• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • curiosa
    Majskorn skrev 2011-12-22 09:03:39 följande:
    Hade kunnat vara jag som skrev det där...min man går runt och fryser och mig droppar det svett om...så sjukligt trött på att alltid vara kladdig och känna mig ofräsch :(
    Jag med!
    Jag fryser jämt i normala fall men nu som gravid är det varmt överallt.
    17 grader i sovrummet och stackars sambon fryser men jag trivs. Säger till honom att han ska vara glad att jag vill ha elementet avstängt för nästa år kommer jag att gnälla över att det är för kallt.
  • Sapato

Vi har också dagar kvar på stora sonen både vanliga och alla lägstanivå dagar. Tänkte ta ut lägstanivå dagarna på helgen för stora sonen nu i början så vi får bort de dagarna.
    De andra dagarna för stora sonen sparar vi nog ett tag till, när är det man senast måste ta dagarna för att de inte ska brinnan inne?

• Majskorn
    Velociped skrev 2011-12-22 09:27:50 följande:
    Precis! Det värsta tycker jag är på helgmorgnarna när vi vill ha lite mysfrukost - jag sitter i linne och tunna byxor, med fönstret lite på glänt - sambon har tjocksockar, tjocktröjja och en filt över benen... :(  Mest har jag funderat på hur det blir när bebisen kommit - för vi kan ju inte ha ett svinkallt sovrum då...?

Mmm eller när man sitter på café med en kompis och när man reser sig från stolen med skinnklädsel så är det en stor svettfläck formad som ett elefantarsel...
  • Velociped
    Majskorn skrev 2011-12-22 09:43:39 följande:
    Mmm eller när man sitter på café med en kompis och när man reser sig från stolen med skinnklädsel så är det en stor svettfläck formad som ett elefantarsel...
    Precis! :( Eller svettblank panna och fläckar under armarna... Det är mycket jag inte kommer sakna med gravidkroppen!
  • Liina87
    Tärning6 skrev 2011-12-22 09:37:07 följande:
    Liina87: Kanske är på g snart då :D

Här har magen oxå sjunkit massor är i vecka 36+0 i dag så nu går de fort hehe
    Ja det återstår att se blir det värre under dagen får jag ringa förlossningen, är inne i vecka 36+4 eller 5 så är ju långt gången.
  • LillaEko

Bm tippar på att vi har bebis innan julafton?!?! Blödningen jag har är inte slemproppen utan beror på att jag håller på och börjar öppna mig och har sköra slemhinnor, en så kallad täckblödning. Har lite oregelbundna sammandragningar med mensvärk sen fem i morse och ont i ryggen.
    Så vi ska åka och hämta ut babyskyddet vi tänkt hyra idag. Känns ju lika bra att få in det i bilen nu när det är massa röda dagar i helgen.
    Whiiiii, så spännande!

• PrickenoGrodan
    LillaEko skrev 2011-12-22 10:05:54 följande:
    Bm tippar på att vi har bebis innan julafton?!?! Blödningen jag har är inte slemproppen utan beror på att jag håller på och börjar öppna mig och har sköra slemhinnor, en så kallad täckblödning. Har lite oregelbundna sammandragningar med mensvärk sen fem i morse och ont i ryggen.
    Så vi ska åka och hämta ut babyskyddet vi tänkt hyra idag. Känns ju lika bra att få in det i bilen nu när det är massa röda dagar i helgen.
    Whiiiii, så spännande!

Åhh, vad spännande! Vilken vecka är du i?
  • Velociped
    LillaEko skrev 2011-12-22 10:05:54 följande:
    Whiiiii, så spännande!
    Grattis, lite i förskott! :D