• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Sapato

Känner heller inget speciellt

Har varit ute på shoppingrunda inför ikväll, ALDRIG mer gravid på nyår/när man är bjuden på fin fest
    Känner mig som en flodhäst trots att jag bara fått mage.
    Har köpt på mig massa så nu hem och vila och sen testa ut något inför festen ikväll.

Mitt största problem är hur jag ska orka i klackarna.. Haha

• Majskorn

Gott nytt på er!!

Känner inget här heller, BF 16e jan...men vad som helst kan ju hända när som helst så jag tar det som det kommer!

Hoppas alla mår bra och grattis till alla små bebisar som kommit till världen!     

• MissT

Jag har också rejäl mensvärk/molvärk och onda sammandragningar men det har jag haft i närmare en vecka så det verkar inte betyda något.

Ska bli spännande att se vem som får trådens första 2012 bebis
    Hoppas att ni alla får en mysig nyårskväll!

• fabler

här har vi nu ätit tre rätters. Äter ju middag i vanlig tid för sonens skull. Så vi började med två toast en med skagen och en med kantareller (sonen fick levepastej och ost på sina efter önskemål), sen åt vi tournedo med potatisgratäng och en sås med schalottenlök och senap och nu äter vi äppelpaj och vaniljvisp! Så nu har jag fått i mig mat så jag klarar en förlossning i alla fall sen blir de att springa upp och ner i trappan ikväll !

elias är världens sötaste!!!
  • ccecy
    fabler skrev 2011-12-31 18:09:33 följande:
    här har vi nu ätit tre rätters. Äter ju middag i vanlig tid för sonens skull. Så vi började med två toast en med skagen och en med kantareller (sonen fick levepastej och ost på sina efter önskemål), sen åt vi tournedo med potatisgratäng och en sås med schalottenlök och senap och nu äter vi äppelpaj och vaniljvisp! Så nu har jag fått i mig mat så jag klarar en förlossning i alla fall sen blir de att springa upp och ner i trappan ikväll !
    Det lät gott! :) själv sitter jag o funderar om ja borde hitta på någon förrätt också! :p ska äta hos föräldrarna, men blir först vid kl 9 ( 8 svensktid.) eftersom mamma slutar jobba först då :) Så vi ska grilla entrecote och så blir de vitchokladspannacotta till efterrätt :p nu återstår de bara att komma på en förrätt från ingenstans! :)  Hoppas du har en bra fortsättning på kvällen!

Och gott nytt år åt alla! :)
  • LillaJag89

Nu kan jag nästan säga säkert att vi kommer få en 2012:a. Om de inte blir en raketförlossning vill säga ;D

Har dock känt av mer idag än igår, mer "mensvärk" och mer sammandragningar.
    Så inatt blir de nog lattja till det i sänghalmen och se vad som sker. :D
    Vattnet gick med dottern efter lattjo i sänghalmen.

• shadowstorm

Jag börjar snart tro att vi klarar det girls ;) Visst mycket kan hända än meeen jag tar nog ut segern nu ;) dock har jag ett förbannat tryck neråt sen 2 dagar tillbaka och slemis kommer i omgångar...så ikväll ska jag storstäda men väntar nån timma till ;)

• minjalin
    partouze skrev 2011-12-31 13:46:25 följande:
    Usch ja tycker de smakar ren skit asså , måste hålla för näsan när ja dricker haha :)
    Har du provat med honung i? Jag har köpt ett på hälsokosten som jag tycker är gott med honung i. Utan honung smakar det däremot mest hö. Jag har druckit sen v 35+2. 2 koppar om dan :)
  • fabler

Ja nu törs vi nog ta ut segern i förskott för nån raket förlossning tvivlar jag på att jag får. Men nu blir de ananas och hallonbladste (som jag för övrigt blandar i lite smaksatt svart te för att kunna dricka nu) sen ska jag springa i våran trapp.

elias är världens sötaste!!!