• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • missable

jämthund - men de har kollat urinen varje besök och där har de inte heller sett något... Jag hoppar nog glukosbelastningen nu... ska till bm den 5e och sen nytt TUL den 9e, syrran trodde de skulle sätta igång mig efter det... får se får se!

Helt sjukt igår kunse jag inte sova pga jag var rädd och orolig för att hon skulle vara för liten, nu ligger jag mest och flinar åt att hon är så stor och oroar mig för det! Haha!! Är det såhär det ska vara resten av livet??? :-P

• bebismys2011
    Jämthund skrev 2011-12-27 23:40:18 följande:
    Missable - Mitt socker har inte överstigit 5 en ynka gång hos bm men så gjorde jag den där glukosbelastningen och så var det uppe på 13. Kanske bara berott på att jag skött min frukost bra bm inte märkt något. Jag hade ketoner i urinen vilket betyder att jag har läckt socker ett tag. Alltså haft diabetes en tid. Sen tar man i samband med detta ett blodprov som heter? Ja, jag vet i tusan acb någonting fast bokstäverna i någon annan ordning. Iaf, det ger en tillbakablick på hur blodsockret legat under en längre tid. Fråga din bm om du oxå kan få göra en glukosbelastning. Inte för att det är mycket till nu men man ger ju inte barnet den här extra energin som den egentligen inte behöver.

Provet heter HbA1C
  • fair

Vaknade med huvudvärk idag igen, åh så jag är less på det här nu!! Mår illa också :/ vad fasen ska jag ta mig till? Dem på fl hittar ju inget som tyder på hf trots att jag har högt blodtryck och säger ingenting om vad det beror på. Har aldrig fått en minsta förklaring till huvudvärken. Jag som aldrig har ont i huvudet annars... Är så trött på detta nu.. Ska ringa både min bm och doktor idag för något måste göras. Jag orkar inte!

• Noras

Förlåt, men nu kommer jag att klaga, och enbart klaga Skrikandes

Ännu en natt där man har fått sitta i soffan och ha ont: värk i revbenen, svårt att andas, foglossning, värk på en punkt i magen så fort man har försökt röra sig, restless legs och sendrag i vaderna. Det går inte att ligga på rygg eller på högra sidan, då börjar jag må fruktansvärt illa, och det går inte att ligga på vänster sida på grund av mina revben. Ännu till så har man nu blivit förkyld och är helt slut på grund av det också: halsont, helt täppt i näsan och känns som att jag har feber. Har dock inte vågat mäta eventuell feber ännu, för då lämnar man väl bara att ligga om det visar sig att man verkligen har feber också  Och då man äntligen fick lite sömn framåt morgonen då var det dags att stiga upp, bara för att konstatera att vi har endast 17 grader i huset. Sambon var ju tvungen att åka till jobbet så det är jag som får gå och försöka komma på vad pannan har fått för fel då det inte kommer någon värme. Hundarna + alla andra djur ska ha sin frukost och ska ut i hagarna. Orkar verkligen inte ha det så här i flera veckor till! Mår verkligen totalt Kräks
    Nu får den lilla komma UUUUUUUTTT!!! Härmed vräker jag nu dig från din lilla 1:a!! Skrikandes

• Jämthund

Precis så heter det. Att det skall vara lika svårt att komma ihåg var gång. Tack bebismys2011. Missable - visst är det konstigt hur saker och ting ändras fort. Jaha, ännu en natt med dålig sömn och massor av kissepauser. Bäst av allt är att det faktiskt kommer rejält med kiss när man väl är på toa så det inte bara är ett par menlösa droppar. Det är väl det enda positiva med att gå upp. På tal om ingenting alls... Färdknäppte två gånger igår. Jippie! Sov en sväng på dagen och vaknade av att jag hade mensvärk i ryggen så nog satte det lite fart. Haft ont till och från hela natten men det blev nog inte roligare än så. Grop, nu skall jag och hunden mysa vidare i sängen. Dags för lakansbyte idag så då får man passa på:)

• fabler
    missable skrev 2011-12-28 00:41:22 följande:
    jämthund - men de har kollat urinen varje besök och där har de inte heller sett något... Jag hoppar nog glukosbelastningen nu... ska till bm den 5e och sen nytt TUL den 9e, syrran trodde de skulle sätta igång mig efter det... får se får se!
    Helt sjukt igår kunse jag inte sova pga jag var rädd och orolig för att hon skulle vara för liten, nu ligger jag mest och flinar åt att hon är så stor och oroar mig för det! Haha!! Är det såhär det ska vara resten av livet??? :-P
    haha japp de är så de ska vara resten av livet, en ständig oro i kroppen för vad som kan hända de underbara liven. Som tur är så ligger den oftast bara lite i bakgrunden och du tänker inte på den, men den finns där.

Idag när sonen är på fsk ska jag passa på och åka och kika på lite rea och se om jag hittar nästa vinters vinterkläder till sonen.
    elias är världens sötaste!!!
  • Pusselbiten86

Blir så arg på folk!!
    Man ringer INTE 6.22 till en gravid kvinna som har svårt o sova som det är!

Somnade kl 2 i natt, o efter burrandet i telefonen var de kört.. Jippie- 4 Tim Max sömn:( :(

• elinson

Fair; man kan få ont i huvudet av högt blodtryck vilket kan vara förklaringen. Sen går blodtrycket upp naturligt i slutet av grav o behöver inte vara hf.

• twistedtofit

Oj vad alla har krämpor! Jag har ont i bäckenet, halsbränna från helvetet och sover typ ingenting. Men så är det i slutet av graviditeten! Man sover illa och är mycket känsligare för ljud osv. Bebisen är stor o trycker mot revben och organ och det ÄR jobbigt. MEN inte konstigt! Igår umgicks jag med en kompis. De har försökt få barn i flera år. Min pappa ligger på sjukhus sen 2 veckor efter en olycka. Mina graviditetskrämpor är helt godartade och övergående och jag kan inte skylla dem på någon utom möjligtvis mig själv. Jag är tacksam att jag ens kan bli gravid. Man får perspektiv! Jag försöker gilla läget och försöker hålla igång och göra sånt jag tycker om för att fokusera på annat! Förresten Ang igångnsättning. Helst ska kroppen vara redo för det - livmodertappen ska börjat förändras för annars blir det tydligen inte bra. Det finns alltså medicinska skäl t varför man inte sätts igång!

• elinson

Jag får inte sova om kvällarna... är klar vaken fram till 2-3 för att sen kliva upp kl 7 och gå till jobbet, mindre kul.
    Inatt vaknade jag av att jag låg på en blodig kudde. Näsblodet är tydligen tillbaka, blä!

Så ja, snälla lilla bebis skynda dig och bli färdig nu. Sen kom kom så fort du kan!