• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Cia80
    fabler skrev 2011-12-27 19:55:14 följande:
    hihi ja men eller hur

Min kommer garanterat komma i januari
  • fabler
    Cia80 skrev 2011-12-27 20:15:21 följande:
    Min kommer garanterat komma i januari
    jag insåg ju att de är ju faktiskt inte så många dagar att "härda ut" för att vara i januari. Så jag ska hålla igång nu i dagarna 4a för att sen slappa hela lördag kväll så de kan få sätta igång så bebisen kollar ut vid strax efter tolv
    elias är världens sötaste!!!
  • missable
    bebismys2011 skrev 2011-12-27 19:44:48 följande:
    Hur kommer det sig att så många av er gjort TUL? Är det rutin i vissa landsting? Jag gjorde ett UL igår på förlossningen (inte ett TUL), ser dom ungefärligt där om bebisen är normal storlek utan att mäta? Det borde dom ju göra?! =) 

Jag längtar så otroligt tills våran princessa kommer, hon får gärna komma nu! =D 

vi fick göra tul pga dippet på sfmåttet... men istället för liten så är hon stor så då ska vi tillbaka och mäta igen... de dom mäter är huvudmåttet, runt magen och lårbenshalsen, tre mått på varje plats sen räknar de ut medel och på så vis får de fram storleken om jg fattade det rätt. Visst ja de mäter hur mycket fostervatten det är med...
  • missable

ames min taktik är att ta det lungt till lördag och sedan storstäda hela hemmet och trotsa foglossningen och ut och gå raska promenader med hundarna

• Jämthund

Jag gjorde ett extra UL för att kolla så att min moderkaka hade flyttat sig i förhållande till hur den låg på RUL i vecka 18-19. Gör man ett UL längre fram i graviditeten så brukar dem göra ett TUL oxå och det var så man märkte att min bebis var stor. Varför är den stor? Jo, för att jag har graviditetsdiabetes och det är ingen som kommit på det försen nu på senare tid.. Missable - var det första gången du var på tul?

• fabler
    missable skrev 2011-12-27 20:25:38 följande:
    ames min taktik är att ta det lungt till lördag och sedan storstäda hela hemmet och trotsa foglossningen och ut och gå raska promenader med hundarna
    spännande då får vi se vems taktik som funkar eller så sitter vi här om 2veckor och muttrar båda två !
    elias är världens sötaste!!!
  • Cia80
    fabler skrev 2011-12-27 20:22:24 följande:
    jag insåg ju att de är ju faktiskt inte så många dagar att "härda ut" för att vara i januari. Så jag ska hålla igång nu i dagarna 4a för att sen slappa hela lördag kväll så de kan få sätta igång så bebisen kollar ut vid strax efter tolv

Jag har räknat ut att senast 26/1 borde bebis kommit ut. Så nu har jag ändrat min nedräkning till dess. Alltså inte till min BF, så alla dagar innan dess är bonus om bebis kommer. Hänger ni med?
  • missable

jämthund: japp första tulet för vår del... fattar dock inte carför hon är så stor! Mitt socker har hela tiden legat runt 4 och sist när jag kollade så hade jag slarvat med maten ett par dagar och bara druckit drickyoggi och ätit risgrynsgröt och då låg sockret på 7,2... men på två veckor kan det väl inte gå så fort att man får graviditetsdiabetes??

• Empa86

Fråga: Vad använder ni för tvättmedel när ni tvättar bebis kläder och textiler? Och visst ska man undvika sköljmedel?

• Cia80
    missable skrev 2011-12-27 20:25:38 följande:

Jag har nog lite samma taktik som dig, men istället för storstädning så åker vi på fest på lördag