• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Liina87

Peat: det är någon typ av klämma så det är bara till att knipsa fast där man vill ha den:) jag handlade den på lekia men kan säkert finnas i andra barn affärer:)

• roxylady
    Liina87 skrev 2011-12-27 22:16:20 följande:
    Peat: det är någon typ av klämma så det är bara till att knipsa fast där man vill ha den:) jag handlade den på lekia men kan säkert finnas i andra barn affärer:)
    Ska kika på en sådan allt :) Den var ju supersöt!! Perfekt med en liten klämma också!
  • fabler

Kom på att jag borde kanske leta fram de vi hade i vagnen när sonen va bäbis, jätte söta kossor... har jag helt glömt bort. Blir mitt uppdrag imorgon och på torsdag och börja gå igenom alla bebis grejer som ligger i kartonger på övervåningen. Än så länge har jag haft fokus på kläder, sängkläder och sånna grejer... kanske borde gå igenom alla leksaker och praktiska saker också.

elias är världens sötaste!!!
  • Lilymay

hej tjejer, har inte varit här inne på sjuuukt länge, hur mår ni?

Nu orkar jag inte inte vara gravid längre, tips på att få ut min lilla gosing?  

• Btrix

Vecka 37+1 idag och har vart på BM kontroll.

Sf: 37
    Hjljud: 138, vaken
    Vikt: +13,5 kg
    Blt: 100/70 

Bebis huvud är rörligt men ligger fortfarande rätt, men har vänt sida...gjorde troligtvis detta när jag ramlade och landade på knä häromdagen....efter det var det fullt ös i magen..   

Var det någon o denna tråden som hade en bra packningslista till BB-väskan?? Har fortfarande inte packat....   

• shadowstorm
    syntetica skrev 2011-12-27 22:10:05 följande:
    Imorgon är det dags för en kontroll på SMV igen, och jag HOPPAS att jag öppnat mig mera nu! 
    ska dessutom disskutera igångsättning eftersom jag verkligen inte orkar mer,
    och då menar jag verkligen det. Grinar varje dag för att det är så jobbigt just nu.. 
    Jag hoppas de har förstående för dig, jag orkade ju inte sist heller jag satt bara och grina och mådde fruktansvärt sista veckorna med sonen. Enda de ville göra för mig var att lägga in mig på akut psyket och jag skulle få sömntabletter så jag kunde vila =/ Så jag hoppas de har mer förståelse hos er :)
  • roxylady

Har senaste nätterna börjat med något jätteläskigt i sömnen. Jag tror att jag inte kan andas genom näsan (fast jag kan det) och stänger munnen för att försöka andas genom näsan. Upptäcker några sekunder senare att jag inte får någon luft alls och vaknar i panik för att jag tjippar efter andan. Jätteläskigt!! Någon mer som har det såhär??
    Jag är inte förkyld eller någonting alls.. fattar inte varför det blir så..

• Jenna Dark

Kan man verkligen grina till sig en igångsättning?
    Har hört att värkstimulerande dropp som man får vid igångsättningar bl.a. Kan leda till cp-skador. Jag skulle grina mig livet ut om detta stämmer och min bebis blev cp-skadad pga att jag just nu inte står ut. Nån som vet mer?

• Moniqe1979

tvättat alla bebis grejjer i allergi vänligt tvättmedel och utan sköljmedel men det är för att jag själv ÄR tvättmedels allergiker samt min mans bror och ena syster så våra barn får ju en genetisk ökad allergi risk från 2 håll så att säga.  Anledningen till att man rekomenderar att man tvättar utan sköljmedel är att medlet delvis blir kvar i textilerna och små barn dels ligger tätt och nära samt är varma + att de gärna smakar på sin omgivning...

• fabler
    Btrix skrev 2011-12-27 23:00:58 följande:
    Vecka 37+1 idag och har vart på BM kontroll.

Sf: 37
    Hjljud: 138, vaken
    Vikt: +13,5 kg
    Blt: 100/70 

Bebis huvud är rörligt men ligger fortfarande rätt, men har vänt sida...gjorde troligtvis detta när jag ramlade och landade på knä häromdagen....efter det var det fullt ös i magen..   

Var det någon o denna tråden som hade en bra packningslista till BB-väskan?? Har fortfarande inte packat....   

se.babycenter.com/i/Antenatalclasses/hospital-checklist-SE.pdf denna har jag använt som grund och sedan ändrat lite efter eget tycke.
    elias är världens sötaste!!!