• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • fabler
    Jenna Dark skrev 2011-12-27 23:07:42 följande:
    Kan man verkligen grina till sig en igångsättning?
    Har hört att värkstimulerande dropp som man får vid igångsättningar bl.a. Kan leda till cp-skador. Jag skulle grina mig livet ut om detta stämmer och min bebis blev cp-skadad pga att jag just nu inte står ut. Nån som vet mer?
    har jag aldrig hört. Men däremot tror jag de är svårt att grina sig till en igångsättning, detta görs väl enbart när de handlar om bebisen och inte om mamman vad jag förstått.
    elias är världens sötaste!!!
  • MostOfAll

Har också hört det och är nu livrädd för värkstimulerande dropp! Som jag förstod det kan det ge för täta värkar och då hinner inte barnet återhämta sig vilket leder till syrebrist osv. Men det verkade som om det blev mer så om man redan haft en utdragen förlossning så barnet redan är utmattat innan man sätter in värkstimulerande.

• fabler

Ja de är nog min största skräck att bebisen ska få syrebrist, av en eller annan orsak. Men den andra skräcken jag har är vad som skulle kunna hända mig vid en förlossningsskada. Nackdelen med att jobba inom LSS då man vet vad som kan ske och vad de ger för liv sedan. Men även fördelen då de är väldigt få sjukdomar som ändå skrämmer en idag då jag vet vilket underbart liv barn kan få idag med de rätta insatser från samhället. Nackdelen är väl att vi fortfarande har en låååång väg kvar att gå i samhället så mycket läggs på föräldrarnas axlar att fajtas för att få de man har rätt till.

• Jämthund

Missable - Mitt socker har inte överstigit 5 en ynka gång hos bm men så gjorde jag den där glukosbelastningen och så var det uppe på 13. Kanske bara berott på att jag skött min frukost bra bm inte märkt något. Jag hade ketoner i urinen vilket betyder att jag har läckt socker ett tag. Alltså haft diabetes en tid. Sen tar man i samband med detta ett blodprov som heter? Ja, jag vet i tusan acb någonting fast bokstäverna i någon annan ordning. Iaf, det ger en tillbakablick på hur blodsockret legat under en längre tid. Fråga din bm om du oxå kan få göra en glukosbelastning. Inte för att det är mycket till nu men man ger ju inte barnet den här extra energin som den egentligen inte behöver.

• syntetica
    shadowstorm skrev 2011-12-27 23:03:15 följande:
    Jag hoppas de har förstående för dig, jag orkade ju inte sist heller jag satt bara och grina och mådde fruktansvärt sista veckorna med sonen. Enda de ville göra för mig var att lägga in mig på akut psyket och jag skulle få sömntabletter så jag kunde vila =/ Så jag hoppas de har mer förståelse hos er :)
    Det hoppas jag också, för bebisen blir lidande när jag inte får sova och bara mår piss...
    Senaste veckan har jag sovit med 10 minuters intervaller under natten för att sen vakna och vara vaken 1 timme.
    Jag önskar jag kunde njuta och må bra, men det går faktiskt inte. Jag är inte bara less less på att vara gravid för jag tycker det är mysigt men när man mår sååå dåligt så är det faktiskt inte kul. 
  • syntetica

Nu vill jag inte bli igångsatt bara för att, utan jag har ganska stora själ. 
    Många kanske tycker man ska kunna stå ut dom 18 dagar som är kvar men jag gör verkligen inte det.
    har en sjuk bebis i magen, visserligen inget dödsallvarigt men som jag tror skulle må bättre av att få komma ut
    och kunna opereras och behandlas utanför. 

• fabler
    syntetica skrev 2011-12-27 23:43:52 följande:
    Nu vill jag inte bli igångsatt bara för att, utan jag har ganska stora själ. 
    Många kanske tycker man ska kunna stå ut dom 18 dagar som är kvar men jag gör verkligen inte det.
    har en sjuk bebis i magen, visserligen inget dödsallvarigt men som jag tror skulle må bättre av att få komma ut
    och kunna opereras och behandlas utanför. 
    Jag säger inget om din känsla och jag hoppas dem lyssnar på dig. för vad jag förstått så är de tyvärr svårt att få en igångsättning om de inte handlar om just bebisen, var mer de jag syftade till. Inte alls något mot dig. Jag tror barnet mår bra om mamman mår bra och när du nu inte gör det så hoppas jag dem tar hänsyn till detta. Men även här som de verkar vara med allt annat så gissar jag att det ser olika ut från landsting till landsting och får bara hoppas att du för din skull bor i "rätt" landsting.
  • Frökenolson
    Jenna Dark skrev 2011-12-27 23:07:42 följande:
    Kan man verkligen grina till sig en igångsättning?
    Har hört att värkstimulerande dropp som man får vid igångsättningar bl.a. Kan leda till cp-skador. Jag skulle grina mig livet ut om detta stämmer och min bebis blev cp-skadad pga att jag just nu inte står ut. Nån som vet mer?

har också läst detta, därför hoppas jag att värkarna jag har nu fortsätter.... så jag kan undvika igångsättning imorgon..
  • fabler
    Frökenolson skrev 2011-12-27 23:52:23 följande:
    har också läst detta, därför hoppas jag att värkarna jag har nu fortsätter.... så jag kan undvika igångsättning imorgon..
    då håller vi tummarna för det!

Själv ska jag nu försöka förflytta mig från soffan till sängen.