar maxdosen rhinocort men min bm säger att det är okej. (Tog den inte första 12 veckorna heller utan började väl kanske runt v 15 eller nåt. Så fort jag slutar med den börjar jag tätna igen. Jag behöver ju inte bli mycket tät innan öronen börjar krångla =/
  • Velociped

Jämthund - min älskade sambo sover med ett tjockt duntäcke och 2-4 filtar för att fönstret ska kunna vara öppet. Är inte fönstret öppet, oavsett temperatur, så blir jag fullständigt överhettad och kan inte sova. Så har det varit länge nu. Jag blir lätt varm på dagarna också. Är innerligt trött på att svettas "utan anledning" nu... :(

• minjalin

Vi kommer inte heller ta ut dagar samtidigt för då ryker dom ju fort som attan. Men sambon har 3 veckor sparad semester eftersom han bara tog 2 veckor i somras. Han tog ut 4 veckor pappaledigt när jag hade semster i somras så han var långledig och sparade ändå semester. Så han är hemma med oss 5 veckor när bebisen är född så vi får rätt start. Har ju en 2 åring som kommer behöva sin del av uppmärksamheten också och jag vet ju hur låst man var i början med första barnet innan man lärt sig bebisens signaler. Vi hade ju dessutom kolikbarn så det är svårt att föreställa sig att man kommer ha tid över men förhoppningsvis slipper vi kolik denna gången ;) Sen tycker jag att pappan inte hinner knyta ann till barnet på bara 2 ynka veckor heller i och med att mamman ofta ammar väldigt mycket i början och sånt. Nu kommer vi försöka göra så att jag ammar men han sköter mycket av det andra med bebis så vi kan turas om att vara med vår 2-åring. Vill inte fastna i fällan att mamma tar hand om den nya bebisen och pappa tar bara hand om det äldre syskonet. Bägge barnen behöver ju bägge sina föräldrar :) 

• Majskorn
    Velociped skrev 2011-12-22 08:52:53 följande:
    Jämthund - min älskade sambo sover med ett tjockt duntäcke och 2-4 filtar för att fönstret ska kunna vara öppet. Är inte fönstret öppet, oavsett temperatur, så blir jag fullständigt överhettad och kan inte sova. Så har det varit länge nu. Jag blir lätt varm på dagarna också. Är innerligt trött på att svettas "utan anledning" nu... :(

Hade kunnat vara jag som skrev det där...min man går runt och fryser och mig droppar det svett om...så sjukligt trött på att alltid vara kladdig och känna mig ofräsch :(
  • Liina87

Usch vilken morgon jag har haft. Vaknade av en kraftig förvärk vid 4 tiden. Till en början var de regelbundna med ca 3 minuter i mellan men efter en och en halv timme blev dom oregelbundna och till slut låg dom på 10 minuter i mellan. Nu är dom bara små och svaga så det får bli soffan för vila idag.

• Velociped
    Majskorn skrev 2011-12-22 09:03:39 följande:
    Hade kunnat vara jag som skrev det där...min man går runt och fryser och mig droppar det svett om...så sjukligt trött på att alltid vara kladdig och känna mig ofräsch :(
    Precis! Det värsta tycker jag är på helgmorgnarna när vi vill ha lite mysfrukost - jag sitter i linne och tunna byxor, med fönstret lite på glänt - sambon har tjocksockar, tjocktröjja och en filt över benen... :(  Mest har jag funderat på hur det blir när bebisen kommit - för vi kan ju inte ha ett svinkallt sovrum då...?
  • PrickenoGrodan

Det är många tecken på att några i tråden har sin bebis snart!
    Här har magen sjunkit jättemycket men jag har ju en månad kvar och vill inte ha bebis före nyår men sen är den välkommen.

Nu ska jag njuta av första dagen på jullovet!