• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Jenna Dark

Empa86: varför ska man undvika sköljmedel? Det har jag aldrig gjort och jag tvättar mina barns kläder i vanligt tvättmedel, använder galltvål, etc.
    Låter som flumbug för mig att man måste undvika sköljmedel, så länge det inte beror på material etc. Dosera rätt så ska det nog gå bra...

• Jamirl

Ska in till spec imorgon. Hade fått högre blodtryck nu och äggvita i urinen. Men ingen huvudvärk eller så. Får se vad de säger.

• Jamirl

Jag har tvättat lillens kläder i bara tvättmedel (ska lukta bebis , sket i sköljmedel, man kan ju ha parfymfritt, men hade inget hemma. Sen när han blir lite större kommer jag självklart ha massa goda dofter på sköljmedlet som jag har till oss andra i familjen.

• chasmin

Hoppar också in här med er som planerar att knipa över nyårsafton Jag har bf just på nyårsafton och sonen var punktlig när han kom... spännande, spännande!

• Pusselbiten86

Kan man känna på sig i kroppen att det snart är dags?

min taktik är ju att göra klart och hålla igång dessa dagarna för sen den 1 Januari så tar vi det tunga flytten med möbler och alla kartonger mm. Så då får den gärna dyka upp sen :) 

Noah 060526, Thias 070724, Alwin 091210, Gravid BF Jan 2012 :)
  • Alltochinget

Empa, jag har tvättat bebis grejer med neutral tvättmedel, inget Sköljmedel. :) sen torktumlade jag allt så det blev mjukt och skönt ändå :)

• fabler
    Empa86 skrev 2011-12-27 20:32:58 följande:
    Fråga: Vad använder ni för tvättmedel när ni tvättar bebis kläder och textiler? Och visst ska man undvika sköljmedel?
    jag har allergi vänligt och parfymfritt till hela familjen och vi använder aldrig sköljmedel då de förstör så mycket kläder. Jag vill inte hålla på och tänka att detta får jag och detta får jag inte tvätta med sköljmedel så därför skippar vi de helt. Och parfymfritt har vi pga allergiker i släkten så de är snällast så.
    elias är världens sötaste!!!
  • Skåne85

Jamirl jag var hos bm idag o hade också äggvita 03 (vad nu det betyder) jag har haft huvudvärk konstant i 1 vecka nu, yrsel, svårt att fästa blicken, ljuskänslig.
    Det märkligaste var att min bm inte tyckte detta var något konstigt.,.,