• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • fair

Elofsson: tack :) jag blir bara så enormt trött och less. Orkar ju ingenting och nu har dottern blivit jätteförkyld också :/

• fair

Twistedtofit: klart att man får krämpor i slutet av graviditeten! Konstigt vore det annars. Jag har ett kompispar som försökt få barn länge, och jag är enormt glad att jag faktiskt har ett barn och ett på väg. Det är så enormt stort och inget jag tar för givet. Varför jag klagar är för att denna graviditet är så mycket jobbigare än förra, på flera sätt. Det tär på krafterna att aldrig sova ordentligt, foglossning både i höfter och blygdbenet, huvudvärk, högt blodtryck osv. Men det vet du ju :) jag kanske bara är känsligare än vad du är. Jag vill inte bli igångsatt så länge inte vattnet går eller om jag måste för bebisens skull. Men jag hoppas att det ska finnas något som kan hjälpa mig så jag får må lite mer som en människa...

• roxylady

Är det hög tid att köpa en amningsBH nu? Eller är det onödigt i fall man får tre storlekar större än vad man har nu? Har redan under graviditeten fått mkt större byst.
    Hur har det varit för er som fått barn tidigare? Har ni köpt lite för stor som sedan suttit bra?? Ska in till MVC snart och tänkte sedan köpa ett par på lindex, de såg ut att ha några bra. Men vill inte slänga ut pengar i onödan såklart:) hjälp mig!:)

• Alltochinget

Jag har köpt en amningsbh på lindex som jag använder redan nu för att mina andra bhar inte sitter så skönt längre. Jag köpte en lite för stor storlek så brösten har plats att växa lite. Får hoppas de inte växer alltför mycket bara! Sen tänkte jag köpa fler efter fl när mjölken runnit till och när man vet hur stor man behöver. Jag kanske inte ens kan amma heller, det vet man ju inte.

• Haanky

Jag använder bara amnings bh nu:) köpt en lite större om brösten växer... Ett tips är att köpa en utan några byglar alls då de skaver på de mjölkfyllda brösten iaf så gjorde de på mig :)

• twistedtofit

Fair Jag mådde inte illa en minut med första barnet. Jag sov 12 timmar per natt. Jag hade ingen foglossning. Den här gången har jag kräkts dagligen första halvan och jag är helt slut, men får inte ro att sova. Jag kan inte vända mig i sängen pga främre fogen. Graviditeterna är som natt o dag. Jag menar inte att man inte får gnälla, bara att det blir lättare att uthärda om man inte blir för "uppslukad" av det!

• roxylady

Tack för era tips anonyym och Haanky!!:)
    Får köpa en i alla fall tror jag! De man har nu är så obehagliga så känner att man måste ha nått nytt:)

• fair

Paet: jag köpte en som jag hade innan fl, som var lite stor och efteråt köpte jag fler.

• fair

Twistedtofit: det har du helt rätt i. Man ska inte bli för uppslukad av sina krämpor.